Mitsubishi Pajero 3.2 DiD GLS (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Pajero 3.2 DiD GLS |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 10.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De werking van de automaat van deze wagen is zeer zacht en denkt mee met de bestuurder. De motor is krachtig maar door het zware gewicht van de wagen en het feit dat het vermogen met 5 PK afnam tot 160 PK voel je duidelijk ten opzichte van een handgeschakelde 3 deursversie van 165 PK, maar dit enkel in de hernemingen. Het comfort is subliem en de zitpositie is zeer comfortabel en rustgevend. Je beschikt over alle moderne technologie die dan wel niet de meest recente spitstechnologie is, maar die wel verzekert dat je met een oerbetrouwbare wagen onderweg bent. Het verbruik is aanvaardbaar voor een dergelijke zware wagen (9 liter/100 km op autosnelwegen en circa 11 liter/100 km bij gemengde cyclus). Enig nadeel is de luidruchtige motor bij koudstart. Dit probleem is evenwel minder erg dan bij een handgeschakelde omdat de automaat al vanaf 1500 toeren opschakelt naar een hogere versnelling waardoor de motor minder inspanningen (=minder toeren= minder lawaai) doet. Door het vervangen van de standaard 16’-velgen voor 18’-exemplaren verbeterde de wegligging in bochten met rasse schreden. Hij trekt zich als het ware door een bocht. De wagen wordt constant gereden in permanente 4x4-modus (voor: 33%, achter 67%).
PROBLEMEN
EGR-klep bleef hangen waardoor koelvloeistof verdampte; onder garantie vervangen en probleem opgelost.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren