Opel Astra 1.6i-16V Sport (2000)

autoreview

Opel Astra
Opel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

Signalement

UitvoeringAstra 1.6i-16V Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf103.000 km
KM-stand laatst135.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

afhalen auto

  • 103.000 km

Auto afgehaald. De Astra G is een zeer fijne auto om in te rijden. Ik heb 4,5jaar in een Astra G 2.0 DTL Sport gereden en dat was een heerlijke auto. Deze 1.6 16V is wel aanzienlijk trager dat de diesel. De diesel had natuurlijk zijn koppel al onderin de toeren beschikbaar dus inhalen op een provincialeweg ging daar wat makkkelijker in. Maar de 1.6 is zeker niet minder comfortabel. Na inbouw van een orginele armsteun helemaal niet meer. Misschien komt het door het lagere vermogen en de grotere deuren, maar de auto voelt zelfs wat massiever aan dan de 5 deurs die de diesel was. Al met al een nette en fijne auto! Misschien voor andere een saaie grijze muis, maar al met al in mijn ogen een perfecte wagen.

het eerste jaar

  • 123.000 km

Nog immer in bezit van het voertuig. Ik forenz nu dagelijks Amsterdam - Almere en heb nog geen problemen met de auto ondervonden. Op de airco na dan die het in de zomer niet goed deed maar die werd onder garantie van de dealer verholpen! keurig dus. Ook ben ik met de auto naar het Moeselgebied in Duitsland geweest. De bochtige weggetjes door de heuvels waren erg vermakelijk en hij heeft zich prima daar gehouden. Geen racemonster hoor maar hou de motor op toeren en met de prima wegligging is het genieten. Ondanks dat ik bij mijn huidige werkgever zou kunnen gaan leasen heb ik hem nog niet weg gedaan. Hij kan nog best even mee.

Verkocht

  • 135.000 km

Voor veel mannen is het natuurlijk een droom om eens een spiksplinternieuwe auto te bezitten en voor mij niet anders. Nadat ik bij me werkgever een vaste aanstelling kreeg kon ik gebruik gaan maken van de autoregeling die zij aanbieden. Enige restricties zijn er wel want je moet kiezen uit een auto uit de 14% regeling en je mag er zonder verdere kosten maar 7.000km prive per jaar meerijden. Nou heb ik het eerste jaar van de Astra 20.000km gereden en zo'n 14.000 ervan is toch forenzen dus ik denk dat ik dat wel red. En iets erover heen is ook nog wel te lijden! Ik heb de Astra dus verkocht en binnenkort wordt mijn nieuwe auto geleverd.

De keuze maken voor welke auto was lastig en uiteindelijk eigenlijk heel logisch. Auto'tjes als de Aygo, C1, 107, Fiat 500 of Smart Fortwo neem ik niet eens in overweging. Een Prius of Civic Hybride eeeehhh NEE! De Insignia zou nog het overwegen waard zijn of de Auris Hybride maar zijn me toch wat te duur. Dus moet je het gaan zoeken in het diesel B-segment. Mogelijkheden; Skoda Fabia, Volkswagen Polo BM, Seat Ibiza, Fiat Punto, Alfa Romeo MiTo, Opel Corsa, Renault Clio. De Clio en de MiTo zijn eigenlijk nooit opties geweest omdat op het moment dat ik mijn auto bestelde, november 2010, deze nog niet leverbaar waren. En alles wat vanuit PON komt wou ik niet omdat ik geen 3-cilinder motor wil! Ik heb gereden met de Polo BM, keurig afgewerkte auto uiteraard! Maar geen trekkracht in zijn twee en die versnelling gebruik je toch regelmatig lijkt me. Daarnaast vind ik het exterieur met de dorpels en bumpers een stuk suffer ogen dan een 'gewone' Polo en hij is karig uitgerust! Dus het ging eigenlijk voor mij tussen de Punto en Corsa. De Punto is nette en best stoer ogende wagen die met wat pakketjes al snel voldoende uitgerust is. Hij heeft een 4-cilinder diesel met 85 pk en dat is genoeg om lekker mee te komen. Als ik mijn auto in oktober al verkocht had was het waarschijnlijk die geworden. Maar ik heb toch gekozen voor de Opel Corsa... Ja wederom weer Opel. De Opel Corsa 1.3 CDTI Ecoflex beschikt over een 4-cilinder diesel met 95pk! De auto rijdt lekker soepel en vlot mee. Daarnaast is hij in de Cosmo uitvoering die ik heb genomen he-le-maal af! Climatecontrole, parkeersensoren, regensensor, automatische verlichting, automatisch dimmende binnenspiegel, lederen stuur, allemaal dingen die in de Punto nog opties zijn! Enige opties die ik heb besteld zijn donker getinte ramen in de achterdeuren en achterraam en bluetooth in de radio zodat ik geen lelijke Parrot hoef te laten inbouwen.
Daarnaast heeft hij net die facelift gekregen waardoor het neusje het familiegezicht van de Astra en de Insignia heeft. Buiten de frisse voorkant heeft ook het interieur wat nieuwe touches gekregen. De contrasterende en vingerafdrukgevoelige pianolak is verdwenen waardoor het dashboard meer als een geheel oogt!
Naar mijn mening dus de beste keuze in de 14% bijtellingscatoregie.

De auto wordt maart 2011 geleverd, in de kleur Pepperdust, en na aflevering zal ik hier af en toe eens een update geven of ik het zelf nog eens ben mijn hierboven gegeven menig over de Corsa.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.