MG EHS Luxury (2022) #2

autoreview

MG EHS Luxury (2022)
MG EHS Luxury (2022)MG EHS Luxury (2022)MG EHS Luxury (2022)MG EHS Luxury (2022)MG EHS Luxury (2022)MG EHS Luxury (2022)

Signalement

UitvoeringEHS Luxury
Versnellingen10, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf9.344 km
KM-stand laatst33.231 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldige auto, maar niet bij vochtig weer

  • 2.212 km

Om een paardentrailer met twee paarden te kunnen trekken heb je een behoorlijke wagen nodig. De BMW i3 was daarvoor ongeschikt. Vandaar dat we de Audi Allroad ( A6) aanhielden. Toen we bij een vriend een rit gemaakt hadden in zijn MG EHS waren we verkocht. Die proefrit vond plaats begin april 2023 Lekker het dakje open, stereo aan, een aanhanger met drie motoren erop achter de auto. Geweldig. We waren verkocht. Een week later gingen we een exemplaar bekijken. Een witte met rood/zwarte bekleding, panorama dak en ook nog eens met een geweldige stereo aan boord. Voor de BMW kregen we meer terug dan waar we hem voor gekocht gehadden. Een paar uur later reden we terug naar Ommen met en prachtige EHS uit 2022 met slechts 9400 km op de teller. Het rijden bleef een feest. We reden alleen maar electrisch. De stroom komt van onze 48 zonnepanelen. Maar,.................... in november werd het kouder en nat,...... en dat zorgde ervoor dat ons benzine verbruik plotsklaps toenam. We haalden in de zomer ruimschoots 1: 80 maar nu werd het verbruik veel hoger. Op het moment staat het verbruik op 1:24. Nog steeds een mooi verbruik, maar we rijden het liefst het hele jaar onze ritjes volledig electrisch. Door het beslaan van de ramen moet de verwarming aan. Daardoor slaat automatisch de benzine motor aan. Geen straf, maar niet onze bedoeling.
De auto heeft ons slechts één keer in de steek gelaten. Tijdens het laden viel de stroom uit. We moesten de auto als het ware resetten. Dat stond niet in het boekje. Een stukje electrisch rijden en daarna werkte alles weer naar behoren.
Met het trekken van de trailer hebben we geen enkel probleem. De auto rijdt geweldig: Electrisch! En dat was onze bedoeling.

Steeds meer waardering voor de EHS

  • 29.766 km

We zijn inmiddels heel wat kilometers verder. De MG waarderen we steeds meer. De prachtige bekleding in combinatie met het schitterende dashboard verveeld nooit. Het panorama dak staat meestal op de kierstand. Dat voorkomt in vochtige situaties dat de airco aanslaat terwijl je electrisch wil rijden.
We komen nog steeds 51 km ver op een volle accu. Ruimschoots voldoende voor onze dagelijkse ritten.
Het verbruik is inmiddels gedaald naar 1,4liter per 100 kilometer. Uiteraard komt dat door onze korte ritten. Buitenritten met twee paarden in de trailer is geen enkel probleem voor de EHS. Ook op zandpaden en natte weilanden weet de MG zijn weg te vinden. Daardoor wordt er nauwelijks op benzine gereden. Maar rijden we op benzine dan is het een genot. De auto hangt aan het gas. Als een tijger sprint ze weg, in het interieur hoor je slechts het spinnen van de motor. Heerlijk. Ooit had ik een Xedos 6. Met de 2 liter zes cilinder. Daar doet het aan denken.
De geluidinstallatie is niet de meest snelle en heeft een omslachtig gebruik. Het navigatie systeem van MG gebruik ik niet. Veel te traag. Aansluiten op CAR Play is een eitje en werkt fantastisch.
Inmiddels staat een proefrit gepland voor een nieuwe EHS. Het nieuwe model met die prachtige neus. Spannend.

Op een bumper moet je lang wachten

  • 33.231 km

We zij weer heel wat kilometers verder. De auto laat zich vooral van haar goede kant zien. Het verbruik is nog steeds 1.4 liter op 100 kilometer. Dat komt door de korte afstanden die we rijden.
Eind juli raakte ik met de voorbumper een afzetting van de rijbak. Dat was jammer. De schade was dusdanig dat er een nieuwe bumper besteld werd. En dat is toch wel een dingetje! Bijna twee maanden wachten. Maar daarmee is de kous nog niet af. De veiligheidsvoorzieningen die voorheen trouw hun werk deden zijn plotsklaps van de leg. Ze geven continue storing. Er staat nu een afspraak voor 11 oktober bij Van Mossel in Zwolle. Volgens de schade-reparateur waren de veiligheidsvoorzieningen wel juist afgesteld. Aan de hand van de uitdraai leek dat ook zo te zijn. Het scherm laat echter een storing zien. Tussen de lijntjes rijden en cruise controle werken nu niet. En dan merk je dus hoe vaak je dat gebruikt. Afwachten wat we 11 oktober te horen krijgen. Wordt vervolgd,.......................

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum