Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Executive (2022) #2

autoreview

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Executive (2022)
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Executive (2022)Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Executive (2022)Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Executive (2022)Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Executive (2022)Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Executive (2022)Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Executive (2022)

Signalement

UitvoeringEclipse Cross PHEV Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf19.150 km
KM-stand laatst37.100 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV!

  • 19.150 km

Hierbij mijn eerste ervaringen met de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Aangekocht met nog geen 20000 km op de teller en 17 maanden oud. Doordat dit een auto is die niet in de meeste favoriete lijstjes staat is de prijs zeer interessant en nog een garantie tot oktober 2030!

Eerste ervaringen op 9 april waren al gelijk goed. De hoge zit en heerlijke rij auto bevalt enorm.
Ik heb zo'n 12 jaar met Toyota's gereden en daar had ik nooit iets mee. Maar de laatste Auris stond op 257000 km en helaas kun je daar geen caravan mee trekken.

Ik ben nog bezig geweest met een Ford Kuga PHEV maar daar had ik geen goed gevoel bij en inderdaad geen Japanner. Ook nog even gekeken naar een BMW330E maar de lage zit ging hem ook niet worden.
Nee het moest een jong gebruikte SUV zijn met weinig kilometers en het liefst nog een redelijke garantie termijn.
Na de eerste proefrit was is genoeg overtuigd dat de Eclipse Cross een prima keuze zou zijn.

Nu zo'n 1000 kilometer verder rij ik er met veel plezier in. Zeker het stekkeren bevalt mij prima.
De EV range is zo'n 38-41 km afhankelijk van stad of rijksweg. Wat wel opvalt is dat als direct de verwarming/airco aanstaat het zomaar een 5 à 6 km scheelt.
Ik merk dat het enige wat ik mis is het automatisch langsparkeren wat ik in de Auris geregeld gebruikte.

6 maanden verder

  • 30.980 km

Zo al weer een half jaar verder. Prima auto waarbij het stekkeren erg bevalt. Dat doe ik aan huis en geregeld kom ik boven de 1:30 uit als ik heb getankt. Weinig op te merken.

Het blijft apart dat als je een volle accu hebt en de airco staat aan het zomaar 6-9 km kan schelen op je bereik. Zet je die uit maar bijvoorbeeld je stoelverwarming en stuurverwarming aan dan blijft het bereik hetzelfde.

Gemiddeld een bereik van 40 km na opladen en dat is voor mij prima.
Op naar de volgende 10000 km.

Eindejaars beurt

  • 37.100 km

Zo eerste beurt na aankoop in april 2024. Zit nu zo'n 17000 km extra op en die zijn probleemloos verlopen. Comfortabele auto. Merkte dat de verwarming snel warm is als je nog EV rijdt. Op naar de volgende kilometers.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.