Nissan Micra 1.2 Acenta (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Micra 1.2 Acenta |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 94.836 km |
KM-stand laatst | 122.800 km |
Eerste review
- 99.010 km
Directe review na aankoop:
Als eerste mijn ervaring met dit merk: nul komma nul.
Ik heb deze auto gekocht als solide vervanger voor mij oude auto, een 2004 Suzuki Alto.
ik wilde graag, na het kapot gaan van mijn oude auto, een auto in de B-klasse van minimaal 2009 en cruise control vanwege het nu vele woon-werkverkeer (200km-dag). Omdat de toekomst onzeker is qua werk geen diesel genomen en was mijn keuze eerst totaal niet op deze auto gevallen. Ik wou een meer sportiever ogende auto.
Deze auto viel mij op door de verrassend goede ruimte voor en achter en het feit dat voor dit geld veel te bieden heeft, waarbij een distributieketting zeker geholpen heeft in de keuze, samen met de goede dealer onderhouden onderhoud en administratie.
Na dik 4000 km valt mij zeker de prestaties mee, waarvan ik mijn best heb gedaan om zuinig te rijden, ondanks mijn jeugdige instelling (ben immers 28 jaar). Ik probeer altijd het uiterste uit de auto te halen. 1 op 20 is in de zomer zeker haalbaar wanneer 95-100 op de teller en de cruise control zit.
Bij aankoop had deze auto winterbanden (01-08-20) en heb bedongen dat hier zomerbanden op kwamen. Per 27-8-20 zijn er eindelijk zomerbanden op gekomen, wat het verbruik ietwat verbeterd. De Hifly HF201 zijn niet perse mijn keuze, maar opzich prima. Verwacht volgend jaar mooie A-merk banden erop te gaan zetten mits ik dik 20.000 km ga rijden.
Ik houd deze updates in de lucht zodat de occassionkoper ook eens weet wat het betekend wanneer er een goede tweedehandse Japanner gekocht wordt.
Meer comfort
- 122.800 km
Heerlijk....
Ik heb er inmiddels dik 20.000 km op zitten in een paar maanden tijd.
Sinds 22 maart heb ik ander werk waardoor ik de auto amper meer gebruik, want veel thuiswerken en dichtbij werken indien geen thuiswerken.
In de afgelopen duizenden kilometers merk ik echt dat ik nooit en te nimmer weer af wil van cruise control, wat een uitvinding zeg! Gewoon op 105 zetten en beetje benen strekken (wel in de buurt van de pedalen blijven natuurlijk!). Ik merkte dat ik meer uitgerust en zonder pijnlijke knieën aankwam op de bestemming.
Ook de airco doet wonderen bij warmere buitentemperaturen, ideaal.
Ik heb in september een grote beurt gedaan bij de Nissan dealer hier in de stad en volgende week komt er weer een beurt aan in verband met de kilometrage. Daarbij is het ook meteen mijn eerste auto die de eerste APK beurt direct goedgekeurd wordt en eigenlijk verbaast mij dit ook niks bij deze auto.
Qua verbruik is de auto super zuinig, rijdt met gemak ruim 1:18 en omdat ik de cruise control altijd tussen de 90 en 105 had staan met gemak ook 1:19 bij goede buitentemperaturen. Nu ben ik sinds mijn nieuwe werk dus overgestapt van dagelijks gebruik naar misschien één keer per week een keer gebruik, waardoor ik niet meer ben gaan letten op rustig en zuinig rijden, dus het verbruik is nu meer 1:16-1:17, alsnog netjes!
Ik verwacht ook dit jaar geen noemenswaardige problemen of issues, dus waarschijnlijk geen update dit jaar.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan Micra
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Vergelijkende Test: Nissan Micra - Dacia Sandero - Hyundai i20

Nissan Micra 1.2 DIG-S Connect Edition (2012)

Toyota Yaris Hybrid Aspriration – Fiat Punto 0.9 TwinAir Easy – Nissan Micra 1.2

Nissan Micra 1.2 DIG-S - Skoda Fabia 1.2 TSI 77kW - Toyota Yaris 1.3 VVT-i - Test

Test: Nissan Micra DIG-S (2011)

Lezersreacties (0)
Reageren