Mitsubishi Outlander PHEV (2013) #2

autoreview

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEV

Signalement

UitvoeringOutlander PHEV
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst238.000 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ruim een ton op de teller en zeer tevreden!

  • 104.500 km

In een eerder blog beloofde ik na 50.000 km meer informatie. Nu heb ik inmiddels ruim 100000 km gereden in krap 2 jaar, en ben nog steeds uitermate tevreden over de auto. Op electra rijdt je max. 40 km in de zomer, ca. 30 in de winter. Daarna gewoon op benzine verder. Korte afstanden nauwelijks meetbaar verbruik, op lange afstanden ca. 1 op 13 . Gemiddeld over de afgelopen 2 jaar zit ik ruim boven de 1 op 20, wat absoluut goed is. Naast de bijtelling, niet onbelangrijk, ook een forse jaarlijkse besparing op de brandstofkosten. Qua comfort en rijgenoegen heb ik geen klachten. met 1.93 lengte kan ik er heel goed in zitten, en na lange ritten stap ik fit uit. Met een caravan erachter de laatste 2 jaren naar Zuid Frankrijk geweest, trekkracht is enorm, verbruik is dan rond de 1 op 8 bij rijden op de cruisecontrole op 95 km. Ik heb de instapversie, en zelf een navigatie van Kenwood erin laten zetten. Deze werkt perfect en snel, in tegenstelling tot wat ik over de originele hoor.
Als ik verbeterpunten zou moeten noemen denk ik aan een grotere actieradius en standaard inschakeling ECO mode. Wellicht zou de interval tussen beurten ook langer mogen ( scheelt ook in de kosten) Nog 3 jaar te gaan, ik heb er het volste vertrouwen in dat ik geen onkostenkrijg, de auto rijdt en voelt degelijk aan en in de afgelopen jaren heb ik geen enkel probleem gehad. Voor mijn gevoel moet 250.000 km in 5 jaar geen problemen opleveren, en kan ik nog 3 jaar tevreden rond blijven rijden!

verkocht,,,,.

  • 238.000 km

Tja, en dan komt het moment dat je je PHEV verkoopt.... Een auto van de zaak na verandering van werkgever is de reden daartoe. NA 238.000 km, geheel probleemloos, je auto achterlaten na verkoop is toch wel "een dingetje". Met een gemiddeld verbruik van meer dan 1 op 20 bijzonder tevreden over het verbruik. Het comfort is mij prima bevallen en de techniek uiterst betrouwbaar. Het enige was een kleine beschadiging aan de bestuurdersstoel door het veelvuldig in- en uitstappen.
Jammer dat al die jaren velen zure reacties geven op deze auto. Waarschijnlijk zal jaloersheid op de een of andere manier de oorzaak zijn, ik zou zeggen koop iets anders en ga door met je leven. Als iedereen moest afgeven op de auto die hij wel wil, maar niet kan rijden.......
De overheid heeft deze auto's goed gesubsidieerd, en pak je een cadeautje niet aan dan snap je het niet. De combinatie van dit formaat auto, het aanhangergewicht, de kostenbesparing en het milieuvoordeel bij elkaar opgeteld heeft bij velen, ook bij mij, tot deze aankoop geleid.
Na 4 1/2 jaar en 238.000 km een uiterst tevreden rijder in alle opzichten, Mitsubishi complimenten voor deze kwaliteitsauto!
Oh ja, na 4 1/2 jaar net op tijd verkocht voor er (te)veel tegelijk op de markt komen, dus financieel ook niet verkeerd. De kopers van een gebruikte PHEV wens ik veel rijplezier!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.