Mitsubishi Outlander PHEV Business Edition (2014)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Outlander PHEV Business Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand laatst | 2.102 km |
1e indrukken
- 2.102 km
Woensdag 7 mei 2014,
Na 6 maanden wachten eindelijk mijn Outlander. Frost white.
Eerste gevoel: I'm king of the road.
Na 4 jaar sportief rijden is rijden met de Outlander pure ontspanning en met het gevoel dat alles vanzelf gaat. Rust en overzicht overheerst, samen met het gevoel van grootsheid.
Persoonlijk mis ik de 18 inch velgen niet (nu 16 inch) noch de navigatie (heb losse snellere) en de xenon (ook nooit gehad). De stoffen bekleding vind ik prettiger dan de leren bekleding. Je glijdt minder op de stoel en de pasvorm lijkt net wat beter.
De afwerking van de auto vind ik prima. Alles werkt ook goed, solide en vanzelfsprekend. De telefoonbediening vind ik prettig alsmede de keyless entry.
Ik heb op mijn auto extra parkeersensoren achter en voor genomen inclusief led dagrijverlichting en instaplijsten. Vooral de sensoren zijn een verademing vanwege de grootte van de auto en het beperkte bereik van de achteruitrijcamera.
Gisteren heb ik de auto gebruikt, voor een verhuizing. Heel gemakkelijk en snel heb je een vlakke laadvloer gecreëerd en dan kan er heel veel mee.
Dan het veel besproken verbruik. Vol elektrisch rijd ik zo'n 40 - 45 km op een lading. Tips .:
1) Gebruik de airco enkel wanneer nodig. Dan kun je zo'n 5 km verder rijden op elektriciteit;
2) Zet je terugwin-functie voor energie bij gas los op max (B5). Dan win je tussendoor weer enkele km's elektrisch rijden terug;
3) Trek nooit vol door en hou de stroomindicator binnen de groene schaal;
4) Rij in de stad en op N-wegen zonder de cruise control. Je remt dan vaker op de motor (standje B5 kiezen) waardoor je meer elektriciteit terug wint.
Verbruik:
1) Tot 65 km enkele reis met volle lading: 1:25 tot 1:28;
2) Tot 120 km enkele reis met volle lading als start vd reis: 1:18 tot 1:21;
4) Geheel op benzine gem. 80 km/h: 1:16;
5) Geheel op benzine gem. 100 km/h: 1:13 tot 1:14;
6) Geheel op benzine gem. 120 km/h: 1:11 tot 1:12;
7) Geheel op benzine gem. 130 km/h: 1:10 tot 1:11.
Al met al niet slecht.
Het elektrisch laden gaat zeer eenvoudig. In 3,5 uur is de auto helemaal geladen (16A). Aan- en afmelden met de pas gaat net als bij de OV-chipkaart.
Let op dat je altijd van huis gaat met de sleutel en met de card, waarin de startcode zit. Zonder de card start de auto nl niet!
Ik zal snel weer een update plaatsen.
Update 15 mei 2015:
Ik rijd de auto zakelijk en privé. De uitvoering vind ik luxe genoeg. Heb een betere losse navi, stoffen stoelen vond ik lekkerder zitten dan de leren stoelen en laad-APP doet het niet altijd goed en heb ik niet nodig. Laadpalen zoeken doe ik via een aparte APP op mijn Iphone. Elektrische stoelverstelling heb ik nooit gehad en mis ik om die reden ook niet. De verstelbaarheid van de stoel is minder dan in mijn vorige auto, echter de pasvorm van de stoel is erg prettig, waardoor ik dit niet mis.
De business edition staat op 16 inch i.p.v 18 inch. Voor het oog niet eens zo gek. Breedte van de banden is een cm minder. Kleinere velg i.c.m. hogere wang van de band heeft twee voordelen t.o.v. 18 inch velg-/ bandcombi:
1) stoep raak je altijd met de bang i.p.v. met de velg;
2) minder rolgeluiden i.c.m betere sporing bij regen en lager verbruik.
Zit nu gemiddeld op 1:20 over 1100 km waarbij verhouding elektrisch - benzine = 50 - 50 i.v.m. grote reisafstanden en dit wordt met de week beter nu ik er een sport van maak om bij alle afspraken een laadpaal te zoeken en het langer lopen van auto naar klant / werk daarbij voor lief neem. Komiik ook gelijk aan mijn beweging toe!
24 mei 2014:
Inmiddels staat de teller op 2102 km. Mijn gemiddeld verbruik over 1068 km bedraagt 1 liter op 35,95 km. Niet slecht en dan rij ik gewoon met al het verkeer mee.
Laatst boekte ik nog een ander record. Ik reed 65 km op een elektrische lading door ook optimaal gebruik te maken van de B5-modus om remenergie terug te winnen en door geen airco te gebruiken. De eco-modus stond nog uit. Soms wanneer ik dit niet haal, dan verbuik ik max 0,3 tot 0,7 liter op 65 km bovenop mijn lading.
Ben nog steeds uitermate tevreden dus met mijn auto. Heerlijk ontspannen rij ik van de ene bestemming naar de andere bestemming en ik voel me daarom meer dan ooit "King of the road".
Gr,
Dennis
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Executive Edition Parkeersensoren, Cruise, Navi
- 2015
- 108.257 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV instyle E.Achterklep, Trekh, Leder
- 2015
- 120.139 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Plug-in Instyle | Schuifdak | Navigatie | Leder | Camera | Zondag Open!
- 2014
- 139.400 km
Lees ook

Deze (plug-in) hybride ex-bijtellingsknallers koop je voor 10.000 euro

Mitsubishi Outlander PHEV – 2014 – 306.802 km - Klokje Rond

Mitsubishi Outlander - Occasion Aankoopadvies

Mitsubishi Outlander PHEV vs. Volvo V60 PHEV - Dubbeltest

Lezerstest: Mitsubishi Outlander PHEV
