Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2007)

autoreview

Nissan Qashqai
Nissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan Qashqai

Signalement

UitvoeringQashqai 1.5 dCi Tekna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf96.000 km
KM-stand laatst199.320 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Probleem 1.5 dci motor

  • 199.320 km

Ik heb nooit een probleem gehad met mijn Qashqai 1.5 diesel uit 2007. Tot hij de 200.000 km naderde en er binnen een paar weken drie problemen ontstonden, waarvan de laatste helaas het einde betekende van het Qashqai avontuur. Eerst begaven in dezelfde week de airco en de bestuurdersairbag het. Niet fijn, maar bij deze kilometerstand gaat er natuurlijk eens iets kapot. De airbag moest een nieuwe spiraal en dat probleem komt zo weinig voor dat het onderdeel in Europa niet op voorraad was. Maar toen, op vakantie, middenin Frankrijk op de snelweg, begon de motor een vreemd geluid te maken. Dat werd snel erger. De dichtstbijzijnde Nissan garage opgezocht, waar de chef van de werkplaats na drie seconden luisteren zijn conclusie trok: kapotte krukas, er moest een nieuwe (gereviseerde) motor in. Kosten: 6.500 Euro. En het zou een week duren. Uiteraard wilde ik een second opinion en gelukkig vergoedde de verzekering het transport van de auto naar mijn eigen Nissan garage in Nederland. Daar bleek dat de Fransman gelijk had: de krukas had het begeven. Mijn eigen garage kon de motor vervangen voor 5.000 Euro. Vrezende dat meer kostbare onderdelen ook niet lang te leven meer hadden hebben we de auto aan Nissan verkocht.
De motor had weliswaar twee ton gelopen, maar van een diesel verwacht je niet dat hij dan zichzelf spontaan in de soep draait. Nou blijkt dit een bekend euvel bij de 1.5 dci motor van Renault. Op internetfora vind je talloze mensen met precies dit probleem. Sommigen al bij een veel lagere kilometerstand. Een monteur schreef dat het "bijna normaal" is dat dit gebeurt. Vaak bij de tweede cilinder, schijnt. De nieuwe Qashqai wordt overigens niet meer geleverd met deze motor. Misschien veelzeggend.
In elk geval, mocht je de 1.5 dci motor hebben, boven de 150.000 km zitten en er toch al over denken om de auto van de hand te doen, zou ik er niet heel lang mee wachten.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum