Nissan Primera Estate 2.0 Tekna (2002)

autoreview

Nissan Primera Estate
Nissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera - interieurNissan Primera - interieur

Signalement

UitvoeringPrimera Estate 2.0 Tekna
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst150.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Primera met kuren

  • 150.000 km

In 2011 een 9 jaar oude primera aangeschaft. Er van uit gaande dat ik met de aanschaf van deze 2 liter automaat een probleemloze auto aangeschaft had, ben ik drie jaar geleden overgestapt van een 15 jaar oude Mitsubishi Lancer naar deze auto. Na drie jaar en de nodige problemen rijd ik nu in een Toyota Avensis.

Een korte opsomming van de problemen:
Twee weken na aanschaf bleek tijdens een rit naar Praag dat het motormanagement een storing gaf. Inclusief verminderd vermogen, wat vooral bij het nemen van een heuvel problemen gaf. Uitlezen van auto door een Nissan dealer ter plaatse maakte duidelijk dat de lambda sondes storing gaven. Een reset van de boordcomputer loste de problemen tijdelijk op. Na thuiskomst is dit probleem onder garantie verholpen door de garage waar de auto gekocht was.

Kort hierna werd ik de eerste keer geconfronteerd met een "dode" auto. Conctactsleutel omdraaien en vervolgens "niets". De wegenwacht bracht uitkomst door te resetten. In totaal is mij dit acht keer overkomen. Met dank aan de wegenwacht. Gelukkig had ik woonplaats-service. Telkens onderzocht door de garage en niets te vinden. Vervolgens deed de auto het weer.

Vorig voorjaar kreeg ik weer te maken met verminderd motorvermogen. Een helling nemen werd steeds meer een avontuur. De problemen verergerden zo dat ik uiteindelijk gesleept ben naar de garage. Daar vond met eindelijk dat corrosie in de stekker van de aanhanger de boosdoener was. Nadat dit gerepareerd was, geen last meer gehad van verminderd motorvermogen. Nog wel tweemaal tijdens vakantie in Noorwegen aan boord van een veerpont te maken gehad met een dode auto. Nadat ik van boord geduwd was, bleek de auto weer normaal te functioneren.

Ook heb ik tot viermaal toe de voorverlichting vervangen. Ook wel wat veel eigenlijk.

Daarnaast een sporadisch functionerende cruise control. Een regelmatig oplichtend waarschuwingslampje van de ABS. Kortom: probleemloos rijden met deze auto was eigenlijk nooit echt aan de orde. Wel jammer, want als ie reed dan was dat altijd een groot plezier.

Motorisch heeft de primera mij nooit in de steek gelaten. Gedurende de 60000 kilometer dat ik em in bezit heb gehad een keer banden en remblokken voor vervangen. Dus eigenlijk motorisch heel betrouwbaar. Maar voor wat betreft alle spanningsdelen ronduit een drama.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.