AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Nissan Micra IG-T 92 N-Sport (2021)

autoreview

Nissan Micra IG-T 92 N-Sport (2021)

Signalement

UitvoeringMicra IG-T 92 N-Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf36.000 km
KM-stand laatst43.000 km
Lezerswaardering: 39%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mooi interieur maar geen degelijke bouwkwaliteit.

  • 43.000 km

Heb deze auto (model K16) ongeveer een jaar als lease-auto zakelijk gereden. De auto is gebouwd bij Renault in Noord-Frankrijk.

De Nissan Micra heeft een mooi en meestal goed werkend infotainmentsysteem en een goed audiosysteem van Bose.

Verder viel de auto (voor een nog vrij nieuwe auto) mij op veel fronten tegen. De motor maakt veel geluid en loopt in koude toestand niet soepel. De auto schakelt hakerig, het onderstel rammelt en voelt in bochten (bv. op klaverbladen) niet solide aan. Ook het remmen voelt niet solide aan. De airco is moeilijk te doseren en niet krachtig genoeg om de auto koel te houden tijdens echt heet weer.
De versnellingsbak is slechts met veel moeite in zijn achteruit te krijgen (typische kwaal van dit type volgens de merkdealer). Het gemiddelde verbruik van 1:16 is ook niet superzuinig voor zo’n kleine auto.
Van een auto in het B segment mag je ook geen premium kwaliteit verwachten, maar ik heb betere ervaringen opgedaan met bijvoorbeeld de VW Polo.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren