Nissan Pulsar DIG-T 115 Acenta (2016)

autoreview

Nissan Pulsar
Nissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan PulsarNissan Pulsar

Signalement

UitvoeringPulsar DIG-T 115 Acenta
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf8.900 km
KM-stand laatst8.900 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Verrassend

  • 8.900 km

Ik rijd regelmatig in huurauto’s en normaal gesproken heb ik niet de drang om daar over iets te vermelden omdat ze niet echt bijzonder zijn. Over deze auto wil ik echter wel iets kwijt omdat hij mij in positieve zin heeft verrast.

Het is iedere keer afwachten wat voor auto je meekrijgt en daar stond ie dan. Een grijze Pulsar….automaat. Nou, lekker. Ik kende de Pulsar al wel. Het is een auto die je niet heel veel ziet rijden. Maar goed, let’s go. De auto is van binnen typisch Japans. Toch wel veel plastic, relatief veel gadgets en weer zo’n irritante stoel met een hendel voor de rugverstelling in plaats van een draaiknop. Je zit relatief hoog, maar na een paar kilometer wen je aan stoelen en weet je waar alles zit.

Wat mij het meest in positieve zin heeft verrast is de motor en de automaat. Ik had geen idee wat er voor onder de kap lag, de Pulsar had geen type aanduiding. In het kort: de auto gaat als de brandweer. Althans het voelt zo. Het is niet eens dat ik bewust hard aan het rijden was. Ook al is het een huurauto, ik ga er altijd mee om alsof het mijn eigen auto is. Het rijdt gewoon snel, soepel en stil. Op de snelweg even inhalen: geen probleem. Gas er bij en weg ben je.

Eenmaal thuis gekomen ben ik via de RDW site en het kenteken eens gaan kijken wat voor motor er nu inlag. Van Nissan ben ik niet echt op de hoogte van wat ze aanbieden in de Pulsar. Ik was er van overtuigt dat het een 1.6 met conventionele automaat of iets dergelijks was. Maar nee, het was ‘maar’ een 1.2. Ik neem aan een Renault 1.2 Tce motor die Nissan anders noemt. De automaat was zelfs gewoon een CVT las ik daarna via de Nissan website. Blijkbaar hebben ze deze zo geprogrammeerd dat het lijkt alsof deze in trappen schakelt. Hoe dan ook, het werkt perfect. Ik heb in diverse CVT aangedreven auto gereden, maar deze schakelt en rijdt wel goed hoor. Geen typisch CVT gehuil. Ook het verbruik is prima. In de 400 km die ik er mee heb gereden wat het verbruik 1:15.7. Niet slecht voor een 1280 Kg zware auto met automaat.

Al met al prima auto voor zover ik dit kan beoordelen. Gezien de vanaf prijs is het voor mij echter geen alternatief voor bijvoorbeeld een VW Golf. Maar dit is uiteraard heel persoonlijk. Zoek je een vlotte ruime en betrouwbare auto met automaat is dit zeker een optie.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.