Opel Astra 2.0 T 170pk Sport (2005)

autoreview

Opel Astra 2.0 T 170pk Sport (2005)

Signalement

UitvoeringAstra 2.0 T 170pk Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf162.000 km
KM-stand laatst225.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Pracht auto gekocht

  • 162.000 km

Nadat ik een ongeluk had gehad met mijn celica moest ik snel opzoek naar een nieuwe. Er werd mij door onze lokale Opel dealer een bijzonder goede prijs neergelegd voor deze turbo en ik was eigenlijk meteen verkocht. Altijd dealer onderhouden, alle boekjes erbij. Slechts 2 vorige eigenaren. Nieuwe remschijven en uitlaat. Kon niet beter...dacht ik. Tussentijdse km-standen zijn geschat.

De auto rijdt subliem! (Ondanks alle problemen!) Veel bagageruimte, pittige eigenschappen en gewoon lekker comfortabel. Alle fijne opties aanwezig, climate control, cruisecontrol. Mooie kleur, mooie velgen, alles standaard.

eerste probleem

  • 167.000 km

Koelvloeistof lekkage. Kleppendekselpakking vervangen

gestrand naast de weg

  • 167.500 km

En toen stopte de auto er ineens mee. Opgehaald door autoambulance. Bleek bougie te zijn losgesprongen

Weer pech onderweg, met een volle auto in de spits

  • 170.000 km

Onderweg naar Rockwerchter. Druk punt bij Antwerpen. Ineens heel veel rook onder de motorkap vandaan. Nog net de afrit van tankstation kunnen pakken. Wegenwacht gebeld. Bleek gat in koelvloeistofslang. Tijdelijk gemaakt met het magische ducktape en bij thuiskomst alle koelvloeistof slangen vervangen

Weer koelvloeistoflekkage

  • 175.000 km

Hij lekte weer koelvloeistof. Veel zelfs! Terug naar de dealer. Hij deed een test met 2 vloeistoffen die van kleur veranderde als er uitlaatgas bij kwam. Dat was het geval wat betekende dat hij ergens bij de koppakking lekte. Uiteindelijk is er een goedje in het koelvloeistof gegooid (is daardoor zwart geworden) en heeft het lek gedicht.

Achteraf nooit akkoord moeten gaan met deze manier van reparatie!

Start niet meer

  • 178.000 km

Auto startte niet meer. Na een hoop gekloot bleek de hele zekeringenkast om zeep te zijn. 2e handse erin laten zetten.

weer niet starten

  • 178.500 km

En weer startte hij niet. Relais bleek kapot. Ook was de accu zwak, dus die ook vervangen.

lek spruitstuk

  • 180.000 km

Er was een lekkage hoorbaar bij koude start. Spruitstuk bouten zaten niet meer goed vast. Aangedraaid, opgelost

benzineklep vast

  • 184.000 km

Op vakantie in Engeland ging het benzineklepje niet meer open. Kabel was geknapt. Nog net een Vauxhall dealer weten te bereiken die het vanuit de achterklep heeft opengetrokken.

Grote beurt. Grote onkosten

  • 187.000 km

Tijdens de grote beurt bleek dat de turbo olie lekte. En ook lekte de kleppendekselpakking weer (die is onder garantie vervangen). Gereviseerde turbo erin laten zetten.

koppakking lek

  • 197.000 km

Net voordat we op vakantie gingen met de auto, bleek de koppakking nu te lekken. Nog net op tijd gerepareerd, dankzij mijn dealder.

Koppeling versleten

  • 202.000 km

Bij veel gasgeven slipte de koppeling. Deze bleek versleten en moest vervangen worden. Toen de auto open lag bleek er ook veel te veel speling op het vliegwiel te zitten, dus die is ook vernieuwd (wat een pokke duur ding!).

Tot nu toe al ruim 3500 euro onkosten gehad aan de auto. En ik ben elke keer ontzetten gematst anders was het veeeel meer geweest. En daar komt dan nog eens regulier onderhoud bovenop. Binnenkort nieuwe banden nodig en in oktober is de distributie aan de beurt...

Wat een geldslurper is het :(
Maarja verkopen heeft gewoon geen zin. Krijg er niks meer voor terug en wie zegt dat de volgende auto probleemloos zal zijn.

Grote beurt

  • 219.000 km

Grote beurt, distributie vervangen, nieuwe einddemper. Jippie

Lek in uitlaat

  • 210.000 km

Flexibele stuk tussen motor en katalysator lekte. Nieuwe tussen gelast.

Remmen

  • 220.000 km

nieuwe remblokken + schijven voor

Koelslang lek + schakelkabel versleten

  • 225.000 km

Koelslang lekte en het koelreservoir kon de druk niet meer aan. Vervangen. Direct daarna kon ik niet meer schakelen en blijkt de schakelkabel versleten. Wel toevallig dat die vlak bij de vervangen koelslang zit....

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.