Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2013) #2
autoreview
Signalement
| Uitvoering | ASX 1.6 ClearTec Intense |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2013 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 179.500 km |
| KM-stand laatst | 182.000 km |
Iets totaal anders
- 178.000 km
Nadat de BMW met problemen aan de kant kwam te staan, zijn we op zoek gegaan naar een andere auto. eentje die hoger zit, eenzelfde hoeveelheid bagage kan verstouwen en liefst wat zuiniger, hoewel die 1:12 met de zescylinder niet slecht was.
Diverse autoos geprobeerd, wo een Dacia Duster mild hybrid (ramp), een Kia Stonic (verrassend leuk), een Ford Focus (rammelende motor), een Toyota Avensis (rammelende motor) en meer.....
Voor de MX had ik een sleutel nodig en zodoende kwamen we bij de Mazda dealer, die idd ook Mitsubishi verkoopt. Tweedehands even doorgelopen en de ASX sprong er uit.
Proefrit, afspraken rondom banden en nog wat dingen en gekocht.
Totaal andere auto. Uitgaand van wat ik gewend ben, een BMW 320i Touring 6-cylinder:
traag, overhangend koetswerk, minder stoelsteun, luidere motor, wat piepjes en kraakjes her en der, hoge instap, stuk zuiniger, veel ruimer, breder, heel goede zit achterin (ruim, hoog), enorme draaicirkel, glazen dak met antizonverlichting (cute!), héél veel piepjes bij bediening van het instrumentarium (kan niet uit), bluetooth.
De eerste 2000 km zitten erop, waaronder een heen en weertje van bijna 1000km. Indruk toen, ik had m net een paar dagen: saai maar doet wattie moet doen: een voldoende.
Brandstofverbruik kwam op 5,8l/100km. Dat en wat lagere belastingkosten maken de auto aantrekkelijk, evenals de hoge zit en ruimte.
Voor de rest spring ik met meer plezier in de mx (1990) dan tevoren ;-)
Wordt vervolgd.
Verkocht
- 182.000 km
En toen wilde ik een bankje halen, Boedelbak met huif erachter en op naar de winkel, 80km verderop.
Na even doortrappen eindelijk op 100, vijfde versnelling, cruise control en er weer uit. Vanzelf. Nog een keer proberen: weer. Nou moe?
Daar viel ie gewoon uit......
Verder in de vierde, poot op t gas, want de cc..... niks gedaan dit.
Het was wel de druppel.
Inmiddels stond de auto voor de vierde keer met 'sticky steering' in de garage. Niets zo irritant als een stuurinrichting die telkens met een rukje bedient moet worden, waardoor je nooit echt goed spoort.
En dan het gebrek aan trekkracht nog. Met een lege aanhanger notabene.
Dus naar de garage (dealer) en de auto terugverkocht zonder inruil.
Men was zeer coulant, eerlijk is eerlijk. Afijn. Andere auto. Maar wat?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mitsubishi ASX
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mitsubishi ASX 1.6 Intro Edition ClearTec Navigatie Camera Leder
- 2013
- 104.936 km

Mitsubishi ASX 1.6 Cleartec Intense 1e eigenaar dealer onderhouden achteruit camera navigatie cruis control parkeer sensor
- 2016
- 59.061 km

Mitsubishi ASX 1.6 Cleartec Intense | Camera | PDC | Trekhaak | Orig. NL |
- 2016
- 52.398 km
Lees ook

Deze degelijke tweedehands SUV's koop je voor €14.000

Occasion Test: Mitsubishi ASX - Opel Mokka

Test: Mitsubishi ASX (2012)

Test: Nissan Qashqai - Citroën C4 Aircross - Mitsubishi ASX

