Nissan Micra 1.5 dCi 82pk Tekna (2004)

autoreview

Nissan Micra
Nissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan MicraNissan Micra - interieurNissan Micra - interieurNissan Micra - interieur

Signalement

UitvoeringMicra 1.5 dCi 82pk Tekna
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 220.000 zorgeloze kilometers in een Almera 1.8 besloot ik dat het tijd werd voor iets nieuws. Ik besloot op zoek te gaan naar een economische auto, want de autokosten rijzen de pan uit. Ik rijd 45000 km per jaar, dus het moest LPG of diesel worden. Aangezien ik vorig jaar van alle kanten tegengewerkt werd als het om LPG ging (Nissan heeft zijn handen er vanaf getrokken en GasFX is leuk, maar helaas geen garantie...) werd ik min of meer gedwongen diesel te gaan rijden.
Op aanraden van de dealer maakte ik toch eens een proefrit in een ex-demo auto, een zilvergrijze Micra 1.5 DCi 82 Pk. Met gemengde gevoelens ging ik op pad....maar dat was snel voorbij. De auto voelt aan als een veel grotere auto, de wegligging is tot bij hoge snelheden rotsvast (beter dan de Almera!). Lekker voorttokkelen met 150 km/uur (in Duitsland natuurlijk...) is geen probleem, mits je de radio aanzet. Want het geluid van de DCi motor is niet zo goed gedempt als in bijvoorbeeld de Clio. Het gemiddelde verbruik bij die snelheden is nog altijd 5.7 l/100km, en als je je netjes aan de snelheden houdt daalt het verbruik tot ruim onder de 5 l/100km (met cruisecontrol). Verder is de motor ongelooflijk soepel; 185 nm/82 Pk is voor de 950 kilo wegende Micra voldoende om de gemiddelde bumperklever het snot voor de ogen te rijden als de weg weer vrij is. En met het hoge ’vrouwenauto-gehalte’ valt het best mee als je net als ik, de 16’ SR velgen laat monteren.
Minpuntjes: de gladde stoelzittingen hadden iets meer houvast mogen bieden, de opbergruimte in het interieur is (natuurlijk) niet wat ik van de Almera gewend ben en een lampje in het ontzettend diepe dashboardkastje had best gemogen.
En de vering had een fractie soepeler gemogen, al is het niet storend.

PROBLEMEN

- Vocht in de achterklep handgreep (microswitch) waardoor de klep spontaan open gaat tijdens het rijden. Bekend probleem, er werd gratis een modificatie gedaan.

- Rammelend geluid remklauw op slecht wegdek. Bekend probleem, ook hier word een modificatie gedaan aan de remklauwen.

- Het contactslot werkt niet goed (soms met veel kracht de sleutel omdraaien voordat de startmotor begint). Binnenkort word er een nieuw contactblok gemonteerd en hopelijk ben ik er dan vanaf voordat mijn sleutel een keer breekt.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.