Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ (2013) #11
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander PHEV Instyle+ |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 3.500 km |
Mitsubishi Outlander Phev Instyle +
- 3.500 km
Naast mijn Dodge Ram 1500 die op lpg rijd en vooral gebrikt om de aanhanger mee te trekken heb ik de Outlander Phev aangeschaft om een (zuinige wagen erbij te hebben voor de reparatie klussen)en dat valt dus zwaar tegen als je een beetje normaal mee rijdt in het verkeer dan haal je met moeite 1 op 10 / 1 op 12 dan heb ik het over alleen rijden op benzine met een lege accu. Dat laden is leuk maar brengt een hoop problemen met zich mee. De gemeente wilt niet meewerken met een laadpaal, een kabeltje over de weg vinden ze ook niks want daar kan iemand over vallen. Als je thuis de auto oplaadt zorg dan wel dat je een extra KWH meter hebt zitten. Doe je dit niet sta je van je prive stroom te laden dan betaal je de BTW en heb je te maken met BRUTO- NETTO verhouding en dan is laden ineens niet zo goedkoop als je denkt. Het best laad je de auto op bij de zaak meestal heb je daar een gunstiger tarief per KWH. Snelladers tja niet voor niks staat er geen auto aangekoppelt aan deze apparaten waarschijnlijk zijn die dingen met veel subsidie neergezet want laden bij zo'n ding kost meer dan dat je op bensine zal rijden. minimaal 6 euro voor 80% vol dus zeg maar 30km rijden met wat geluk. Voor 6 euro kom je dus verder op benzine en hoef je ook niet te wachten. De auto zelf rijd op zich goed. De voorvering klapt heel erg waar ik binnenkort naar laat kijken, beetje jammer dat er geen uitstapverlichting aanwezig is net als een tekortkoming aan interieurverlichting ja een klein niet verzonken lichtje bij de leeslampjes die gezellig in je ogen staat te schijnen en een fijn lampje in het dashboard met READY erop. De knopjes voor de raambediening en lock/unlock deuren zijn ook niet verlicht. Na 5 minuten rijden wordt je ook gek van het eentonige lane departure warning signaaltje dat je iedere keer uit moet zetten nadat het contact aan en uit is geweest. Het gordel piepje begint gelijk te piepen niet bij na een minuut en ook niet bij een snelheid van 20km/uur. De knop om je boordcomputer te veranderen zit op een zeer onlogische plek achter het stuur. De stoelen hebben speling waardoor deze iets heen en weer wippen. De navigatie daar ga ik het nieteens over hebben wat een drama en wat een irrtante stem in zo'n auto verwacht je beter ik zet voor nood maar Waze aan op de telefoon en laat deze via bluetooth over de radio spreken. Dat werkt dan wel weer goed de bluetooth verbinding met een iphone5S muziek streaming en bellen het telefoonboek neemt tie wel over alleen de spraakherkenning mag je stuk voor stuk doen.
De Adaptive cruise control werkt goed maar pas op bij bochten want gaat er een auto voor je weg dan wilt tie vol gas door die bocht heen. Er zit een signaaltje die waarschuwt voor scherpe bochten een soort vliegtuig signaaltje als je de riemen vast moet doen ( hadden ze bij deze auto ook beter kunnen gebruiken) ipv vandat gejengel. Wat mij ook opviel is dat als het regent en je doet de achterdeuren open dat het water van het dak zo naar binnen loopt. De stoelverwarming werkt goed, auto is snel genoeg als deze dat moet zijn en het rijden met de regeneerstand b1-b5 flippers achter het stuur werkt ook goed.
Als de auto laad dan wil het weleens gebeuren dat er niets is gebeurt na drie uur hoe dat komt dat weten ze nog niet. Helaas kan je dat ook niet terug zien op je telefoon want de WIFI verbinding met de auto is een lachertje dat werkt zeg maar 9 van de 10 keer niet en als het wel werkt dan moet je bijna in de auto gaan zitten.
Ik wacht hier nog een maand of 2 mee em als er dan geen oplossing is dan gaat er zeker een brief richting Mitsubishi Nederland voor compensatie.
Laten we wel zijn dat dit een auto is van 45.000 euro in dit bedrag zit geen BPM verwerkt dus volledig voor de fabrikant/dealer. Als je dan ziet hoe een Mercedes B-klasse is afgewerkt van binnen en hoe de navigatie werkt dan is er toch iets goed mis bij Mitsubishi. Als al dit geld in de batterij en elektromotoren is gaan zitten had er minimaal een batterij in moeten zitten met een werkelijke actieradius van minimaal 250 km.
Veel mensen zal je niet horen klagen omdat ze 0% rijden voor 5 jaar maar voor dit geld had ik meer verwacht van Mitsubishi.
Nogmaals dergelijke auto's horen pas subsidie te krijgen als ze minimaal van de ene kant van NL naar de andere kant kunnen rijden op de accu.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV NIEW MODEL LEDER LMV NAVIGATIE
- 2015
- 219.855 km

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Edition|1ste Eig|Org NL|BTW Auto|DAB|Camera|Dealer Onderhouden
- 2015
- 268.400 km

Mitsubishi Outlander 2.0 Business Edition | Clima | Cruise | Navi | Camera | 16" LM |
- 2015
- 215.882 km