Mitsubishi Eclipse 2.0 DOHC (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Eclipse 2.0 DOHC |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 79.000 km |
KM-stand laatst | 82.000 km |
Mitsubishi Eclipse
- 77.000 km
Pas gekocht een Mitsubishi Eclipse.
Originele staat.
Uitvoering compleet met 15 inch velgen / spoiler / airco en / electrische ramen en spiegels / enz.
Rijdt super comfortabel. Heeft fijne sportstoelen.
Oppassen me drempels omdat de auto wat lager ligt dan normaal.
Benzine verbruik nog geen goed beeld van , maar richting de 1 op 13 lijkt reeel.
Geen sprinter omdat de auto wel een hoog eigen gewicht heeft, maar kan wel goed meekomen en heeft toch een top van 220 km/uur.
Acceleratie schijnt rond de 9.4 sec op de 100 te zijn.
Wel aparte auto die je toch heel weing ziet. ( wel leuk ).
Achterin kan niemand zitten, maar je koopt deze auto niet voor passagiers natuurlijk.
Mijn Mercedes diesel ingeruild omdat ik nu toch minder ga rijden en het tijd is voor weer wat leuk.
Ik ga deze site proberen uptodate te houden.
Vandaag de auto afgetankt en verbruik ligt inderdaad op 1: 13 km.
Verders nog steeds super tevreden met deze mooie en aparte auto.
1000 km verder
- 78.000 km
Ondertussen 1000 km verder kan ik nog steeds zeggen dat de Eclipse prima bevalt.
Wel leuk dat een aantal denken dat je een racewagen hebt en willen je uitdagen. Vooral de Golfjes staan te trappelen bij het stoplicht. En ach ze doen maar ( hahahaha), maar ik ga daar niet op in.
Dan nog iets over interieur / exterieur : De stoelen zitten perfect en kan je stellen in hoogte en lendensteun.Bijrijder zit ook prima. Zelfs de kofferbak heeft nog aardig wat ruimte.
De standaard airco voldoet prima. Doordat de auto lager is wordt het al snel warmer in de auto.( vergeleken de Mercedes A ).
Is heel comfortabel geveerd , maar gaat toch wel strak door de bocht. Zoals eerder beschreven is het wel een nadeel is dat de voorkant gevoelig is voor drempels. Iets om rekening mee te houden en er dus rustig over heen,
Nog even de originele matjes gekocht en ja dat staat toch weer netjes.
Gelijk een cd-spelertje ingebouwd. Samen met de standaard boxen ( tweeter bij het raam en woofertjes voorin plus achterin nog 2 normale ) een prima geluid. ( Ja het kan altijd beter......)
Verbruik is rond de 1 op 13 bij rustig rijden. Ga je echter wat vlugger door het verkeer heen dan ga je al snel naar de 1 op 11. Maar ja dat weet je met een 2 liter blok en een gewicht van 1295 kg.
nw rubbers
- 80.000 km
Hierbij weer een update van de Eclipse.
De auto is wat langer in bezit , en kan dus wat meer vertellen.
De auto komt zojuist terug van de garage. Voordat ik de auto kocht heeft deze namelijk 4 jaar stil gestaan in de showroom. Dus je begrijpt dat er een aantal rubbers waren uitgedroogd. Was tijd om na te laten kijken en onder garantie zijn er wat rubbers vervangen. Is nu weer heerlijk stil zonder gepiep en gekraak. Ook heeft de garage 2 nw dempertjes besteld voor de achterklep. Oude zijn lek ( Eclipse kwaal....) en nu gaat hij ze via USA proberen hier te halen . ( Eagle Talon heet de Eclipse daar ) Gelijk afspraak gemaakt om preventief de distributieriem te laten vervangen. Dat dus volgende maand.
Vorige maand heeft de garage de remschijven nog afgedraaid. Waren nog vervangen bij 52000 km, maar door lange stilstaan wat last van roestvorming. Nu remmen ze weer perfect.
Ik ga de Eclipse steeds meer waarderen. Ik blijf het een mooie auto vinden. En velen met mij, gezien de reactie die je krijgt. Leuk dat er ook een Eclipse club is met vele liefhebbers.
Benzine verbruik schommelt rond de 1 op 11 als je `normaal` rijdt. Je moet je best doen om 1 op 13 te halen.
Stoelen zitten echt goed. Zelfs achterin in het voor een volwassene effe vol te houden. ( niet naar Spanje natuurlijk ) En kofferbak is zelfs riant te noemen voor een coupe. Wel een hoge tildrempel, maar ach who care`s ???.
distributieriem
- 82.000 km
Onlangs de distributieriem laten vervangen, inclusief de balansriem . Eigenlijk pas volgend jaar aan de beurt, maar ik ben er liever ruim op tijd mee dan dat de riem breekt.
Ook een motorsteun laten vervangen, ivm kraken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.