Opel Astra GTC 1.6 Temptation (2007)

autoreview

Opel Astra GTC 1.6 Temptation (2007)

Signalement

UitvoeringAstra GTC 1.6 Temptation
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf33.000 km
KM-stand laatst49.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Astra GTC

  • 33.000 km

Eindelijk is het zover.... M'n nieuwe autooo!!
Een Opel Astra GTC 1.6 Temptation.

De eerste indruk van de auto is dat hij heerlijk op de weg lag en geweldig reed, ik moest erg wennen aan de besturing van de auto, alles is wat stugger afgesteld dan ik gewend was. Ik heb nu meer het gevoel dat ik wat te vertellen heb in de auto en zelf een betere controle over de auto heb.

Bij aanschaf heb ik er meteen een middenarmsteun in laten bouwen voor extra comfort en enkele weken later heb ik er een Carkit in laten bouwen.

Tot de huidige km stand heb ik nog geen rare dingen ondervonden aan de auto, alleen een kleine storing in het stuur waardoor de claxon het niet deedt en de radiobesturing. Ook had ik in de achterlichten last van vocht.

Oja... ik vergat bijna dat ik na 4 weken wel een kleine aanrijding heb gehad waar ik wel een beetje pijn in m'n buik van had. Gelukkig een kleine schade die binnen een week hersteld was en niets meer van te zien is... maar toch baal je als je je auto nog geen maand hebt. Maar gelukkig... het was niet mijn schuld.

Tot nu toe rij ik er dagelijks zeer tevreden en blij mee naar m'n werk en naar school.

Plus en min kanten van de auto na de eerste 7000 k

  • 40.000 km

Ik heb de auto nu 4 maanden en heb er inmiddels 7000 km mee gereden, in deze tijd heb ik de auto een stuk beter leren kennen en kan ik nu een nog beter oordeel over de auto vertellen.

Exterieur:
+ Strakke en sportieve lijnen waar ik voor was gevallen bij deze auto.
+ Een heel erg lekker kontje.
- Snel last van condens in de achterlichten.

Interieur:
+ Goede stoelen die een goede steun geven en vooral aan de rug (aangezien ik veel last van de rug krijg met het rijden van lange afstanden).
+ Voelt zeer comfortabel aan, dashboard en deurpanelen zijn goed afgewerkt en voelt degelijk aan.
+ Alle gewenste luxe aan boord zoals middenarmsteun, elektrisch verstelbare en inklapbare buitenspiegels, airco, cruise control, carkit en boardcomputer. Al deze luxe maakt de auto zeer comfortabel.
- Kan bij hoge snelheid nogal een windruis geven.
- Weinig zicht naar achter ( stoor ik me niet aan, het past en hoort gewoon bij deze auto, ik vind het gewoon mooi)
- Opbergruimte is aan de krappe kant.

Qua rijeigenschappen heb ik niets te klagen, de 1.6 is naar mijn zin voldoende en sterk genoeg met z'n 115 pk en het verbruik valt mij ook niet tegen, ik maak er soms een sport van om zo zuinig mogelijk te rijden, ik heb de 1 op 14 gehaald maar er moet zeker meer uitgehaald worden. Nu moeten alleen de brandstofprijzen iets omlaag en dan ben ik helemaal tevreden.

Reparaties tot nu toe:
M'n schademomentje waar nu helemaal niets meer van te zien is, ik ben superblij met het resultaat van het schadeherstelbedrijf.
Verder heb ik alleen een kleine storing in het stuurkolom gehad waardoor de claxon niet werkte, die was met een update van de software zo weer verholpen.

Na de zomer zal ik een nieuw verslag uitbrengen als ik met de Astra naar Oostenrijk ben geweest en heerlijk heb genoten van het rijden in de bergen en dalen met het zonnetje erbij.

Hard werken in de bergen ruim 3500 km in 2 weken

  • 49.000 km

Tijdens mijn vakantie heeft de Astra hard moeten werken, 2 weken Oostenrijk, dat betekend veel naar boven en naar beneden!

Allereerst de reis er naartoe door duitsland is een genot voor de auto, 1100 km in een dag doet hij probleemloos zolang ik hem maar optijd een slokje drinken geef. Ook qua snelheid had ik niets te klagen, heerlijk als ik hem af en toe op z'n staart trap en de 200 km per uur aanraakte. Heb z'n topsnelheid nog niet gehaald, er was nog wel enige ruimte over maar ik zat niet alleen in de auto.

Eenmaal in Oostenrijk hebben we vele bergen op en af gereden en ik moet zeggen dat ik me verbaasde hoe makkelijk de auto het trok en hoe sterk hij is in de lage toeren. Op een gegeven moment moesten we met de auto naar 2500 meter hoogte op de Grossglockner strasse dus dat was echt een flinke klim. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het er moeilijker mee had dan de auto, wat een enorme hoogte en zo nu en dan rij je gewoon door de wolken, heel vreemd gevoel geeft dat en je ziet af en toe nauwelijks iets. Ondanks dat was het wel een geweldige ervaring en ook weer een overwinning voor de Astra.

Nu is de vakantie voorbij en moet de Astra het voorlopig weer doen met de vlakke Nederlandse wegen. (makkie dus)
En volgend jaar weer op vakantie maar waar de reis dan heen gaat is nog een verassing.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.