Mitsubishi Outlander PHEV Instyle (2014) #3

autoreview

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle (2014)

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV Instyle
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst25.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

prima auto

  • 25.000 km

Zo, de eerste 25000 km zitten erop. De auto rijdt prima, ook op langere ritten.
Er is voldoende ruimte en alles is netjes afgewerkt maar blijft een japanner.
Omdat je deels elektrisch rijdt ga je op allerlei zaken letten die het bereik negatief kunnen beinvloeden (zal ik nu wel de ruiterwissers aandoen?? toch de radio maar uit?? ;-) )

Banden:
Deze zijn verwisseld i.v.m. trilling. Het vermoeden is dat niet de aller duurste banden gebruikt zijn in het standaard pakket.
Maar liefst 3 banden zijn uiteindelijk verwisseld.
De winterbanden zijn echter super (Pirelli Sottozero)

Interieur:
Ruim en overzichtelijk. Geluid van de geluidsinstallatie is goed en met een extra subwoofer achterin is het laag erg goed te horen (en ik ben een kritische muzikant ;-) )
De software werkt echter niet zo heel erg snel. Vaak duurt het een halve minuut voordat alles een beetje actief is. De lijntjes van de achteruitrijcamera komen pas dusdanig laat in beeld dat je ze al niet meer nodig hebt (als je tenminste de eerste meters achteruit moet afleggen)
Ook met de Ipod Nano is hij niet rap. Even snel een nummer opzoeken heeft me soms 10 minuten gekost (ik overdrijf niet).

Comfort:
De auto voelt strak en stevig aan. is niet een comfort monster zoals mijn BMW 740iL uit 1995 maar is comfortabel genoeg.

Motoren:
2 elektromotoren, 1 voor en 1 achter. Als je het gas goed intrapt komt de benzinemotor erbij en dat is een rare gewaarwording als je gewend bent dat het toerental evenredig met de snelheid omhoog gaat. Ik ben zo iemand die de motor altijd langzaam warm laat worden. Dat is bij deze auto erg lastig.
Maar als je gewoon op de cruise rijdt dan hoor je nauwelijks iets. Ook niet de benzine motor.
Overwegend is de auto zeer rustig te noemen qua geluidsniveau. Geen motorgeluid als je even bij de stoplichten staat.

Laden:
Dit doe ik met de standaard meegeleverde 10 Amp lader. heb hiervoor een aparte groep gemaakt en de stekker in een brievenbus verstopt. Is rond 5 uur weer vol.
21 zonnepanelen zorgen voor de stroom (4800 kwh vermogen) en leveren daarnaast nog een beetje aan het huishouden.
Ik probeer daarnaast zo veel mogelijk onderweg te laden en daar kan dan ook meteen een frustratie ontstaan. je zoekt de laadpunten uit maar dan moeten ze wel vrij zijn natuurlijk. Het hele plan van zuinig rijden is dan deels teniet gedaan helaas maar met het afremmen genereer je ook nog altijd wat stroom.
Ik gebruik dan ook veel de flippers (zet ze meteen op B5). Dan heb je maximaal laden bij afremmen

Winter:
Accu bereik neemt erg af. Haal soms slechts 20-25 km bij 125 kmh. Daar moet je wel rekening mee houden

Verbruik:
We rijden iedere dag 2 x van Meppel naar Zwolle. Dat is in totaal 55 km. je rijdt dan in de zomer 2,5-3 ltr/100 km en in de winter 4-5,5 ltr/100 km.
dat is natuurlijk erg netjes

Vakantie:
Nog niet mee op vakantie geweest naar buitenland of in de bergen. Collega's hebben echter geen positieve ervaringen. Bergopwaarts valt het vies tegen en kan de accu goed warm worden. Vooral als je er een kar achter hebt. Rustig aan doen dus. Even laden bij de Raststätte lukt niet en heeft weinig zin. De accu is na 30 km toch weer leeg en heb je vermogen te kort om goed de berg op te komen. Heb echter zelf deze ervaring nog niet (alleen van contacten die ook een PHEV rijden)

Algemeen:
Zeer tevreden maar mis een beetje dat motorgevoel als fanatiek autorijder. Vandaar de aanschaf van een youngtimer BMW 740iL (waar nog gas in gebouwd moet worden)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.