Mitsubishi Outlander PHEV Instyle (2013) #4

autoreview

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEV

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV Instyle
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst4.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Uitstekende auto, wel dorstiger dan verwacht

  • 1.000 km

Mijn vorige auto was een getunede volvo 850 T5R met iets van 250 PK. Een klassieke grand turismo. Die had ik met mn hart gekocht. Deze kocht ik met mn portemonnee. Ik stelde me er niet zo veel van voor.Ik had in een gewone benzine outlander als leen-auto gereden. Daar voelde ik aan alles dat dit geen "rijdersaauto" is. Nu 1000 km gereden met de PHEV versie en wat bleek:

Zowel een relaxte cruiser als wendbare stads-auto. Geeft de rijbeleveing van een topklasse auto. Echt twee klassen beter dan de benzine versie. Extra verstevigd chassis (stijver), de stilte, de iets andere vering, het lagere zwaartepunt, het gelijkmatige koppel van de electromotoren maken bij elkaar een enorm positief verschil.

Jammer is wel dat interieur door plastics hier en daar minder premium overkomt. Maar is wel keurig. Ik ben blij dat ik de wit-lederen (is creme in het echt) heb genomen want dat geeft wel een luxere uistraling en wat vrolijker ook, dan dat zwart. Is persoonlijk natuurlijk.

+ zeer stil, ook geen rammeltjes
+ lekker ruim
+ prima weggedrag
+ Prima stoelen (duidelijk beter dan die in de goedkopere versie. Ik ben vrij lang en dat je de zitting kunt kantelen is dan echt nodig om voldoende steun te krijgen.)
+ lekker vlot
+ rijke uitrusting
+ opvallend korte draaicirkel
+ zeer uigebreide navi/radio/info module
+ Super koplampen (groot licht voegt nauwelijks wat toe aan het zicht bij dimlicht)

- lage zij- en middenarmsteunen, laat je wat zoeken naar relaxte zit bij lange ritten.
- premium audio is verre van premium. Apparatuur prima, speakers van de goedkope. Heb een en ander vervangen en dat scheelt de wereld.
- Hier en daar ongeinspireerd hard plastic in het interieur.

Gecombineerd stads- en snelweggebruik brengt me nu 1 op 14,5. Ik laad alleen op kantoor op, thuis is geen oplader mogelijk. Verbruik zou dus wel gunstiger kunnen als de gemeente wil mee gaan werken. Vorige tank reed ik nog 1 op 11,8. Misschien dat het verbruik nog wat gunstiger wordt als de motor nog beter is ingedraaid. Dus, inderdaad kriticie, als er geen (dikke) subsidie op zou zitten en de bijtelling was gewoon 20% of zo...... Dan zijn er ook wel alternatieven.

Ik had weinig verwachtingen bij deze auto, maar het is me zeer meegevallen. Ik ga het hier de komende 5 jaar heel goed mee uithouden. En dat ik in privee geweldig bespaar op bijtelling vind ik ook niet zo erg....

Inmiddels verbruik drastisch weten te verminderen

  • 4.000 km

Ik heb me na de ANWB "Outlander exeprience" dag, waar je tips over zuiniger rijden krijgt, eens verder verdiept in zuinig rijden met een hybride. Als je rijdt zoals je normaal rijdt, kom je met de Mitsu inderdaad uit op 1 of 12 of zo. Maar als je zo rijdt dat de techniek maximaal haar besparende en regeneratieve werk kan doen kun je veel meer halen uit een liter.

Mijn vaste woon- werk rit deed ik eerst met circa 1 op 14,5. Ik kan alleen op het bedrijf opladen. Dus ik rijd retour met 1 keer laden. Dat is dan een rit van twee maal 40 km dus 80 kilometer met 1 keer opladen. Het gaat om gecombineerd stadsrit, provinciale weg en snelweg.

Nu ik de technieken voor rijden met hybride toepas haal ik inmiddels altijd beter dan 1 op 20 en vaak zelfs beter dan 1 op 25. Dat is nog steeds niet volgens fabrieksopgave, maar wel net zo zuinig als een driecilinder 1 lieter autootje dat de helft weegt. Toch niet gek volgens mij. En ik rijd echt niet te sukkelen hoor. De reistijd is precies gelijk gebleven.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum