Nissan Qashqai+2 1.6 Connect Edition (2010)

autoreview

Nissan Qashqai+2 1.6 Connect Edition (2010)

Signalement

UitvoeringQashqai+2 1.6 Connect Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf77.000 km
KM-stand laatst80.129 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nissan qashqai 1.6 connect edition

  • 80.129 km

Auto aangeschaft met 77.000km op de teller.
Kom uit een Toyota corolla verso diesel van 2002.
Wat opvalt is de hoogte en de breedte van de auto,dat is wel iets waar je rekening mee moet houden.
Bij aflevering zat er een trilling in,auto is hiervoor terug geweest.
Aandrijfas is vervangen en probleem netjes opgelost.
De auto bevalt goed,is zeer ruim en de extra ruimte doordat ik +2 heb komt goed van pas.
Met name mijn dochter heeft veel aan de ruimte achterin en de verschuifbare achterbank,zij is niet zo goed ter been.
De auto is van alle gemakken voorzien,de cruisecontrol werkt duidelijk en makkelijk.
De navigatie werkt goed,scherm is niet groot,maar de gesproken stem is duidelijk en de aanwijzingen zijn helder en worden tijdig aangegeven.
Wel de meest recente software gekocht.
De zit achter het stuur is goed in te stellen,stoelen zitten gewoon goed,alles is onder handbereik en de meeste functies zijn vanaf het stuur te bedienen.
Ook de regensensor en de automatische verlichting werkt goed,reageren snel op veranderende situaties.
De auto zit goed in zijn spullen,alles zit er op en eraan.
Glazen dak is mooi,veel lichtinval.
De donkere ramen zijn ook prettig,alleen s´avonds wel goed opletten want ontneem ook wel wat zicht.
ook de vrij grote deurstijlen zorgen voor behoorlijke dode hoeken.
De 1.6 is voor nederland voldoende,ga je Duitsland in dan merk je dat als je boven de 140 komt het toerental al ruim boven de 4000 zit en het een schreeuwlelijk word.
tot 140 prima.
En voor mij en voor Nederland prima.
ook het verbruik is netjes,veel snelweg is het verbruik 1 op 13,5 in de stad tussen de 1 op 12-13.
Prima waarde voor deze motor in combi met de vrij zware auto.
Uiteraard bij een normale rijstijl.
Over het onderhoud kan ik nog niks zeggen,zal regelmatig mijn bevindingen ook op dat gebied gaan plaatsen.

Update 26-03-2015,

Teller staat inmiddels op 89.000km.
Tijd om weer eens een stukje te schrijven over mijn bevindingen.
De auto bevalt goed,wel terug geweest voor een hinderlijke trilling,aandrijfas vervangen,probleem over.
Weliswaar voel ik het nu weer licht terug komen,maar niet hinderlijk.
Zoals gezegd is het motortje aan de lichte kant.
Maar in nederland is het voldoende,wel vind ik het een ruw ding om te horen,zeker met een beetje doortrekken klinkt de motor rauw.
Ik ben er mee in Duitsland geweest van de winter en de ruimte in de auto is perfect.
Geen dakkoffer mee,alles paste achterin.
De auto schakelt goed,de koppeling bibbert af en toe met aangrijpen,zeker met vochtig weer.
Dit fenomeen had ik ook bij vorige auto's,nooit wat mee gedaan eigenlijk.
Zelfs bij -12/-15 graden,starten lopen,wel produceert de auto dan wat bijgeluiden her en der.
Ik denk toch dat de inmenging van renault de auto parten speelt.
Mijn vorige Toyota zat beter in elkaar.
Voor de rest is het een probleemloze auto.
De auto is wel erg breed en daardoor niet echt overzichtelijk.
De achteruitrij camera is makkelijk maar meer voor hetgeen zich direct achter de auto afspeelt,aankoppelen van een caravan bijv is makkelijk.
Het panoramadak is zeer prettig,veel licht in de auto,in de zomer zal die wel meer dicht zijn i.v.m. de warmte.
Het rijden met de auto is prettig,goede rechtuit stabiliteit,geen last van wind of sporing,trejt niet naar links of rechts.
Auto doet gewoon wat je wilt,een veilig gevoel,ondanks het wat hogere zwaartepunt.
Nu zitten de winterbanden er nog onder,binnenkort het zomerrubber,conti's in de maat 215-55-18.
Kosten zijn er nog niet aan geweest,mag ook nog niet met zo'n maagdelijke km stand.

Update 24-05-2015 Km stand 93.267,

Ik heb vandaag foto's toegevoegd van mijn Nissan Qashqai.
Ik heb de auto eens goed gepoetst en daarna op de gevoelige plaat vastgelegd.
Nu zitten er de zomer wielen onder.
Ik heb de velgen met schade gekocht en deze op laten knappen.
De beschadiging is er uit gedraaid en daarna is de velgrand gepolijst,daarna in de poorboys weal sealent gezet met als resultaat dat het wel verchroomd lijkt,een mooi resultaat vind ik zelf.
De auto bevalt voor de rest prima,er zijn tot nu toe geen dingen waar ik me aan erger of stoor.
Hij is tot nu toe betrouwbaar gebleken,een lampje van het dimlicht is kapot gegaan,beide vervangen voor twee philips ultra vision +130% lampen.
Een veel betere licht opbrengst dan met de gewone halogeen lampen.
Levensduur schijnt een stuk minder te zijn.
Maar veel meer licht.
Aan de auto is verder nog geen onderhoud gepleegd.
De airco wil ik voor de zomer laten servicen,meer uit onderhouds oogpunt.
Meestal word er pas onderhoud gepleegd als de airco ermee ophoud.
Dat wil ik voorkomen.
Nog een setje originele dakdragers gekocht op marktplaats,kan de dakkoffer er ook op.
Verbruik ligt zo'n beetje tussen de 1 op 12/14,vind ik netjes.
Gaat wel sterk omhoog op het moment dat je flink gaat doorrijden,± 130/140.
Overigens gaat het motortje dan ook rap over de 4000 toeren en dan hoor je de motor goed.
Dat doet ook wat met het verbruik.

Update 09-06-2015 Km stand 93.986

Vandaag een xenon set laten installeren.
Het is een Pilot Pro-line set geworden.
Ook de stadslichten laten vervangen door LED.
Het grootlicht zitten philips vision +130% H7 lampen in.
De xenon set is 6000K.
Over het zicht kan ik nog niet veel zeggen,heb er nog niet mee kunnen rijden in het donker.
Set werkt zonder storingen of andere problemen.
Heb daarom ook voor Pilot gekozen.
Ook geven deze sets minder strooilicht dan andere of goedkopere sets.
zal mijn ervaringen hier ook plaatsen als ik er wat meer mee in het donker gereden heb en bij verschillende omstandigheden.

Update 03-01-2016 km stand 111.382

Auto heeft bij 107.000 km groot onderhoud gehad bij de plaatselijke vakgarage.
Hier zijn geen gekke dingen aan het licht gekomen.
Twee stabilisatie rubbers zijn er vervangen,de accu is vervangen en voor de rest normale zaken.
Auto kan er weer 30.000 km tegenaan.
ik had zoals gezegd een set xenon van pilot laten installeren.
Ik moet zeggen dat er een bak meer licht vanaf komt en dat de borden aan de kant van de weg door het xenon goed reflecteren.
Ook de bordjes aan de zijkant van de weg vallen op en de witte lijnen reflecteren sterk door het xenon licht.
Ook bij regenval reflecteert de weg belijning sterk, dat vind ik zeer prettig met mijn slechte ogen.
Ik hoef veel minder te turen tijdens regenval en dat rijd een stuk rustiger.
Ook de helderheid van het schijnsel en het verlichte deel voor je op de weg is breder,niet zo zeer langer.
Kan wel,maar moet ik de lampen verder omhoog gaan zetten en dat vind ik voor de medeweggebruiker niet prettig.
Alhoewel ik nooit lichtsignalen gekregen heb als de lampen in de hoogste stand staan.
De winterbanden 215-55-R18 Pirelli sottozero zitten er weer onder.
Zijn opnieuw gebalanceerd voor montage, maar blijft toch wat hoogteslag inzitten.
Een beetje hobbelen doen ze ook wel een beetje.
Valt me toch enigszins wat tegen van zo'n dure band.
Voor de rest rijden ze prima.
De auto zelf is betrouwbaar en laat geen steken vallen op dat gebied.
De bijgeluiden uit de bak zijn nog steeds hoorbaar en de koppeling bibbert af en toe met opkomen bij koude motor.

Update 20-02-2017:

Auto staat inmiddels op 142.000km.
Dit is niet ongeschonden gegaan.
Bij 117.000km is de koppeling kompleet vervangen.
Bij 139.000km is de versnellingsbak gereviseerd i.v.m. een kapot prise-as lager en kapotte lagers op de secundaire as.
Betrouwbaarheid gaat een ster naar beneden.
Het licht schudden bij optrekken is nog steeds aanwezig.
Voor de rest functioneert de auto naar behoren.
Alles werkt er nog aan,alle accesoires werken nog naar behoren.
De bekleding is nog netjes en het interieur kent nog weinig slijtage.
Buiten de problemen aan de koppeling/versnellingsbak is het een betrouwbare auto.
Maar bij zulke relatief lage km standen hoort dit niet voor te komen.
Ik ben zelf een rustige rijder.

Update 25-04-2017:

Auto is ingeruild.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.