Nissan Micra IG-T 90 N-Connecta (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Micra IG-T 90 N-Connecta |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 79.614 km |
KM-stand laatst | 79.846 km |
De eerste 200 KM
- 79.846 km
Eergisteren deze auto opgehaald. De keuze lag tussen een Clio, Fabia of Corsa. Uiteindelijk toch deze gekozen qua kofferbakruimte, veiligheidsopties, en verbruik. Nu de eerste 200 km erop zitten. En uiteraard zijn er een aantal punten die meteen opvallen.
Ten eerste: De turbo komt er in tussen de 2500 en 3000 toeren en normaal zou ik hier ongeveer schakelen. als je dit dan dus doet, krijg je een bijzonder harde klap naar voren. Dit is nog even wennen dus. Ik merk dat later schakelen (lees: later dan de auto aangeeft op het dashboard scherm) een betere optie is als je wat comfortabeler wilt rijden.
Ten tweede: Als je het fijn vindt om je arm ergens neer te leggen tijdens het rijden van lange afstanden, dat gaat niet. Er is geen armsteun en aan de kant van de deur is de 'leuning' te laag.
Gelukkig wegen deze punten prima af tegen de pluspunten.
- Audio systeem is erg goed in deze auto.
- bluetooth verbindt erg snel en speelt Spotify meteen veder af zonder dat je iets hoeft te doen.
- De motor hoor je totaal niet tijdens het rijden.
- Koppeling, stuur, rem etc werkt allemaal soepel.
Al met al (misschien een beetje vroeg om nu al te zeggen, maar toch) erg blij met deze keuze.
Op naar de eerste 1000km
Status auto:
Dagen in bezit - 3
Kilometerstand - 79846
Kilometers gereden - 232
Gemiddeld verbruik - 5.7l per 100km
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren