Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2013) #2

autoreview

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASXMitsubishi ASX

Signalement

UitvoeringASX 1.6 ClearTec Intense
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf179.500 km
KM-stand laatst182.000 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Iets totaal anders

  • 178.000 km

Nadat de BMW met problemen aan de kant kwam te staan, zijn we op zoek gegaan naar een andere auto. eentje die hoger zit, eenzelfde hoeveelheid bagage kan verstouwen en liefst wat zuiniger, hoewel die 1:12 met de zescylinder niet slecht was.
Diverse autoos geprobeerd, wo een Dacia Duster mild hybrid (ramp), een Kia Stonic (verrassend leuk), een Ford Focus (rammelende motor), een Toyota Avensis (rammelende motor) en meer.....
Voor de MX had ik een sleutel nodig en zodoende kwamen we bij de Mazda dealer, die idd ook Mitsubishi verkoopt. Tweedehands even doorgelopen en de ASX sprong er uit.
Proefrit, afspraken rondom banden en nog wat dingen en gekocht.
Totaal andere auto. Uitgaand van wat ik gewend ben, een BMW 320i Touring 6-cylinder:
traag, overhangend koetswerk, minder stoelsteun, luidere motor, wat piepjes en kraakjes her en der, hoge instap, stuk zuiniger, veel ruimer, breder, heel goede zit achterin (ruim, hoog), enorme draaicirkel, glazen dak met antizonverlichting (cute!), héél veel piepjes bij bediening van het instrumentarium (kan niet uit), bluetooth.
De eerste 2000 km zitten erop, waaronder een heen en weertje van bijna 1000km. Indruk toen, ik had m net een paar dagen: saai maar doet wattie moet doen: een voldoende.
Brandstofverbruik kwam op 5,8l/100km. Dat en wat lagere belastingkosten maken de auto aantrekkelijk, evenals de hoge zit en ruimte.
Voor de rest spring ik met meer plezier in de mx (1990) dan tevoren ;-)

Wordt vervolgd.

Verkocht

  • 182.000 km

En toen wilde ik een bankje halen, Boedelbak met huif erachter en op naar de winkel, 80km verderop.
Na even doortrappen eindelijk op 100, vijfde versnelling, cruise control en er weer uit. Vanzelf. Nog een keer proberen: weer. Nou moe?
Daar viel ie gewoon uit......
Verder in de vierde, poot op t gas, want de cc..... niks gedaan dit.

Het was wel de druppel.
Inmiddels stond de auto voor de vierde keer met 'sticky steering' in de garage. Niets zo irritant als een stuurinrichting die telkens met een rukje bedient moet worden, waardoor je nooit echt goed spoort.
En dan het gebrek aan trekkracht nog. Met een lege aanhanger notabene.

Dus naar de garage (dealer) en de auto terugverkocht zonder inruil.
Men was zeer coulant, eerlijk is eerlijk. Afijn. Andere auto. Maar wat?

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mitsubishi ASX

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.