Mitsubishi Outlander PHEV Executive Edition (2014) #2

autoreview

Mitsubishi Outlander PHEV Executive Edition (2014)

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV Executive Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Begin en exit

Let op: deze beschrijving leest niet fijn in de Autoweek app. Alle enters worden door deze app genegeerd.
----
Deze (F)Outlander gekozen omdat mij werkgever Co2 lage auto's stimuleerde middels een hoger lease budget. Hoge zit en formaat van de auto was reden voor het kiezen van deze auto. Andere auto's op de shortlist: Volvo V40 D4, Audi A3 Etron en een Golf Station.

Gedurende 80dkm een gemiddeld verbruik van 3L op en zo’n 25kwh per 100km. Woon-werk veelal op elektra, benzine voornamelijk door verre schoonouders en vakanties. Auto na 3,5 jaar ingeleverd i.v.m. nieuw werk.

Voordelen:
- doet wat ie moet doen (rijden zonder problemen);
- hoge zit;
- stil;
- airco en verwarming op afstand/met timer en het beperkte; en
- goedkope onderhoud (nooit een garagerekening voor de leasemaatschappij gezien boven de €300).

Nadelen:
- onbetrouwbare Mitsubishi verkoper, er zou geen facelift komen... Het nieuwe facelift model stond eerder bij dealer dan ik mijne geleverd kreeg, heel teleurstellend.
- emotieloze auto (wasmachine is nog spannender);
- je wordt gezien als een vrek/belasting profiteur;
- interieur (knoppen, indeling en materiaalgebruik) is niet meer van deze tijd;
- het vele stekkeren gaat op een dag irriteren (kleine batterij...);
- hoog benzineverbruik bij leeg gereden accu (na 30km op de snelweg) van ongeveer 1 op 10;
- vereist het nieuwe rijden voor goed verbruik (anticiperend rijden en veel regenererend remmen (vrouw niet goed in));
- blikkerig plaatwerk (tank en oplaadklep zijn het toppunt, blikje knakworsten is gemaakt van beter metaal) veel schade op motorkap van hangjongeren in Nice Frankrijk;
- Wegligging is niet goed, slipt in natte bochten snel weg.
- veel rijwind geluiden op snelweg (rubbers zijn vervangen met gemodificeerde exemplaren onder garantie, weinig verschil); en
- ophanging is zwak (met 10km per uur stoep geraakt met velg, kleine tik mijn ziens, grote schade, oa nieuwe aandrijfas. Volgens schadeherstel omdat onderstel niet afgestemd is op het hogere gewicht van de batterijen.)

Concluderend is deze auto een prima ruime familiewagen waarmee je korte stukjes goed kan afleggen. Aan mij als petrolhead was deze emotieloze-auto niet besteed. Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het graag.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens