Mitsubishi Outlander PHEV Executive Edition (2014) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | Outlander PHEV Executive Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand laatst | 0 km |
Begin en exit
Let op: deze beschrijving leest niet fijn in de Autoweek app. Alle enters worden door deze app genegeerd.
----
Deze (F)Outlander gekozen omdat mij werkgever Co2 lage auto's stimuleerde middels een hoger lease budget. Hoge zit en formaat van de auto was reden voor het kiezen van deze auto. Andere auto's op de shortlist: Volvo V40 D4, Audi A3 Etron en een Golf Station.
Gedurende 80dkm een gemiddeld verbruik van 3L op en zo’n 25kwh per 100km. Woon-werk veelal op elektra, benzine voornamelijk door verre schoonouders en vakanties. Auto na 3,5 jaar ingeleverd i.v.m. nieuw werk.
Voordelen:
- doet wat ie moet doen (rijden zonder problemen);
- hoge zit;
- stil;
- airco en verwarming op afstand/met timer en het beperkte; en
- goedkope onderhoud (nooit een garagerekening voor de leasemaatschappij gezien boven de €300).
Nadelen:
- onbetrouwbare Mitsubishi verkoper, er zou geen facelift komen... Het nieuwe facelift model stond eerder bij dealer dan ik mijne geleverd kreeg, heel teleurstellend.
- emotieloze auto (wasmachine is nog spannender);
- je wordt gezien als een vrek/belasting profiteur;
- interieur (knoppen, indeling en materiaalgebruik) is niet meer van deze tijd;
- het vele stekkeren gaat op een dag irriteren (kleine batterij...);
- hoog benzineverbruik bij leeg gereden accu (na 30km op de snelweg) van ongeveer 1 op 10;
- vereist het nieuwe rijden voor goed verbruik (anticiperend rijden en veel regenererend remmen (vrouw niet goed in));
- blikkerig plaatwerk (tank en oplaadklep zijn het toppunt, blikje knakworsten is gemaakt van beter metaal) veel schade op motorkap van hangjongeren in Nice Frankrijk;
- Wegligging is niet goed, slipt in natte bochten snel weg.
- veel rijwind geluiden op snelweg (rubbers zijn vervangen met gemodificeerde exemplaren onder garantie, weinig verschil); en
- ophanging is zwak (met 10km per uur stoep geraakt met velg, kleine tik mijn ziens, grote schade, oa nieuwe aandrijfas. Volgens schadeherstel omdat onderstel niet afgestemd is op het hogere gewicht van de batterijen.)
Concluderend is deze auto een prima ruime familiewagen waarmee je korte stukjes goed kan afleggen. Aan mij als petrolhead was deze emotieloze-auto niet besteed. Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het graag.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties3
- Comfort3
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Mitsubishi Outlander 2.4 Edition Two 4WD AUT. | navigatie | beige leder | schuifdak | trekhaak | 7 persoons | camera
- 2012
- 108.642 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle NL-Auto / Trekhaak / Leder / Cruise
- 2013
- 309.207 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Automaat AWD Instyle | Origineel NL | Navi | Clima | Cruise | Leder+Verwarmd+Elek.Verstel | Keyless Entry | Pdc V+A+360 Camera | Licht+Regensensor | Privacy Glass | 18''lm | Trekhaak
- 2015
- 117.863 km
Lees ook

Deze (plug-in) hybride ex-bijtellingsknallers koop je voor 10.000 euro

Mitsubishi Outlander PHEV – 2014 – 306.802 km - Klokje Rond

Mitsubishi Outlander - Occasion Aankoopadvies

Mitsubishi Outlander PHEV vs. Volvo V60 PHEV - Dubbeltest

Lezerstest: Mitsubishi Outlander PHEV
