Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor (1999)

autoreview

Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor (1999)

Signalement

UitvoeringSLK 230 Kompressor
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf49.000 km
KM-stand laatst150.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 115.000 km

In 2004 was ik opzoek naar een leuke cabrio welke ook in de winter goed te gebruiken zou zijn. Er bestaat een enorme keus maar naast de Peugeot 206 had alleen de SLK een vast ipv stof dak. Na een lange proefrit was de keus snel gemaakt. Het werd een SLK model R170 in zwart lak en leer met automaat (natuurlijk).

Sinds aanschaf, en dat is nu 6 jaar geleden nog nooit een probleem ermee gehad. Nu wordt er ook niet heel veel meegereden maar zelfs na 60.000 KM. Nix dada.

Op de snelweg rijdt hij goed door ruime 210/220 is geen probleem alhoewel het windgeruis dan wel heel aanwezig is. Maar hij ligt als een blok op de weg. Dit is anders bij cruising speed door de heuvels. Het is dan ook geen sportwagen omdat de besturing een beetje week is en dus veel draaien aan het stuur vergt.

Een zeer groot voordeel is de redelijke kofferbak (als het dak dicht is). Twee weekend koffers kunnen mee en dat is handig. Dit zie je niet bij veel vergelijkbare speedsters.

Indien we in NL zijn met deze auto en op NL snelweg snelheid rijden een heerlijk comfortabele auto. Het verbruik ligt rond de 1:11/12 redelijk voor 193 PK. Op Duiste autobahnsnelheden verbruikt hij duidelijk meer maar ik heb gehoort dat is bij een compressor motor normaal.

Kortom een aanrader voor iemand welke een leuke betrouwbare comfortabele auto wil.

2e verslag top auto

  • 124.000 km

Het blijft een heerlijke auto. Sinds dat we hebben, hebben we een eerste echte reparatie gehad : 3 veren gebroken van de ophanging, een kapote stuurinrichtings demper en een licht lekkende versnellingsbak.

Verder helemaal. Hij is dit jaar 12 jaar geworden en wordt ook nog 18 met ons. Een leuke starter voor zoon en/of dochter. Who knows .....

mmmm Hij wordt ouder

  • 137.000 km

Ons 13 jaar oude "kind" wordt ouder en hij begint af en toe mankementen te vertonen. Afgelopen week is de Lucht Massa Meter (Air Flow Measurement) vervangen omdat hij bij koude start niet rustig liep en ook weinig puf had. Tevens hebben we gezien dat er iets in de voorwiel ophanging was versleten. We hebben beide laten repareren en hij rijdt weer als nieuw ..

Binnenkort de gasveren van de kofferbak vervangen want die valt soms dicht en dat is iet lekker als net je hoofd ertussen zit. Gasveren liggen thuis dus nu even een uurtje tijd vinden ...

SLK aanrader ? Zeker weten.

Kabang

  • 150.000 km

Zo cruella de ville uit mijn leven verbannen. Ze mocht de SLK meenemen. Ze heeft er niet veel plezier van gehad want volgens bronnen is ze onder een vrachtwacht gereden en is er van de SLK niets meer over dat op een SLK leek. Met andere woorden : Karma is a bitch.

RIP mooie SLK :)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.