Nissan Patrol GR 3.0 Di Turbo Elegance (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Patrol GR 3.0 Di Turbo Elegance |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 111.000 km |
KM-stand laatst | 178.000 km |
grooooot
- 111.000 km
Wij zijn werhuisd naar zweden en mijn landrover 88 uit 1970 voldeed hier niet echt aangezien de afstanden hier nogal groot zijn en hier een echte winter aan de gang is met temp. tot -16 c en veel sneeuw.
Ik had altijd al de wens om naar mijn vorige patrol 3.3, die mij door de overheid is afgenomen (grijs kenteken) weer één te bezitten.
Het eerste wat opvalt aan de patrol gr is dat deze mij in geen enkel opzicht aan de vorige doet herinneren.
Was de patrol 3.3 nog een echt werkpaard, dit is een zeer luxe auto met het hoogste uitrustingsnivo.
de auto rijdt geweldig en is lekker confortabel, na wat meer km's ga ik deze review uitbreiden.
koud hé!!!
- 113.548 km
Met een nacht temperatuur van -26 c en overdag zo rond de -15 tot -20 heeft de nissan patrol erg veel moeite om wakker te worden pas naar lang aandringen en erg veel zwarte rook slaat de patrol aan.
Ook door de kou werkt de snelheids meter niet naar behoren, gaat van links naar rechts.
Naar een 20 minuten is dit over.
Voor de goede orde, de patrol is niet uitgerust met een standkachel, michien dat dat er in de toekomst maar ingebouwd moet worden.
Het verbruik ligt nu zo rond de 1 op 8 maar dat word hopelijk beter als de temparatuur om hoog gaat.
lekker warm
- 115.674 km
begin dit jaar motorwarmte in laten bouwen, dit is een heel simpel systeem en werkt als een grote dompelaar die in een vriesstop in de motor word gezet.
Een uurtje voor dat je vertrekt de stekker er in en de auto slaat meteen aan ook bij min 20.
Niet vergeten het snoer uit de auto te trekken voor je weg rijdt!
rode lamp
- 124.765 km
inmiddels weer wat kilometers gemaakt waaronder een retourtje nederland en een vakantie naar noorwegen.
op deze lange tochten ligt het verbruik rond de 1 op 10.
zo nu en dan ging naar het starten het olielampje niet uit,
olie pijl is goed en motor loopt mooi rond.
naar herstarten is het lampje uit maar ging later niet altijd meer uit.
nieuwe sensor er in en probleem is verholpen.
Een groot pluspunt is de laadruimte, je kan echt veel spul mee nemen.
Tevreden
- 178.000 km
Inmiddels heb ik de Nissan Patrol een dikke 3 jaar en heb zolangzamerhand 70000Km afgelegt.
Ik gebreuk de Patrol voor mijn werkzaamheden in mijn bedrijf Bushcraftevents.com voor onderandere elandsafaris en offroad tochten, ook rij ik regelmatig met een kanoaanhanger over zand en grind wegen.
Dit alles gaat erg goed en kom altijd waar ik moet zijn.
Handig is ook dat het een 7 zitter is zodat toeristen altijd een plek in de auto vinden tijdens een safari.
Een tweede waarvoor de Patrol regelmatig voor word ingezet is het vervoeren van Kompakttraktor.com in Zweden en Noorwegen.
Het gewicht van een kompakttraktor is ongeveer 800 kg en tezamens met een aanhanger is dat geen probleem voor de Nissan.
In de zomer van 2011 heb ik weer een oliesensor vervangen, ditmaal was het de sensor boven de startmotor.
Dit is niet een erg dure reperatie maar wel vervelend als je onderweg bent en het olie lampje gaat branden.
Ook deed zich afgelopen zomer een ander probleem voor, namelijk dat da auto erg begon te schudden bij verschillende snelheden en op niet
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.