Mitsubishi Outlander 2.4 4WD Instyle (2008)

autoreview

Mitsubishi Outlander 2.4 4WD Instyle (2008)

Signalement

UitvoeringOutlander 2.4 4WD Instyle
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst1.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 1.000 km

Het kiezen van een nieuwe leasewagen is niet altijd eenvoudig. Dat klinkt misschien een beetje verwend, maar als je voor een bepaalde prijs in \"iets aparts\" wilt rijden en daarbij bovendien praktisch gebruiksgemak zoekt wordt de shortlist best kort. Natuurlijk zijn ook de meer standaard Audi\'s en Volkswagens met mooie nieuwe turbotechniek niet aan mijn aandacht ontkomen, maar kijk tegenwoordig eens rond op menig industrieterrein en je merkt dat de kwalificatie \"iets aparts\" dan wel vervalt.

Met het oog op het gezin wilde ik zeker niet inleveren op de gewende interieurruimte van de VW Touran. Tevens wilde ik dat de volgende auto een automatische versnellingsbak zou hebben.

Via autoweek.nl bij \"uitgebreid zoeken\" alle opties ingevuld en daar kwamen een paar interessante auto\'s uit : Honda CRV, Mitusbishi Outlander (en zustermodellen van Peugeot en Citroen) VW Passat, VW Tiguan, Audi A4 Avant, Audi A6 Business, BMW 3 Touring. Aan de hand van deze lijst heb ik een aantal proefritten gemaakt en ben langs diverse dealers gegaan.

De afvallers met redenen:

VW Passat (te saai)
VW Tiguan (te krap, teveel Touran van binnen)
Audi A4 Avant (krap en duur)
Audi A6 (heel mooi over een paar jaar, ben nog maar 34)
BMW 3 Touring (erg krap en te lichte 4 cylinder motor, rijdt wel super!)
Honda CRV (mooi, ruim, maar erg traag met automaat)

Van sommige auto\'s toch serieus wakker gelegen, want wat rijdt BMW fantastisch zeg, beter nog dan de A6 zelfs!
De A4 Avant is ook heel erg mooi, maar met automaat, proline pakket en wat opties richting 50d euro.

Welke overbleef? Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle
Over smaak valt te twisten, maar de achterkant bevalt mij het minst en natuurlijk is het interieur een andere beleving dan een Audi. Echter, stap in en ga rijden! Dat bevalt erg goed.. Ruimte te over, zelfs met mijn 1,94 mtr mogelijk om achter mijzelf te zitten. Rust, ruimte en luxe zijn de trefwoorden voor de rijbeleving.

Bovendien krijg je voor het geld werkelijk een hele berg opties standaard aangeboden. Zo is de Instyle uitgerust met o.a. Lederen bekleding, Schuifdak, Xenonlicht, Electr. verstelbare bestuurdersstoel, 7 zitplaatsen (waarvan 2 nood!), 4WD, Automatische versnellingsbak met Tiptronic functie, super Hifi set (Rockford) etc etc

Wat opvalt tijdens het rijden is de rust die de auto uitstraalt, nimmer krijg je het idee opgejaagd te worden. De CVT zoekt altijd een zo laag mogelijk toerental en gaat dat alleen verhogen als je het gaspedaal wat dieper indrukt. Je krijgt dan het idee met slippende koppeling te rijden, maar niets is minder waar. Gewoon even iets om te wennen en dan ga je vanzelf rustig rijden (weinig gas) en dat heeft ook weer
een gunstig effect op je verbruik.

Besluit je echter om even sportief te doen, dan doe je er goed aan de schakeloptie te gebruiken. Hiervoor zijn namelijk 6 standen voorgeprogrammeerd en dat geeft het idee met een DSG op pad te zijn. Het valt daarbij ook meteen op wat de Outlander in zijn mars heeft qua prestaties.

Het geluid in het interieur wordt tijdens het rijden bepaald door de banden en de wind, niet storend maar wel aanwezig wat ook te verwachten valt in een hoge auto.

De indruk en de review zijn nog wat maagdelijk maar worden in de toekomst voorzien van foto’s en updates.

PROBLEMEN

  • 1.000 km

geen

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.