Mitsubishi Colt 1.8 GTi 16V (1994)

autoreview

Mitsubishi Colt 1.8 GTi 16V (1994)

Signalement

UitvoeringColt 1.8 GTi 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf230.000 km
KM-stand laatst230.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mitsubishi GTi

  • 230.000 km

Ik ben dus Wieger ik rij bijna een jaar in een Mitsubishi Colt GTi uit 94 met 257xxx op de klok en met type 95 bumper met grotere mistlampen waar ongeveer 13 van naar Nederland zijn gekomen .
Met een 1.8 16 klepper die er 140 paardjes uitlaat bij 5500 toeren en dit volhoud tot ongeveer 8200 toeren mag het met trots toch wel een GTi genoemd worden , en de golfjes GTi 2.0 8 kleppertjes ver achter zich laat !

Ik heb deze auto vorig jaar april gekocht ( 13 maart rijbewijs behaald ) van een mitsubishi liefhebber uit Sin Pancras die ook in bezit was van een Lancer 2000 turbo en een galant V6.
Meteen verse APK erop laten zetten dit was natuurlijk geen probleem en meteen een zo goed als nieuwe radiateur van een sloop colt erop gezet .



Ik probeer de colt zo veel mogelijk origineel te laten en zo veel mogelijk met originele onderdelen te verbeteren .
Met de aankoop was 1 mistlamp kapot en ondertussen al lekker aan het rotten aan de binnen kant dus dat zag er niet uit verder zat er links op het voorscherm een dikke kras / deuk waar ik me dood aan ergerde , raam van de bestuurders kant niet meer open ( dus geen mac :P ).
Verder is er wel wat klein schades rond om maar wat wil je met een auto van 16 jaar oud en meer dan 250.000 op de teller .
Ik heb deze punten voor weinig geld en heel goed zoeken goed gemaakt .

Deze GTi kan je net zo duur maken als je zelf wilt dan kan met onderdelen en natuurlijk je rijstijl .
Deze auto kan 1 op 13 halen dat vind ik van zo 1.8 uit 94 helemaal niet slecht , daar tegen over kan je ook door lekker sportief rijden 1 op 9 makkelijk halen !
Onderdelen van Japaners zijn duurder als van een Duitser dat is altijd al zo geweest ,
Ik kon een nieuwe raam meganiek bij de dealer vandaan halen voor € 90 maar met goeie contacten van het forum ook voor €15 + motortje klaar zijn .
Nieuwe mistlampen uit Amerika voor € 220 , goeie contacten €25 .
Nieuwe voorscherm € 90 ongespoten , bezoekje aan de sloop € 50 + goeie kleur .

Rij comfort :

Het is en blijft een GTi en die zijn meer gebouwd voor sportief bereden te worden .
Ik heb de originele 14 inch sportvelgjes er nog onder en daarmee is hij al lekker stug .
Op de snelweg plakt hij aan de weg en is het rijcomfort goed en lekker direct alleen rond het middelpunt een beetje vaag en gevoelloos .
De koppeling grijpt snel aan en lekker ligt door de hydrauliek .


Onderhoud / Reparaties :

Ik heb zelf 3 jaar automonteur gestudeerd en dit scheelt een heel stuk als je al denkt dat het uurloon van een monteur rond de €70 ligt .
Naast de reguliere onderhoud ( die ik dus zelf doet ) heeft hij 1 keer bij de garage gestaan en dit was omdat de krukas poulie een slag inzat geen idee hoe dit gebeurd is , denk met de vorige keer D riem vervangen dat ze hem niet goed vast gezet hebben en aan 1 kant is gaan slijten .
Ik dacht dat het verholpen was door een andere krukas poulie maar toen ik de nieuwere terug wou plaatsen bleek dat de spie helemaal krom was die moest besteld worden .
Na een nachtje uit logeren bleek de distributie poulie aan 1 kant helemaal uitgevreten te zijn en die moest ook vervangen worden ( € 90 ) .
Toen ze toch bezig waren hebben ze meteen een aandrijf hoes vervangen en was klaar voor totaal € 220 .
Bij 270xxx moet de D riem weer vervangen worden en dan meteen de motor en bak olie vervangen maar zo ver zijn we nog niet .

262000:
Hij is vorige week voor de APK geweest ,
Kwam toch wat puntjes tegen .
- achter schijven waren meer dat 50% verroest .
- stabilisator stangen achter zo goed als versleten ( bekend ).
- Rem leidingen bij het achterwiel oxidatie .

eerste 2 punten zelf gedaan en die rem leidingen hebben we gestuurd en daarna getycteleerd .

totaal kwam ik denk ik rond de € 250 .

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mitsubishi Colt

Lease'm
Mitsubishi Colt 1.0T Intense
€ 409
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.