Mitsubishi Outlander PHEV Instyle (2013) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander PHEV Instyle |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 8.000 km |
Ben super tevreden met de Outlander PHEV
- 8.000 km
Aanleiding:
Ik zal beginnen met de aanleiding voor deze auto. Ik reed al 2 jaar een Audi A5 1.8 S-line. Super auto erg fijn en luxe. Nu stond ik voor de keuze bij wisseling van werk voor de keuze de Audi mee te nemen of voor een nieuwe leaseauto te gaan. De Outlander was net aangekondigd en heel eerlijk mijn eerst interesse was de 0 % bijtelling. Ik blijf een Nederlander. Ik heb in het verleden verschillende Mitsubishi 's gehad (Carisma en colt's) dus ik wist wel dat ik een kwaliteitsauto zou krijgen.
Rij ervaringen:
De auto rijd vele malen beter dan dat ik had verwacht. door zijn gewicht en het lage zwaartepunt ligt hij als een huis op de weg. Ook de stoelen zitten voor mij helemaal perfect. ondanks de beperkte verstellingen heb ik helemaal de perfecte stand kunnen vinden. Qua rijdersbeleving doet hij mij qua rijdersplezier niets onder aan de Audi A5 ondanks dat dit een totaal andere auto is.
Afwerking:
Ik hoorde hier wat matige geluiden over, maar in de gemiddelde SUV heb ik geen betere materialen gevonden. Ik vind de pianolak afwerking rondom de roosters wel chique. Ik heb een leer in de auto, dus de handrem is ook netjes bekleed met leer (dit zou anders goedkoop plastic zijn volgens andere reviewers??)
Ik ben prima tevreden met deze afwerking.
Navigatie en Audio
De Installatie van Rockford vind ik uitstekend. geluid is zeer goed te noemen, mits je hem goed afstelt. Niet iedereen krijgt dit zomaar voor elkaar, maar op het Qutlander forum is hier veel over te vinden om je te helpen. enig minpuntje eis het rammelen van het scherm bij de subwoofer. hier heb ik wat Schapenwol tussen geduwd en nu is het helemaal prima.
De navigatie aan zich is wel wat old skool en de stem is een beetje irritant, maar ik vind er wel mijn weg mee. jammer is dat je wel precies de straat moet ingeven zoals hij in het systeem staat. hij heeft niet echt een zoek achtige functie die je dicht in de buurt geeft zoals de nieuwere systemen.
Telefoonvoorbereiding werkt, maar is waardeloos qua bediening. Stembediening doet het aardig. Vanuit het systeem iets opzoeken is ruk. Dit zou bewust gekozen zijn zodat mensen de stembediening gebruiken ipv op de radio lopen te toetsen, veiligheid noemen ze dat?
Elektrisch laden:
Dit is nogal een verhaal. Ik heb thuis zo'n laadpaal laten plaatsen, maar ik betwijfel of je die bij een auto als de Outlander überhaupt wel gaat terugverdienen. Aanschaf en installatie is behoorlijk tov de besparing op elektrisch rijden. Dit zal zich moeten uitwijzen. Snel laden is belachelijk duur op de publiek punten. 2.5 start tarief en dan vervolgens 0,25 Euro per minuut. je moet gemiddeld 30 minuten laden voor 80% vulling, zeg zo'n 30 km. dan bij je zo 7,50 euro kwijt voor zo'n lading, terwijl je die met benzine voor zo'n 3,50 euro ook kunt afleggen. Snel laden is niet voor mij weggelegd dus. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik overal waar ik kom probeer te laden. thuis, op de zaak of op een publiek punt in de buurt, maar snel laden laat ik aan me voorbij gaan. 40 minuten koffie drinken op een benzine station is nou niet mijn favoriete bezigheid.
De 0% regeling
Hel volksstammen vallen over ons heen dat dit belachelijk is. Ten dele is dit waar, maar dit wordt nu teruggedraaid. Nu is de auto 7% en volgend jaar 14%. Dus dat trekken ze een beetje recht ook bijna alle koopsubsidies zijn beëindigt. Eindelijk eens een mazzeltje, ik wordt al genoeg genaait door onze fijne regering.
conclusie:
Hele fijne gezinsauto. Mijn vrouw is ook happy. Gewoon een premium Japans merk met een premium afwerking en rijbeleving wat je mag verwachten van zo'n auto met deze techniek. Vind je dat niet. koop dan fijn een andere auto. iedere auto heeft wel zijn onhebbelijkheid. MMI van Audi vond ik ook ruk met dat draaiknopje.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle | Schuifdak | Leder | Trekhaak | Stoelverwarming | Camera | Xenon | Navigatie | Keyless | Climate control | Cruise control
- 2013
- 159.593 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle+ Ecc Adaptive Cruisecontrol Leer Schuif/Kanteldak Xenon Achteruitrijcamera Pdc Lm Velgen Trekhaak***Dealer Onderhouden***
- 2014
- 245.608 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle - leder - navigatie - camera - open dak
- 2013
- 139.385 km