Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance (2004)

autoreview

Mercedes-Benz E-klasse
Mercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasse - interieurMercedes-Benz E-klasse - interieurMercedes-Benz E-klasse - interieurMercedes-Benz E-klasse - interieur

Signalement

UitvoeringE 220 CDI Elegance
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Hoewel ik slechte ervaringen had met mijn E200CDi Classic van 2003 (veel electronische storingen/airco/navi/tel.) heb ik toch de stap gemaakt en een nieuwe E220CDi Elegance aangeschaft. En naar volle tevredenheid.

De E220CDi is het meest geschikt voor lange afstanden en dan vooral op de linker rijstrook op de autosnelweg. Zelfs op hoge snelheden (225 op de teller is reëel) is de auto goed te besturen. Echter op snelle en bochtige trajecten (dijkjes) heeft de auto wat neigingen tot overhellen. De nadruk ligt dan ook vooral op Comfort en niet op sportiviteit. Voor sprtiever ingestelde chauffeurs is de Avntgarde aan te raden vanwege een strakker onderstel.

De voorstoelen zijn electrisch zo in te stellen dat bijne iedereen wel een goede positie kan bereiken. Echter ben je net als ik vrij lang (1,94m) dan zit de laaggeplaatste spiegel behoorlijk in de weg. Achterin houdt de been- en hoofdruimte niet over. Raar genoeg wordt dit nooit in een test aangegeven als een min-punt. De Audi A6 scoort hierin namelijk beduidend beter.

De standaarduitrusting is vrij compleet. Parkeerhulp PDC is vanwege de onoverzichtelijkheid van de koets aan te reden. Dit maakt onderdeel uit van een nuttig Business Pakket. Zeker doen! Verder is de standaarduitrusting best in orde. Alleen jammer dat je de portemonnee moet trekken om de bank om te kunnen klappen, al is het bagageruim groot zat.

Remmen. Het woord typen duurt langer dan het in werkelijkheid duurt om af te remmen van honderd tot nul. Fenomenaal! Nu alleen hopen dat die Pattex-Vito achter je de file eerder ziet dan jij. Je komt namelijk enorm snel en stabiel tot stilstand.

Om vervolgens de gang er weer in te krijgen heeft de eventueel ook hand te schakelen automaat een Sportstand en een Comfortstand. Eerlijk gezegd valt het karakter van de automaat mij ietwat tegen. Je voelt hem af en toe twijfelen. Alleen bij een koude start of bij vol doortrekken hoor je nog dat je te maken hebt met een diesel. Verder blijft dit mooi op de achtergrond.

Verder is het brandstofverbruik vrij redelijk met 1:13,2. Bij een minder zware rechtervoet is 1:15,4 mogelijk.

Plus Min
Afwerking Automaat twijfelt
Prestaties Hoofdruimte voor en achter
Verbruik Dieselbrom
Comfort
Kosten
Design in -en exterieur

PROBLEMEN

Terugroepactie remmen
Terugroepactie stuurbekrachtiging

Historie
0 km aflevering met ’vierkante banden’
31000 km 0,5 liter olie bijgevuld
37500 km kromme schijven


Mankementen en bevindingen worden bijgehouden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.