Mitsubishi Carisma 1.6 GLXi (1998)

autoreview

Mitsubishi Carisma 1.6 GLXi (1998)

Signalement

UitvoeringCarisma 1.6 GLXi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf107.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De motor is lekker soepel en vanaf 3500 toeren behoorlijk fel. Bij lage toerentallen en constante snelheden is de maakt de motor weinig lawaai.
Het verbruik is uitstekend tussen de 1:12 en 1:15, met een gemiddelde van 1:13,8.

Het comfort is prima, vooral de zit achter het stuur is goed.

Update Oktober 2006

We hebben de auto nu meer dan 2,5 jaar. Destijds hebben we de auto gekocht om voor relatief weinig geld zo ruim en comfortabel mogelijk te rijden. In verband met de overgang naar een lease auto, rijd ik er zelf niet vaak meer in. Mijn vrouw heeft haar oude auto weggedaan en de Carsima is haar auto geworden.

De afgelopen jaren heeft de auto ons niet in de staak gelaten. Onderhoud bleef beperkt tot de standaard beurten en de vervanging van remblokken & Schijven, deel van de uitlaat en de banden. Voor de rest helemaal niets.
Nu ik zelf een moderne turbodiesel heb, merk ik dat ik verwend wordt met dat koppel. Als je in de Carisma wilt opschieten moet je de boel boven de 3000-3500 toeren houden en goed doortrekken. Als je wilt inhalen op een B-weg, moet je gewoon terug naar z’n 3 en dan gaat het best snel. Stoplichtsprintjes kan je best winnen, maar dan moet je ook hier weer tot het rood doortrekken. (55 in 1, 100 in 2, 140 in 3). De topsnelheid lag vorig jaar in Duitsland op 200 op de teller. Dit jaar haalde ik nog met gemak 190.
Als je gewoon normaal rijdt haal je een brandstofverbruik van rond 1:13,5-14, rijd je wat harder of heb je veel stadsverkeer, dan kom je op 1:12 uit. Niet gek.

Ik besef dat de Carisma geen sexy auto is, maar als je relatief goedkope, ruime, redelijk comfortabele, redelijk presterende, betrouwbare auto wilt, dan heb je hier een goede auto aan.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.