Mercedes-Benz EQE SUV 350 4MATIC Sport Edition (2025)

autoreview

Mercedes-Benz EQE SUV 350 4MATIC Sport Edition (2025)

Signalement

UitvoeringEQE SUV 350 4MATIC Sport Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst1.187 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 1.187 km

Afgelopen zaterdag deze gloednieuwe EQE350 SUV 4matic sportedition mogen ophalen bij Wensink in Doetinchem.
Ik heb de laatste 4,5 jaar gereden in een Jaguar Ipace 320 en op de weg naar de dealer bekroop me toch het gevoel dat ik mijn Jag wel erg ging missen.
Super fijne auto en in de 145.000km dat ik ermee heb gereden zijn enkel de elektrische kofferbak poten kapot gegaan.
Er is ook een accucel vervangen in 2024 maar daarvan heb ik mijn twijfels of die wel echt kapot was want ik merkte namelijk niets aan mijn bereik na vervanging.
Affijn, tot zover de Jag.

Bij binnenkomst zag ik de auto niet in de showroom staan maar hij stond al buiten.
Mijn god, wat een indrukwekkende verschijning!
Ik heb voor de JAG zo'n 10 jaar in de twee modellen Peugeot 5008 2l diesels gereden en de JAG was al een stap waarvan ik dacht moet ik dat nu wel doen en wat zullen de mensen wel niet zeggen.
Wat ze niet weten is dat deze in de maandelijkse kosten beduidend goedkoper was dan de laatste Peugeot 5008 GT (Niet GT line).
Ik heb zo links en rechts toch wel wat commentaar daarover gehad.

En nu dan deze EQE SUV...........pfffff deze is nog een slagje imposanter dan de JAG.
Wat direct in het oog springt zijn de enorme 22" wielen die eronder zitten!
Wat een joekels.
Nu is de EQE SUV geen kleine auto maar hij oogt niet zo mega groot zoals bijvoorbeeld een BMW X5.
Als je naar de maatvoering kijkt zie je dat deze inderdaad een klein beetje kleiner is dan de BMW.

De reden waarom ik deze wagen heb genomen is omdat deze financieel aantrekkelijk is.
Begin dit jaar zijn er een aantal wagen ge-hergewaardeerd van €122.000 naar €`106500.
Dat vond ik nog te gortig in de lease kosten.
Mijn Jag moest er toch pas uit in November dus ik had nog even de tijd om iets uit te kiezen.
Dus al 5 maanden bezig met de lease om iets uit te kiezen.
Opeens belt de dealer dat de dealer zelf nog eens een korting van €21000!!! je leest het goed.......er bovenop deed!
Dus uiteindelijk kwam de prijs op €87000 uit ofzo.
Dat is nog veel voor een auto maar ik heb de knoop toen toch maar doorgehakt.
De fiscale waarde bleef wel op die €106.000 staan helaas ;)

Het is nu donderdag en ik heb de auto afgelopen zaterdag opgehaald en heb er nu een goede 1000km mee gereden.
Het verbruik had ik iets meer op gehoopt dan nu ergens tussen de 430 en 450km.
Ik hoopte of 500km bereik maar misschien komt dat nog.
Nu moet ik wel zeggen dat ik vanuit Terneuzen naar Delft ben gereden met 130km/h en terug met 120km/h dus dat helpt er ook niet aan natuurlijk.
Hopelijk verbetert het nog.

In de auto zelf voel je je koning.
De stoelen zijn de beste waar ik ooit in een auto in heb gezeten.
In de JAG kwam ik toch regelmatig met rugpijn uit de auto maar bij deze zo fris als een hoentje.
Ook de hogere zit positie is een zaligheid.

Deze auto is ook uitgerust met het €8000,= dure MBUX hyperscreen.
Wat een joekel van een navigatiescherm!
Je krijgt wel gigantisch veel informatie te zien waardoor je het overzicht verliest maar dat neem ik maar voor lief.

Helaas is de adaptieve cruise control niet uit te zetten wat ik persoonlijk echt een minpunt vind.
Als je op cruise control hebt gereden en je zet deze daarna uit voelt het gaspedaal opeens heel zwaar aan.
Verder zit hier een assistent op die helpt bij het inhalen.
Leuk maar ik zie de noodzaak er niet van in.
Wat wel fijn is dat de cruise control de auto netjes in het midden van de weg houdt en zodra je file moet rijden hij naar de linker of rechter lijn rijdt zodat motoren of hulpvoertuigen er gemakkelijk door kunnen.
Ook stopt de auto automatisch en gaat weer rijden als de file weer op gang komt.
Dat is wel heel erg lekker.

Verder is de wagen super stil van binnen en het burmester systeem klinkt zalig.
Voor mij als muziek liefhebber echt een noodzaak.
In de JAG zat een Meridian systeem wat ook geweldig klonk.

Tot dusver ben ik in mijn nopjes met deze wagen.
ik weet zeker dat ik wat reacties ga krijgen waarom er geen blauwe kentekenplaat op zit maar dat boeit me niet.
Ik ben er tevreden mee.
Zal proberen een tweede artikel te schrijven als ik wat meer km heb gereden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.