Mitsubishi Outlander PHEV Executive Edition (2014)

autoreview

Mitsubishi Outlander PHEV Executive Edition (2014)

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV Executive Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf127 km
KM-stand laatst108.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

metsubsidie

  • 2.300 km

tot op heden bevalt de outlander goed, even wennen aan de stoelen, helaas waren de audi zetels een stuk beter voor mij.
het weggedrag is goed, lomper maar zeker niet slecht. Het is een auto voor veel extra's uitgebreide navigatie, goede geluidsinstallatie knopjes hier knopjes daar, en bij elk gebruik een piepje.
het verbruik op vakantie valt zeker niet tegen, voor een auto van bijna 1900 kg is 1:13 goed mogelijk. In eco stand.
Enige opmerking is het traag opschakelen in de bergen, de motor maakt hierbij veel toeren. Lijkt mij niet echt goed voor de motor en het verbruik.
Komende week kan ik weer volop E laden, dan zijn we weer thuis en is de laadpaal geplaatst.


mitsubishi

  • 87.885 km

effe moeten wennen aan deze auto, maar na 4,5 jaar en een kleine 88000 km moet ik toch toegeven dat het een super auto is. compleet en erg zuinig te rijden. 1 op 30 tot 1 op 50 km is zonder meer mogelijk in mijn situatie. opladen met pv panelen op de zaak en thuis maakt 1 x tanken in de 5 weken mogelijk. de stoel en vooral de bekleding is al 2 maal vervangen. 1 x onder garantie 2e keer niet onder garantie. dit zou niet mogen voor een auto van zoveel geld. voor de rest geen enkele storing en of problemen. normale onderhoud met 1 set bandjes. ik heb ook nog geen verslechtering van het batterij pakket kunnen constateren. kortom deze auto kan nog jaren mee!!!

eind in zicht

  • 100.000 km

Het eind komt in zicht, na 4.5 jaar wordt het tijd om vast naar de volgende auto te kijken. binnen 5 maanden beslissen en misschien bestellen.
wordt het een bmw hybride, erg duur en zeker wel 30 km elektrisch,
een volledig elektrische auto of misschien wel een nieuw model mitsu? na het veranderen van de bijtellingsregeling minder interessant.
of huidige auto aanhouden, na 100.000 km nog steeds erg tevreden over de auto. buiten normaal onderhoud (incl 2 schijven en remblokken) geen problemen met de auto. het accu pakket wordt langzaam minder maar 35 tot 40 km is nog steeds mogelijk. al met al een zeer tevreden misubishi rijder.

beslissing is gevallen

  • 105.000 km

na bijna 5 jaar met deze prachtige auto, erg goedkoop, redelijk tot zeer zuinig gereden te hebben is de keuze gevallen.
We worden doodgegooid met elektrische, zwaar gesubsidieerde auto's tegen belachelijke prijzen. Welke op geen enkele wijze duurzaam of milieu vriendelijk genoemd mogen worden. Dhr Tesla houdt ons elke dag weer voor de gek.

De rationele keuze is gevallen op de Dacia Duster op LPG, doen we toch nog iets voor het milieu. voor 23.500 euro incl btw voorzien van alle mogelijke opties. dat is nog eens lachen bij de brandstofpomp.
eenvoudige en betrouwbare techniek tegen een normale prijs. En rijdt nog eens best wel goed.

afscheid nemen

  • 108.800 km

met pijn in het hart is het tijd geworden afscheid te nemen van deze fijne auto, 5 jaar en ruim 100.000 km, tevreden zonder storingen en erg zuinig gereden. maar helaas fiscaal / bijtelling doet hem de das om.

na zware overweging en iets meer bijtelling heb ik gekozen voor een van de beste opties, milieutechnisch en financieel.
Het wordt een Duster op LPG je wordt vrolijk van de kostprijs, in de meest luxe uitvoering voor circa 50% van de mitsubishi.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens