Mercedes-Benz ML 270 CDI (2001) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | ML 270 CDI |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 121.000 km |
KM-stand laatst | 302.500 km |
Bijna een mijlpaal dus tijd voor een review.
- 299.500 km
Mijn vrouw en ik hebben deze auto in 2004 gekocht bij du parc in oisterwijk. Hij was hiervoor van een ondernemer die er altijd alleen in zat, de achterbank was nog nooit gebruikt. de Mercedes geländewagen die we hiervoor reden was na 400.000 trouwe kilometers echt versleten en te "kaal" voor deze tijd.
Nou goed, de vraagprijs van de auto was goed en de auto zag er op internet ook aardig uit. Eenmaal aangekomen was de auto Erg vies vanbinnen en er zat een grote kras op de achterbumper maar hij reed goed en er zaten voldoende opties op. Ze zouden de schade herstellen en hem schoonmaken voor de vraagprijs. Er zaten veel opties op zoals een pioneer uitschuifnavigatiescherm, velgen van na de facelift enn leer bekleding. Er zat alleen geen lederen stuurwiel op. Wel vind ik het model voor de facelift mooier, deze dus.
1e beurt in 2004; dit was een teleurstelling. Hou je vast: €3500!!!
Dit hadden we niet verwacht en ik was dus ook al best boos op Rob de Koster van du parc en heb de auto weer in het onderhoud gedaan bij de Mercedes Rüttchen in den Bosch waar ik al even klant was geweest.
De auto heeft meerdere problemen gehad zoals een kapotte turbo, niet door de APK door een doorgezakte veerpoot, stuurbekrachtiger kapot en een gescheurde turboslang. Ik vind de auto zo prettig rijden en in het terrein rijdt hij ook super, een halve meter water (zie foto) is geen probleem. Het vijfcilinder geluid vind ik erg mooi en ik vind het jammer dat ze die niet meer maken. Wel denk ik er over om een ML 280 te kopen over een paar jaar, die vind ik ook mooi. Niet zo mooi als deze, want dit vind ik een van de mooiste auto's ooit.
Ik zal proberen om na de 300k een update te schrijven.
Mijlpaal 3
- 300.089 km
Gisterenmiddag samen met mijn oudste zoon heb ik de auto over de 300.000 gereden. Niks bijzonders verder, ook geen foto van gemaakt en ook niet gefilmd zoals velen doen.
Volgende week moet hij op APK keuring en voor een grote beurt naar de garage. Ik verwacht geen grote dingen maar ik wil wel nieuwe banden. Dat wordt wel weer duur denk ik.
De remschijven en blokken komen er binnenkort ook weer aan denk ik, het is weer even geleden...
Schijven en blokken vervangen
- 302.500 km
Het zat er al aan te komen. De remschijven en remblokken heb ik laten vervangen. Om de hele grote rekening te vermijden hebben we de banden even uitgesteld, het kon nog... Er liggen van die dikke banden onder en dat staat fantastisch, maar het kost wel wat.
De auto begint eigenlijk steeds beter te bevallen. Ik heb alle rekeningen van 2009 bij elkaar opgeteld, en toen kwam ik uit op €6800 (zegge: zesduizend achthonderd euro)!!! Heel veel dus. Tel ik de rekeningen van 2011 op dan kom ik op (slechts, nou ja...) €2100 uit...
Ik hoop dat de kosten laag blijven, want dan mag de auto van mijn part nog lang blijven!
Zodra er wat te melden is, doe ik dat!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.