Nissan Note 1.2 DIG-S Connect Edition (2014)

autoreview

Nissan Note
Nissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan Note

Signalement

UitvoeringNote 1.2 DIG-S Connect Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf13.187 km
KM-stand laatst14.165 km
Lezerswaardering: 52%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nissan Note

  • 13.500 km

Na ruim acht jaar in een Daihatsu Sirion 2 gereden te hebben werd het tijd voor een "nieuwe" auto. Hoewel we in eerste instantie voor een nieuwe grote auto gingen kijken zagen we na wat rondkijken een Nissan Note staan van het vorige model, de ruimte die deze auto ons bood sprak ons erg aan, maar hij was te klein om de grote auto te vervangen. Dus werd er besloten de Daihatsu de deur uit te doen. We hadden eerst nog wel naar een hele nieuwe Note gekeken, maar liepen toevallig deze jong gebruikte auto tegen het lijf die toch een stuk completer was dan de acenta waar we naar keken en had nog een leuker kleurtje ook. Dan is weer de vraag heb je al die extra's zoals keyless entry, navigatie, 360 graden camera's, 18 pk's extra en een sport pakket nou echt nodig, nee natuurlijk niet, maar toch is er een stemmetje in je achterhoofd die zegt "JAAA doen". Dus dat werd hem dan maar. Wat betreft mijn beoordeling, sinds ik de auto pas een week heb, kan ik er nog niet echt iets over zeggen, behalve dan dat de stoelen erg lekker zitten en de auto is redelijk rap. Ik heb niet in de 80 pk versie gereden dus ik kan niet zeggen of dit zoveel beter is. Over de kosten kan ik ook nog niks zeggen sinds ik nog niet eens één keer getankt heb.

De eerste rit
De dag van ophalen meteen een 150 kilometer mee gereden (grotendeels snelweg), dan leer je de auto toch wat beter kennen dan de proefrit van een half uurtje, waar ik overigens alleen maar mee door het dorp ben gereden (max. 60 kmh). Ik moet bekennen dat het rijden met cruise control mijn rijgedrag aardig veranderd heeft, waar ik normaal gesproken te hard zou rijden zet ik nu de cruise control aan en laat de auto zijn werk doen. De auto is echt een wereld van verschil vergeleken met de Daihatsu (mag ook wel sinds de Daihatsu 8 jaar oud was en de Nissan nieuw 2x de prijs is). Je hoort de motor bijna niet en ik schakelde vroeger altijd op gehoor (ik had geen toerenteller), nu zie ik vaak een opschakel teken dat ik al een versnelling hoger had kunnen zitten (zal wel wennen zijn). Door het stille motorgeluid hoor je wel een geruis van achteren, of dit wind is of bandengeruis ben ik nog niet helemaal achter. Met de radio aan heb je er overigens geen last van, maar ik rij ook wel eens in stilte. Het start stop systeem is wel handig, maar als je vooraan het verkeerslicht staat niet, omdat het toch wel even duurt voor de motor aan is en je weg kunt rijden. Als tweede, derde, etc. in de rij kan je wel makkelijk je motor uitlaten gaan. Mocht de regering ooit nog veranderen dat de verkeerslichten eerst van rood naar oranje gaan om daarna groen te worden zou ik vooraan ook mijn motor uit laten vallen. Het navigatiesysteem heb ik nog niet gebruikt en kan er nog niks over vertellen, wordt vervolgt.

Het enige minpunt tot nu toe is de achterklep. De dag na aankoop deed ik de achterklep open, deze bleef op hoofdhoogte "hangen" en moet hem nog een duwtje nageven om helemaal open te gaan. Of dit de bedoeling is weet ik nog niet, die stand is namelijk wel handig voor kleine(re) mensen.

Bijna 1000 kilometer gereden

  • 14.165 km

Na twee weken en bijna 1000 kilometer gereden te hebben vind ik dat het tijd is voor een update. Vandaag (25 juli) ben ik bij de dealer geweest voor de achterklep, de gasveren deden volgens de verkoper het inderdaad niet goed en deze worden volgende week zaterdag vervangen (ik kan niet eerder). Ik ben vandaag ook met de storm en code rood de a4 op geweest, en ik merkte dat de auto niet bepaald windgevoelig is (uiteraard was een flink windstoot wel te merken), maar de Daihatsu had duidelijk meer last van zijwind. Dat zou je niet verwacht sinds deze auto maar een 100 kilo of zo zwaarder is, maar ook wel een stukje groter. Wat ik met de regen en storm ook heb gemerkt is dat de camera's ook last hebben van de regen en vaak aangeven dat er een auto in mijn dode hoek zit terwijl er niet eens een auto in de buurt is (tijdens droog weer werkt het overigens perfect). De automatische regensensor heeft blijkbaar moeite met regenwater te herkennen als dit niet direct op de ruit valt, vanwege de hevige wind en rare regenval moest ik af en toe de ruitenwissers helpen om goed zicht te houden. Wat mij opgevallen is tijdens normale buien is dat de intensiteit van de ruitenwisser wel wat hoger mag zijn. Bij lichte regenval laat ik meestal de sensor zijn werk doen, bij hardere regen doe ik het toch liever zelf.
Afgelopen week voor het eerst mijn telefoon via bluetooth verbonden met de auto, het bellen gaat heel makkelijk en het scheelt dure boetes. Hoewel ik gelukkig nog nooit een boete heb gehad voor niet handfree bellen, zal dat in de toekomst ook niet snel gebeuren en ik bel aardig wat in de auto. Ook heb ik met het navigatiesysteem zitten spelen, deze geeft niet altijd de kortste en snelste route aan (heb het op bekende routes getest).

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.