Opel Astra 1.7 DTi GL (1999)

autoreview

Opel Astra
Opel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

Signalement

UitvoeringAstra 1.7 DTi GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Tot nu toe een zeer goed werkpaard dat me een respectabel aantal kilometers heeft vergezeld. De wagen is altijd zeer slecht onderhouden. Zo heb ik soms 60 000 km gereden voor ik opnieuw een beurt liet uitvoeren. Tussentijds verving ik wel zelf de olie en controleer ik het brandstoffilter. Dat heeft nooit tot problemen geleid en ik moet zeggen... als ie morgen door z´n wielen zakt, mag ik na 237 000 km toch ook niet klagen? De enige forse reparatie was een kapotte dynamo... inclusief een nieuwe accu en een onderhoudsbeurt was dat rond de 1000 euro. Uitgesmeerd over de voorgaande 60 000 onderhoudsvrije kilometers was dat natuurlijk een kostenpost van niks. De auto is altijd probleemloos door APK keuringen gekomen. Ook de strenge importkeuring door de RDW toen ik verhuisde van Belgie naar Nederland doorstond de auto met vlag en wimpel. Zelfs de roetmeting gaf geen problemen (daar was ik bang voor met zulk slecht onderhoud...) Inmiddels is het weer 30 000 km sind de laatste beurt en het begint welhaast een sport te worden om het nog even te rekken. Qua inruil is de auto met zo n hoge kilometerstand niets waard, dus nogmaals... als ie door z n wielen zakt gun ik m z n rust. Zolang ie nog lekker doortrekt ben ik er te zeer aan gehecht. Hij stuurt te lekker, trekt te lekker op (ondanks maar tuttige 75 pk tjes komt ie door slim schakelen goed vooruit) en met haast 50 000 km per jaar vergroei je ermee... Nee, dat was bij de voorganger, een Peugeot 306 (1998), wel anders... na anderhalf jaar en 100 000 km had ik er genoeg van... De motor maakte rare geluiden en er hingen steeds dingetjes los....

PROBLEMEN

Vervangen dynamo
Koplampen snel kapot

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.