Mercedes-Benz E 290 Turbo Diesel Elegance (1997) #3

autoreview

Mercedes-Benz E-klasse

Signalement

UitvoeringE 290 Turbo Diesel Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf1997
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze wagen hebben wij nieuw aangekocht en hebben het ons nog altijd niet beklaagd. De wagen is zeer aangenaam in gebruik. Ondanks het feit dat de motor in verhouding tot zijn cilinderinhoud slechts 129pk levert, lijkt hij mij toch vinnig en kan hij overal zeer goed mee. De oprit naar de autosnelweg: van 30km/h optrekken doet hij in no time en ik kan onmiddellijk van de oprijstrook naar het derde vak zonder iemand te hinderen!! De wagen heeft een manuele 5-bak waarvan ik spijt heb dat ik geen automaat genomen heb: de manuele bak schakelt rubberig, gelukkig dat het vooral autosnelweg is... Ik raad zeker de automaat aan. De wagen heeft ook een zeer goede wegligging: hij plakt aan de weg. Alleen helt hij wat over in snel genomen bochten maar deze wagen is dan ook vooral op comfortgericht. Als je voor de avantgarde kiest zul je dit niet hebben. Het interieur getuigt van een goede afwerking maar hier en daar vind ik het materiaal wat goedkoop aanvoelend. Ook het ruimte aanbod is ruim voldoende en je vertoeft er in alle comfort. De airco werkt heel doeltreffend maar in het interieur is er wel een piepend geluid van een ventilator te horen, niet veel zaaks, maar het volledige dashboard zou bijna moet gedemonteerd worden om dit kleine euvel te herstellen... Het verbruik is zeer laag!

PROBLEMEN

en dan nu de problemen:
-lampjes: niet te doen hoeveel maal ik een melding krijg van een lampje dat defect is, vooral de eerste 60 000km nu is dat sterk vermindert maar het durft nog wel eens gebeuren (zonder dat er een lamp kapot is)
-de lak lijkt mij enorm zwak: hij is wel in een donker kleur, maar er zijn toch wel héél snel krassen op
-servopomp aan 140 000km vervangen (niet onder garantie!!)
-Uitlaat aan 170000 km verloren, gewoon zo versleten...
-en dan het allergrootste probleem: Als je voor deze wagen kijkt let dan heel goed op roest!! tussen het rubber en metaal van de deuren,... Geloof het of niet maar deze wagen is niet roestbestendig, na 3jaar moest het kofferdeksel herspoten worden (slechts gedeeltelijk onder garantie). Sinds een jaar is er ook roest tussen het rubber van de raamomlijstingen van de deur: je moet het rubber eens heel ver open trekken en dan zou je wel eens kunnen verschieten. De wagen slaapt nochtans binnen!!

Maar ondanks alles ben ik wel tevreden over deze wagen, maar perfect is hij spijtig genoeg niet. De enige echte afknapper voor mij is de lak en het roesten. Met de andere euvels kan ik leven. Dus moraal van het verhaal: zoek er eentje met een automaat en let op roest (kijk overal). Met wat geluk heb je een héél betrouwbare wagen die nog heel wat kilometers probleemloos kan afmalen in alle rust...

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.