Opel Antara 3.2 V6 Cosmo (2007)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Antara 3.2 V6 Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 140.000 km |
KM-stand laatst | 147.000 km |
Rara waarom een Antara
- 147.000 km
Na kort in bezit te zijn geweest van een Opel Zafira, zagen we bij dezelfde garage onze huidige Opel Antara staan.
Het is altijd een droom geweest om een "dikke" SUV te rijden. Maar met leaseauto's die ik daar voor reed lag dat buiten bereik.
De uitvoering van de Antara is Cosmo Premium. Alle opties die toen ter tijd beschikbaar waren zitten erop.
De motor is de 3.2 V6 met automaat.
Als autoliefhebber vraag je je soms niet af waarom..., maar gewoon doen.
Dat was in mijn geval niet anders. Alles is duurder aan deze auto, maar ik stap er met een grijns in, en kom er met een grijns uit.
Dat is voor mij autorijden.
Gezien het feit dat er regelmatig een rolstoel mee moet was ik sowieso aangewezen op een auto met hoge instap en voldoende kofferruimte.
Van huis uit ben ik geen Opel liefhebber, maar dat is toch echt aan het veranderen.
Ja hij is zwaar, verbruikt meer, enz.
Maar het is met plezier dat ik achter het stuur plaats neem.
De motor loopt soepel en levert meer dan voldoende vermogen en heeft op hoge toeren de heerlijke v6 grom. De automaat voldoet prima en schakelt naadloos door, nauwelijks merkbaar.
Mijn beide lease auto's hiervoor hadden de 6 en 7 DCT (skoda's). Dat is uiteraard beter. Maar deze automaat doet zijn werk ook prima.
Gelukkig heb ik geen zware rechtervoet en rijd ik, met veel gebruik makend van de cruise control, toch echt tegen de 1 op 10.
De uitvoering laat niets te wensen over, stoelverwarming, xenonverlichting, schuif-kanteldak, climate control, anti roll control, 4x4, en alles werkt nog keurig naar behoren.
Ondertussen heb ik 7000 kilometer gereden en allen met plezier. Hij is praktisch, relaxed en heerlijk om mee te cruisen. En wil je een keer met een stoplichtsprintje mee doen, moeten ze van goeie huize komen (of een echte sportwagen hebben :-) ). Vanzelfsprekend verbruikt de auto dan wel flink brandstof, ook bij een onrustige rit, kan je duidelijk merken dat hij dan meer verbruikt.
Uiteraard is deze Opel nog wel voorzien van het nodige plastic in de middenconsole en achterin, waardoor op een oneffen weg de auto wel wat kraakjes heeft. Maar het stoort me niet. Op normale effen wegen heeft hij dit natuurlijk niet.
Oneffenheden poetst hij beter weg dan iedere auto die ik hiervoor heb gereden. Dus voor mijn referentie is dit de meest comfortabele auto die ik gehad heb.
Met remmen overigens merk je wel dat hij bijna 2 ton stil moet zetten, wat meer remkracht van je rechtervoet vraagt. En wat even moet wennen.
De garage waar deze auto weg komt (Bie Olthof in Hellendoorn) is echt een aanrader!
Zij hebben het mede mogelijk gemaakt dat ik deze auto kon gaan rijden. Meedenken, kennis van zaken, goede adviezen gekregen om de auto in topconditie te houden enz. Niet het onderste uit de kan halen.... Dat is echt een aanrader. Ik ga nergens anders meer naar toe.
Met hoogachtende grijns, en hopelijk nog veel plezierige kilometers, groet ik u.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.