Mitsubishi Space Wagon 2.4 GLXi (1999)

autoreview

Mitsubishi Space Wagon
Mitsubishi Space WagonMitsubishi Space WagonMitsubishi Space WagonMitsubishi Space WagonMitsubishi Space WagonMitsubishi Space WagonMitsubishi Space Wagon - interieur

Signalement

UitvoeringSpace Wagon 2.4 GLXi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf5.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ervaringen
Pro:
Comfortabel (instap + stoelen)
Krachtige motor/zeer goede prestaties
(moeiteloos 195 km/u bij Autobahnsteigungen tot 6%)
Geweldige fijne reisauto
Zuinig voor een auto van dit formaat en type
Ruimte voor een groot gezin of voor een heel korfbalteam.
Zuinig voor een auto van dit formaat (8-12 l/100km)(8 liter is in Nederland op de snelweg, 12 liter is bij snelheden boven 180 km op de Autobahn)
Goede wegligging,
Fijne besturing
Variabel interieur
Robuust
Zuinig met banden, Yoko A300 Aspec voorbanden vervangen na 5 jaar en ca 75.000 km met 3 mm restprofiel (’s-winters rijd ik op winterbanden)
grote bagageruimte bij 5 of 6 personen


Contra:
Brandstoftank is te klein voor een reisauto het tanken is een langdurige kwestie als gevolg van ontoereikende ontluchting, is wel verbeterd na de nieuwe vlotters in de tank
In- en uitbouwen achterste stoelen gaat zwaar

update na 7,5 jaar en 147.000 km.
gisteren nieuwe winterbanden (Goodyear Ultra Grip 7) laten monteren
rijdt nog steeds perfect
heb besloten om nog minimaal 5 jaar met deze auto door te rijden, afgezien van een achterklep die niet open wilde (kwestie van even smeren) geen problemen met de auto de afgelopen 3 jaar
afgezien van de normale beurten geen extra kosten aan de auto gehad

update na 150.000 km
2 weken geleden met de auto op wintersport naar Saas Fee geweest
de auto gaat steeds zuiniger rijden,
Ondanks een gemiddelde snelheid incl tanken en stoppen van meer dan 110 km per uur voor het eerst zuiniger dan 1:12 gereden met de spacewagon bij snelheden tussen de 130 en 160. Ben ik zeer tevreden over.
Voordeel van de Spw is dat je geen benzineslurpende skibox op het dak hoeft mee te nemen, maar 2 snowborads en 2 paar skies incl ski- en sowboardschoenen gewoon achterin kunt gooien met de gewone bagage erbij onder het afdekzeil.
2 achterste stoelen er uitgehaald, dat wel

De Goodyear Ultra Grip winterbanden bevallen trouwens prima, misschien dat die door de nieuwe banden ook wat zuiniger is gaan rijden dan met de oude winterbanden die ik deze zomer heb opgereden.

PROBLEMEN

Problemen
Onder garantie:

1 hydraulische klepstoters vervangen ivm tikkende kleppen bij koude start (garantie)
2 brandstoftank in-en uitgebouwd, vlotters vervangen (garantie)
3 gasklep van het brandstofinjectiesysteem vervangen (garantie)
4 nieuwe accu (garantie)

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens