MG TF 160 (2003)

autoreview

MG TF 160 (2003)

Signalement

UitvoeringTF 160
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Toen we (ik en mijn vader) voor het eerst de showroom binnenliepen, viel hij direct op, wat een mooie auto om te zien. Snel waren we er uit, hij moest snel, laag en rijden als een sportauto, dus kozen we voor de TF160 met sportspack 1 en 2, de auto zou hierdoor 1cm lager liggen en de dempers zouden straffer worden afgesteld. Crème leren interieur, airco, navigatie, houten stuur, chroomaccenten... alles zat erop.

Een aantal maanden later werd hij afgeleverd, wat meteen opviel was dat hij ondanks Sportspack 1+2 nog steeds (te) hoog op z´n poten stond. Onvrede dus, en de MG is dan ook vrijwel direct naar ATEC tuning gestuurd om hem 4 cm te verlagen. De auto lijkt langer en breder en de wielen staan mooi negatief camber (wat overigens wel als gevolg heeft dat de banden aan de binnenkant vrij snel van het profiel af zijn)

De MG stuurt geweldig, de wegligging is zeer goed, en motorisch is hij perfect, als de VVC er bij ongeveer 4000rpm inkickt accelereert hij als een bezetene. De motor net achter de stoelen klinkt heerlijk, een snerpend en scherp geluid. Wat pas ophoudt als de begrenzer bij 7200rpm roet in het eten gooit. Het uitlaatgeluid van de goed ogende uitlaten is nihil, niet echt wat je van een sportauto verwacht. Mede daarom wordt er binnenkort een custom made uitlaat onder geplaatst.

Dit zijn echter geen onoverkomelijke problemen, waar ik minder over te spreken ben is de afwerking van de auto, het interieur is bijna helemaal van plastic, en zit met plastic (vaak nep) schroefjes in elkaar gedraaid. (dit probleem is natuurlijk bekend en daarom zijn er websites in de UK voor die veel onderdelen in bijvoorbeeld aluminium leveren).Ook sluiten de ramen op de soft -en hardtop niet goed aan, je kan op sommige plekken met een beetje wrikken zo een potlood door heen krijgen. Met regen heb je er geen last van, in de carwash echter lekt het aan alle kanten, dus moet je met een doekje klaarzitten. Eigenlijk niet te accepteren voor de in totaal bijna 45 000 euro kostende MG.
Wat stoort is de crème kleur van het dashboard dat hinderlijk reflecteert in de vooruit. Dus men moet wel overwegen om het dashboard in een donkere kleur te kiezen.
De crèmekleurige standaard stoelen zitten goed, genoeg zijdelinkse steun en na lange ritten stap je zonder pijn in de rug uit. Fris zal je echter niet uitstappen, want cruisen zit er niet in, met 160 op de grote weg is het hard werken, zeer gevoelig voor spoorvorming. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het verlagen.
Ik heb er ooit 220 km/h mee gereden, comfortabel is dit niet. Niet te vergelijken met de Duitse degelijkheid van mijn vaders andere auto, waar je zonder zweethandjes 240 km/h in kunt rijden. Het interieur geluid is niet storend, met de hardtop erop is het zelfs comfortabel en kan je rustig toeren met de radio aan.

Bekijks is er genoeg, ik krijg zeer veel complimenten en veel mensen verrekken hun nek als ik met open dak voorbij kom rijden.
Al met al een puur engelse sportauto, geweldige rijeigenschappen maar matige afwerking. But who cares? Als je de zoveelste GTi weer eens je achterlichten laat zien.

PROBLEMEN

Motorische storingen:
- moeilijk starten; opgelost door het systeem te resetten, hierna geen problemen meer mee gehad
- af en toe onregelmatig stationair bij het starten (met koude motor)

Kleine elektrische storingen:
Een zijraampje wat weigert te bewegen, vanzelf opgelost..

Verder geen problemen ondervonden

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.