Mitsubishi Outlander PHEV Business Edition (2014) #2

autoreview

Mitsubishi Outlander PHEV Business Edition (2014)

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV Business Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst228.339 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lekker stil en krachtig

  • 174.000 km

Deze PHEV heb ik nieuw gekocht. Het grote voordeel: 1500kg trekgewicht. Dus een caravan van 7,5 lang, 2,3 breed en 2,78 (!) hoog van 1500kg erachter. Dat is wel een flinke windvanger. Dan blijkt dat de 2.0 liter benzinemotor krap bemeten is. Met 80-85 km/uur en op stand "Charge" is precies genoeg vermogen aanwezig om de accu pas op lange afstand (500km) leeg te trekken.
Ga je sneller, dan loopt je "trapondersteuning" rap terug en heb je max. 70kW generator bij het max. toerental ter beschikking. Dat rijd niet prettig (geen gehoor), al kan de auto hier goed mee overweg.

Regeneratief remmen:
Het is even wennen dat bij een volle accu de auto niet "op de motor" kan afremmen door de regeneratiestand op B5 te hebben staan. De opgewekte energie kan namelijk niet worden opgeslagen in de accu.
(Regeneratiestand B0 = "freeweelen", B1 licht afremmen, B2 = D = Normale vertraging als bij een brandstofmotor, B3..B5 sterker afremmen, alsof je terugschakelt.)

Bergje af met caravan:
Met een "normale" auto ga je afdalend in de bergen met caravan terugschakelen. Soms zelfs naar de 2e of 1e versnelling, met een hoop motor lawaai tot gevolg. Hier niet. Zet de regeneratie op B5 en ga geruisloos naar beneden en word de accu weer een beetje opgeladen. Af en toe even kort bijremmen, maar dat alleen op de steile stukken. Heerlijk!

Elektrisch bereik:
In het begin reed ik 's zomers een 54km vol elektrisch naar mijn werk. Na verloop van tijd gaat de accucapaciteit teruglopen. Nu haal ik nog maar de 36km. Dat komt mogelijk ook doordat de zomerbanden zijn vervangen door 4-seizoenen banden, die zijn niet zo zuinig als zomerbanden. Dus een combinatie van factoren dat het teruglopen van de elektrische afstand bepaalt.

Samengevat: Fijne auto. Ik heb geen moment spijt van deze aankoop gehad.
Het grote voordeel van deze plug-in hybride: Op zonnestroom als het kan, op brandstof als het moet. Een bereik als van een normale brandstofmotor, zelfs met een caravan. Al moet je dan niet in 1 dag naar het Gardameer willen rijden. Maar, er komt een nieuwe versie: De PHEV 2019 heeft een 2.4L benzinemotor met een grotere generator en 15% grotere accu.

Verkocht

  • 228.339 km

Na vele prettige jaren geeft Mitsubishi te kennen dat ze Europa gaan verlaten. Net nu ik van plan was om aan het einde van het jaar een nieuwe Outlander PHEV aan te schaffen.... Tja, dan ga ik niet meer in dat merk verder. Bij dezelfde Dealer verkopen ze ook Kia. Laat nu de Ceed PHEV bestaan. De caravan van 1500kg kan deze niet trekken (max. 1300kg), dus verkocht. Op naar een nieuw avontuur.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.