Mitsubishi Colt CZ5 1.5 Instyle (2007)

Mitsubishi Colt CZ5 1.5 Instyle (2007)

UitvoeringColt CZ5 1.5 Instyle
Bouwjaar2007

op weg met de Colt

Deze week een Colt 1.5 d'Azur gekocht met nog maar 77000 km ervaring. Na een goede proefrit geconstateerd dat er geen rare geluiden waren, de auto goed remde en goed presteerde. Wel waren de voorschijven behoorlijk versleten zo te voelen aan de randen die er op zaten. Het interieur was - op een paar kleine vlekken na - heel goed en schoon. Alles deed het en de verkoper was een zeer geschikte man die hem als 3e eigenaar had gehad en een goede persoonlijke reden had hem weg te doen. Na een korte onderhandeling was de deal voor een nette prijs gesloten.

Het naar huis rijden ging ook prima, een blij gevoel!
Wel al direct een paar minpuntjes geconstateerd die je vaker hoort: best wel rumoerig op snelheid en de pook beweegt niet in zijn vrij niet soepel heen en weer van links naar rechts. Hier ga ik tzt wat aan doen, lijkt me een leuk klusje.
Nog een minpuntje vind ik het slecht afleesbare instrument overdag, vooral bij tegenlicht. Dit ligt deels ook aan mijn 'oude' ogen....Als de zon onder is en de verlichting aan gaat het wel goed. Maar dat het overdag zo slecht afleesbaar is vind ik irritant, ik ga erop broeden hoe dat te verbeteren.
Nog een minpuntje: de achteruit schakelt soms niet goed in. Geen idee waarom, ga ik nog eens navragen.
Later weer verder als ik meer ervaring heb opgedaan.