Mitsubishi Outlander PHEV Business Edition (2015)

autoreview

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEV

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV Business Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst2.500 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indrukken Outlander PHEV Business Edition X

  • 2.500 km

Na het lezen van alle reviews, testen en wat er verder te vinden was, toch besloten om mijn Ampera in te ruilen voor een Outlander PHEV. Groter, praktischer en dit jaar nog voor 5 jaar op 7% bijtelling in te zetten.

Omdat ik als zelfstandig ondernemer de auto zakelijk koop, kritisch gekeken naar de extra's. Ik vind de Business Edition al heel compleet en heb daar alleen een trekhaak en dakdragers aan toegevoegd. In de X-line uitvoering (zeker met Cool Silver) vind ik de Outlander er echt een stuk beter uit zien.

Voor de net geen 40 mille die de Outlander dan kost, krijg je veel auto. Met name op de achterbank is de ruimte riant, de kofferbak is ook echt ruim. Toch is een Outlander maar 15 cm langer dan een Ampera en even breed.

In de reviews hier lees ik veel commentaar van met name verwende leaserijders, die het allemaal minder hoogwaardig afgewerkt vinden dan de Duitse premium bakkies waar men eerst in reed. Tja, dat zal wel een beetje zo zijn. Het hele multimediagebeuren werkt prima, maar is wel echt opgezet met Japanse ingenieurslogica. De navigatie werkt overigens prima en brengt je gewoon waar je moet zijn.

Dan het rijden met de Outlander. Je zit hoog en dat is toch wel lekker. Stoelen zijn prima, ook op lange ritten. Door de automaat en de elektrische aandrijflijn rijdt de auto heel relaxed en makkelijk. Ook bij hogere snelheden is hij stil, met name in lange bochten merk je dat het zwaartepunt laag ligt. Maar bij een snelle lastwissel (rotonde bijvoorbeeld) voel je wel dat je met een zware auto onderweg bent.

Qua verbruik wist ik prima waar ik aan begon. Van de Ampera had ik geleerd dat mijn rittenprofiel ideaal is voor een plugin hybride. Veel ritten tot max 50 km en af en toe een langere rit. En ik laad altijd als het kan (thuis en bij klanten). Daardoor kom ik met de Outlander tot 3 a 4 ltr. per 100 km gemiddeld. Nog steeds heel zuinig, maar ver van de fabriekswaarden. Nuchter beschouwd wel prima waarden voor zo'n ruime gezinswagen waar je alles mee kunt doen.

Je ziet de Outlander inmiddels veel op de weg, maar dat geldt ook voor 3-series en Golfjes. Ik ben inmiddels steeds meer gecharmeerd van japanse kwaliteit en foutloosheid. Hopelijk gaat deze Outlander me vele probleemloze km's vervoeren

Ik zal over een jaartje ofzo een update geven...

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.