Mitsubishi Pajero 3.2 DiD GLS (2002)

autoreview

Mitsubishi Pajero Lang

Signalement

UitvoeringPajero 3.2 DiD GLS
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf10.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De werking van de automaat van deze wagen is zeer zacht en denkt mee met de bestuurder. De motor is krachtig maar door het zware gewicht van de wagen en het feit dat het vermogen met 5 PK afnam tot 160 PK voel je duidelijk ten opzichte van een handgeschakelde 3 deursversie van 165 PK, maar dit enkel in de hernemingen. Het comfort is subliem en de zitpositie is zeer comfortabel en rustgevend. Je beschikt over alle moderne technologie die dan wel niet de meest recente spitstechnologie is, maar die wel verzekert dat je met een oerbetrouwbare wagen onderweg bent. Het verbruik is aanvaardbaar voor een dergelijke zware wagen (9 liter/100 km op autosnelwegen en circa 11 liter/100 km bij gemengde cyclus). Enig nadeel is de luidruchtige motor bij koudstart. Dit probleem is evenwel minder erg dan bij een handgeschakelde omdat de automaat al vanaf 1500 toeren opschakelt naar een hogere versnelling waardoor de motor minder inspanningen (=minder toeren= minder lawaai) doet. Door het vervangen van de standaard 16’-velgen voor 18’-exemplaren verbeterde de wegligging in bochten met rasse schreden. Hij trekt zich als het ware door een bocht. De wagen wordt constant gereden in permanente 4x4-modus (voor: 33%, achter 67%).

PROBLEMEN

EGR-klep bleef hangen waardoor koelvloeistof verdampte; onder garantie vervangen en probleem opgelost.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.