Nissan Note 1.4 first NOTE (2007) #2

autoreview

Nissan Note
Nissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan Note - interieurNissan Note - interieurNissan Note - interieurNissan Note - interieur

Signalement

UitvoeringNote 1.4 first NOTE
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf216.642 km
KM-stand laatst270.089 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Samenvatting van 5,5 jaar Nissan Note (2007)

  • 270.089 km

Hierbij een repost van mijn gegevens van mijn (oude) auto. Ik kan mijn auto niet meer aanpassen, dus kopieer ik alles op deze pagina. Onderop schrijf ik mijn conclusies over deze auto (3-2-2025)

December 2020, de 1e ervaringen,
225.075 km 24 december 2020
Mijn nieuwe auto! Alhoewel.. nieuw... toen ik 'm kocht stond er al 216.642 respectabele kilometers op de teller; dat maakt mij niet uit. Ik rijd toch niet zoveel, dus deze auto zal vast nog wel wat leven in zich hebben.

OK. Dus mijn nieuwe auto. Inruil van mijn oude Mitsubishi Colt zorgde voor een aanschafprijs van 1250 euro. Een koopje. Natuurlijk wil ik er dan wel een PARROT draadloze speaker in hebben, en ik heb de airco laten controleren. Je wil die niet droogkoken, zoals bij mijn Mitsubishi gebeurde. 366 euro.

Het eerste onderhoud kostte 432 euro. Inclusief APK. Dat was te verwachten. Er moest ook een bandje worden vervangen. Voor de rest geen onverwachte problemen.

Dan de rijprestaties.
De 1.4 trekt redelijk door. Ik vind dat de auto wel een constante bromtoon heeft. Misschien heeft dat iets te maken met de banden? Qua luxe is alles prima in de Note. De Cruise control werkt goed (als je eenmaal snapt hoe deze after market versie werkt. Je kan 'm op 3 standen instellen. Ik heb 'm nu staan op 60, 80 en 100KPH. Zoals gezegd; ik ben geen racemonster en ik wil alleen maar dat de auto betrouwbaar is en luxe aanvoelt.

Tot nu toe ervaar ik geen storingen of andere problemen. Ik heb al wel 3x een voor- en achterlamp moeten vervangen na doorbranden.

Dan het verbruik. Ik werk met Fuelio dus dat is prima bijgehouden. Hier de gegevens tot december 2020

Brandstof: 1000 euro. (ok, 47 cent minder :-))
Liter 95: 656,1
7,31L/100KM of 13.7KM/L

Het verbruik zit volgens Fuelio zo tussen de 6.28 en 8.41 L/100KM. Ik zin natuurlijk niet zoveel op de snelweg. Vooral korte ritjes.

Kosten per KM: 0,111 (laagste 0,009-hoogste 0,133)
Kosten per dag: 2,55 (dat is inclusief de aanschafprijs en onderhoud)
Kosten per maand: 77,70
Afstand gereden: 8433KM, gemiddeld 602KM/Maand

Zoals ik al zei: ik rijd niet zoveel.

Update
227.059 km 4 mei 2021
Tijd voor een update. Ik heb de auto nu wat langer gereden. Met de betrouwbaarheid zit het wel snor; de auto heeft mij 1x laten staan (ik kon niet wegrijden omdat de accu niet wilde pakken. Waar dat aan lag, geen idee. Een dag later deed alles het weer prima.

In de afgelopen maanden heb ik een wiellager moeten vervangen. Ik had niet door waar dat lawaai toch vandaan kwam, maar een bezoekje aan mijn autobedrijf gaf snel uitslag. De wiellager vervangen kostte 138 euro.

De auto rijdt prima. Een beetje lawaaierig boven de 100, maar wie doet dat tegenwoordig nog :-) De achteraf ingebouwde cruisecontrol werkt redelijk goed. Ik heb 'm ingesteld op 60-80-100 en dat werkt prima. Tussentijds aanpassen werkt niet al te vlot.

De gemaakte kosten op een rijtje:
25 tankbeurten, 809 euro
Gemiddeld verbruik 7.39 l/100km Ik rijd altijd korte stukjes, vandaar.
Het verbruik zit tussen 6.28 en 8.41 in.

De totale kosten zijn tot nu toe:
1249 euro

Kosten per km:
0.114/km

Ik ben best tevreden over de auto, al had ik liever de nieuwere generatie gehad. Die is sinds 2013 in omloop. Daar ga ik over een paar jaar naar kijken, want die schijnt een stuk zuiniger te zijn.

Als met al, omdat ik niet zoveel rijd (7K per jaar) en ik net een elektrische fiets heb aangeschaft denk ik nog heel wat jaartjes deze auto te gebruiken.

Update september 2022
241.477 km 23 september 2022
Tijd voor een update...

Gemiddeld verbruik 1:14 Ik rijd vooral kleine stukjes met 1x per maand een langer stuk. Kosten per km. 0,13 euro
Airco bijgevuld. Winterbanden gekocht. De auto rijdt prima. Hij is niet de snelste, maar voor mij is dat niet belangrijk. Voor mij is dat betrouwbaarheid. En op dat gebied stelt de Note mij niet teleur. Qua onderhoud is het een prima auto, ongeveer 440-520 euro per jaar.

Laatste update en verkoop (eind januari 2025)
Dit was het dan. Ik heb mn waggie ingeruild voor een Renault Captur 2018. Het was tijd.... 270.000 km, hij was op...
116 tankbeurten, gemiddeld verbruik: 7,03L/100km
afstand gereden: 53800km
De winterbanden zitten er nog onder, de zomerbanden ga ik verkopen (good luck).
Onverwachte uitgaves? Ja, kapotte radiator, kapot subframe (dat was een kostbare) en de remmen en banden kwamen er weer aan. Het was eigenlijk wel klaar met de Note. Voor wie de 10TTDD nu aanschaft, veel bracht hij niet meer op; ik heb er 250 euro voor gekregen. Alleen al de PARROT en de banden zijn dat waard. Er zit nog wel wat leven in mn autootje als je er een beetje lief voor bent. Op naar de Captur!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.