Opel Astra Stationwagon 1.7 TD GLS (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra Stationwagon 1.7 TD GLS |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 175.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Opel Astra stationwagon is niet de gemiddelde auto die het in eerste oogopslag lijkt te zijn. Wat de Astra TD GLS onderscheidt van zijn broertjes en zusjes is de Isuzu-turbomotor met intercooler in het vooronder. Deze Japanse krachtbron die ook terreinwagens voortstuwt, zorgt voor bovengemiddelde prestaties tegen een zeer acceptabel verbruik (1:18).
De in hoogte verstelbare bestuurdersstoel zit prima en ook achterin is de beenruimte ruim voldoende. Het skiluik en deelbare achterbank zijn handig bij het vervoer van bouwmaterialen en de bagageruimte van 500-1200 liter is best ruim voor een middenklasser.
PROBLEMEN
De auto leek al snel een miskoop door een lekkende carter, maar dat is tegen geringe kosten verholpen.
De Opel bleek minder behendig over hobbels te kunnen dan m’n vorige auto, wat twee keer resulteerde in wat schade: kapotte luchtgeveerde demper en uitlaat liet na enthousiast genomen bobbel los bij spruitstuk.
Defecte dynamo.
Het achteruitkijkspiegeltje heeft al enkele keren losgelaten, de elektrische bedrading naar de buitenspiegels heeft het begeven (dus verstel ze nu maar met de hand) en versleten rubbers zorgen voor lichte lekkage bij noodweer.
Sommige oudere Opels van dit type hebben problemen met roest bij de schermen, maar dat is bij mij helemaal niet het geval.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.