Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ (2013) #15
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander PHEV Instyle+ |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 42.000 km |
Anderhalf jaar PHEV
- 42.000 km
Inmiddels ruim anderhalf jaar en 42.000 km verder.
Auto destijds overwogen / gekocht omdat ik hem in de eerste plaats mooi vond en, net als velen voor mij, omdat er een belastingvoordeel in zat bij de aanschaf.
Interieur:
Ruimte te over. Voorin en achterin (drie jonge kinderen) plaats genoeg om alles te herbergen.
Stoelen prima, maar wat vlak naar mijn smaak. Afwerking is netjes maar niet bijzonder. Navigatie is niet van deze tijd wat betreft gebruiksgemak, maar brengt me wel waar ik zijn moet. Jammer van de stem die ze gekozen hebben. Alle piepjes bij het starten zou ik graag uitzetten, maar dat kan helaas niet. Verder duurt het altijd even voordat de systemen allemaal online zijn. Kwaliteit geluidsinstallatie kan zich, na wat instellingen aanpassen, meten met mijn Volvo V70 systeem en voldoet goed.
Exterieur:
Ik vind hem mooi. Rest is kwestie van smaak
Rijden en verbruik:
Pas bij het rijden komt de auto tot zijn recht. De auto heeft werkelijk een heerlijke wegligging. Voor zo'n hoge auto van dit gewicht rijdt het stevig en rustig. Ook op hogere snelheden heb je altijd het idee dat je stabiel rijdt. Het elektrische rijden met bijbehorende automaat zorgt er verder voor dat je vrij rustig gaat rijden omdat het anders wat giert. Bij optrekken kom je er snel achter dat veel gas geven per saldo minder vlot gaat dan de elektro motoren hun werk laten doen.
Verbruik over anderhalf jaar is nu 1 op 23. Hierin zit 8 keer buitenland van in totaal 18000km. waar het verbruik 1 op 9,5 werd, mede omdat ik regelmatig plankgas reed. Dat wist ik van tevoren en hoort nu eenmaal bij het de dingen die ik over een jaar met de auto doe. Normaal rijd ik 30 km heen en terug en kan ik opladen, zowel bij klanten als thuis. Verbruik is dan nihil. In de winter valt de te realiseren afstand wel terug naar 35 km ten opzichte van nu 46 km. Overigens, iets wat ik niet direct had verwacht, werkt het licht verslavend om het verbruik op peil te houden.
Voor herhaling vatbaar?
Elektrisch rijden sowieso ja. Het zorgt ervoor dat ik rustig (er) en uitgerust van A naar B kom. Inmiddels zijn er echter ook veel meer auto's op de markt gekomen dus het is te vroeg om te zeggen of ik dan dezelfde keuze zal maken. Voor nu ben ik echter zeer tevreden met de PHEV.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Business Edition Airco | navigatie |1 jaar garantie | voorbumper minder mooi
- 2014
- 154.624 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Executive Edition
- 2014
- 271.443 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Executive Edition X-Line Cruise, Automaat, Airco, Trekhaak, 122PK, Multimedia, Uniek!
- 2015
- 233.136 km