Opel Agila 1.0 Edition LPG (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Agila 1.0 Edition LPG |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 56.500 km |
KM-stand laatst | 111.000 km |
rijdende spaarpot
- 76.000 km
beetje uit nood geboren aanschaf, ik zocht een zuinige goedkope auto met weinig kilometers op de teller. deze gekocht van de eerste eigenaar in juli 2017. tijdens de test rit het eerste wat mij opviel was dat het de besturing een beetje plakkerig aan voelde en niet goed terug kwam in de middenstand. de auto toch maar gekocht. het tweede wat mij opviel op de eerste rit naar huis was dat het autootje opvallend stil was voor het kleine motortje. de vorige eigenaar vertelde dat 1:16 op lpg mogelijk was, ongeveer 600 km op 1 tank. nou dat klopt dus. nou ben ik wel een rustige rijder. die het ook leuk vind om zuinig te rijden. In de winter loopt het verbruik iets op naar 1:15 a 1: 15,5 het stuur gedrag bleek na googelen een kwaal van deze auto. het lijkt iets beter te worden misschien door het intensievere dagelijkse gebruik door mij ? inmiddels 20000km mee gereden zonder problemen. wel maakt het druklager wat herrie en heeft het hart van de koppelingsplaat wat spelling geen drama en zolang de koppeling niet slipt rij ik gewoon door. wat ik wel enorm mis is cruise controle. maar ja alles went. er zit dan wel een opel logo op, maar het is gewoon een suzuki. zelfs met het typische bijbehorende 3 cilinder suzuki geluid.
spaarvarken deel 2
- 111.000 km
Weer een aantal maanden verder, en Aggie (zo noemt mijn Dochter hem als ze hem leent) houd zich goed. in februari ff naar Padua Italië op en neer gereden. 2600km in 3 dagen. heen in twee dagen, terug in 13 uur fietsen rek achterop en flink op zijn donder gegeven. hij gaf geen krimp maar verbruik loopt dan wel hard op. ongeveer 1:11 op de terug weg fietsenrek achterin maar nog steeds 1:11 bij snelheden boven de 130 km p/u moet het torretje er blijkbaar flink aan trekken, daar hoor je trouwens weinig van. maar met een auto vol spullen een fiets achterop voor ongeveer € 129 aan brandstof heen en terug naar italie is een koopje. Twee maanden terug fluitend door de APK. het verbruik lijkt iets op te lopen, of ik rij harder ? 1:14,9 ongeveer.
ik rij wel hele jaar op winterbanden. wel mis ik nog steeds de cruise control heel erg. Stiekem kijk ik al naar de opvolger. maar uit financieel oogpunt is het slimmer om hem nog een jaar of twee te houden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.