Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)
Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport (2011)

UitvoeringAstra Sports Tourer 1.6 Turbo Sport
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011

Eerste meters

• 174 km

Vrijdag 12 augustus was het dan eindelijk zo ver! mocht mijn eerste nieuwe auto ophalen!

Betreft:
Astra Sports Tourer 1.6 Turbo SPORT
Sport+ pakket (Navi 600 Benelux,iPod, MP3,USB aansluiting; Kleurendisplay 7"; Dakantenne 'shark fin'; 7 premium luidsprekers; Park pilot, achter
Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth
Elektrische ramen achter
Afneembare trekhaak
Donker getinte achterste zijruiten en achterruit
LM velgen 18" Multi spoke 235/45 R18

De eerste meters in deze geweldige auto waren net als verwacht voortreffelijk! Ben jaren lang diesels gewent en dan stap je over op een benzine auto maar dan wel eentje met 180 pk! Hij laat zich zelfs rijden als een diesel! dus gewoon schakelen bij 2000 toeren. En dan wel lekker doortrekken! Maar het grote verschil met een diesel is toch wel het verre doortrekken een dieseltje houd bij 4500 toeren op en dan begint bij deze astra het feest pas!

Eerste meters zoals aan de kilometerstand al wel te zien niet veel gereden alleen een rondje om de kerk zech maar! niks bijzonders opgemerkt!

Na bijna 10.000km

Zo nu mijn ervaring na 9.000km. blijf het een plezier vinden om met deze auto op pad te gaan! na goed 1500 km hebben we de auto mee gehad op vakantie naar zuid-Frankrijk een rit van ruim 1600km. dus gelijk de km- stand verdubbeld. En toen we terug waren stond de teller op ruim 5.000km! Wel een feest om met deze auto z'n rit te maken! Echt die AGR gecertificeerde stoelen zitten voortreffelijk! Ik was goede stoelen gewend en ook uit de Volvo (V70 R) van m'n ouders, maar deze zijn zeker net zo goed! Alleen het verbruik viel me tegen, had wel een dakkoffer op het dak om alle spulletjes van de kinds mee te nemen maar 1:10 kon ik met moeite halen! En de terug weg als je het thuisfront al bijna ruikt haalde ik de 1:8 nog niet eens! Reed dan ook wel 150 - 160 maar dit mag de pret niet drukken!

Nog even over de problemen: Geen! In het begin had ik telkens het gevoel dat de auto inhield, wanneer je normaal optrekt hield de auto zo rond de 2000 toeren in. Wanneer je vol gas vertrekt geen last maar ja, zo rij je niet dagelijks. Toch maar even bij de garage langs geweest en de software vervangen maar voor mij gevoel werd het niet beter. Nu ik aan bijna 10.000km zit doet de auto het niet meer! Bij de garage zeiden ze ook al dat de auto na ca. 7.000km beter zou gaan rijden. En dit klopt!

Heb trouwens de auto vorige week even full speed gereden! Er voor mij een vrachtwagen in en zo vervelend moet je dan weer in de ankers! vanaf 80 vol gas ervan door en pas van 5 naar 6 overschakelen bij 207! en in de 6 doortrekken naar 242! wel op de teller dan. En ik moet erbij zeggen dat de winterbanden erop liggen en deze hebben volgens mij niet dezelfde omtrek als de standaard 18" velgen? Dus met standaard banden zou het wel wat minder zijn? Maar het mocht de pret niet drukken. Zal he de volgende keer weer proberen met GPS aan, dan weet ik t precies.

Ik rijd nu trouwens gemiddeld ca. 1 op 12,5 met de auto, vind ik met mijn rijstijl en de ritjes die wij maken redelijk. Had beter verwacht maar helaas. Wil de auto wanneer deze ca. 1 jaar oud nog laten chippen. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? (Waar/wat/kosten)

Kort om de auto bevalt prima! En tot op heden geen problemen. Op de volgende 10.000km dan maar!

PRIVATE LEASE Opel Astra