Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Online Edition (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Online Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 13 km |
KM-stand laatst | 49.500 km |
Vlees noch vis
- 5.970 km
De auto is een shortlease auto die ik rij zolang ik nog geen vaste aanstelling heb.
Iets te kiezen heb je niet bij shortlease, dus het is een Opel Astra Sports Tourer geworden voor nu.
Mazzel voor mij: hij had pas 13km op de teller toen ik hem kreeg, dus zo goed als nieuw.
Maar het is vlees noch vis. De auto doet precies wat hij moet doen, overal scoort hij voldoende op en dat is het dan.
Kortom, prima auto, maar het maakt niets los bij mij. Geen negatieve gevoelens (zeer belangrijk!), maar ook geen positieve gevoelens. Het is geen auto waar je warm van wordt op het gebied van uitstraling, vormgeving, rij-ervaring, prestaties of uitrusting.
Ruim een jaar verder
- 49.500 km
Nu met de Corona-crisis in volle gang staat de Astra ineens hele dagen voor de deur. Tijd om de balans even op te maken over de afgelopen 49500km!
De auto heeft mij zakelijk en privé in iets meer dan een jaar zo'n 47500km vergezeld. Daarin zaten meerdere lange ritten, o.a. met een vouwwagen naar Italië waarbij we een hele nacht doorreden.
De auto geeft onder alle omstandigheden geen krimp. Nooit technische problemen gehad. Auto verbruikt ook amper olie, maar moet wel elke 15.000 / 16.000 km voor een oliewissel naar de dealer om het motortje heel te houden.
Qua zitcomfort merk ik dat ik geen goed huwelijk heb met de stoel. Op een of andere manier is het vooralop trajecten met veel koppelen en schakelen niet fijn. Op welke hoogte ik de stoel ook zet, ik krijg altijd wat last van mijn linkerbeen. Ik denk dat de AGR-stoelen aan te raden zijn.
Qua ruimte is de auto prima. Omdat het een short-lease auto is, is er zelfs geen reservewiel aanwezig en dat zorgt voor nog meer ruimte. Met de zomervakantie kon alles mee, zonder dakkoffer.
Met de vouwwagen er achter merk je dat de motor weinig power heeft, maar de turbo zorgt wel dat de kracht die er is snel beschikbaar is. Gewoon geen haast hebben! Een 6-bak was wel prettig geweest voor op de snelweg, waar het wind- en bandenafrolgeluid negatief opvallen. Ik vind het niet de stilste auto. De nieuwe Ford Focus (proefrit mee gemaakt ivm bestellen lease-auto) is het significant stiller.
Verder is het een auto die zonder problemen z'n ding blijft doen. Ik vind de Online edition zeer krap in zijn uitrusting zitten, maar met een leukere uitvoering heb je hier een prima - no nonsens - auto aan.
Persoonlijk ben ik wel blij wanneer de Lease-auto geleverd wordt (ergens medio juli mits de Corona-crisis niet alles blijft stilleggen): een Kia Ceed SW 1.4 T-GDi 7DTC GT-Line. Maar dat doet niets af aan de kwaliteiten van deze auto. De Astra is echter niet een auto die ik zelf gekozen heb, waardoor hij niet naar mijn smaak was qua motor, kleur en uitrusting. Het is echter een auto waar je met een gezin zeker mee uit de voeten kan tegen lage gebruikskosten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Astra
Had je deze auto's al gezien?

Opel Astra 1.4 Turbo Innovation, Origineel NL, Schuifdak, Leder, Matrix LED, Stoelkoeling, Adaptive Cruise, Memory, Camera.
- 2016
- 125.136 km

Opel Astra Sports Tourer 1.0 Business+ navigatie/trekhaak/camera
- 2016
- 131.146 km

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Business Executive automaat, elec pakket, navi, adap cruise, trekhaak, pdc, multi-stuur 1e eigenaar
- 2017
- 108.233 km