Mercedes-Benz E 220 CDI Classic (2006)

autoreview

Mercedes-Benz E 220 CDI Classic (2006)

Signalement

UitvoeringE 220 CDI Classic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst345.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

kort verslag

  • 230.000 km

Korte review. Deze mercedes 6 jaar geleden gekocht bij peugeotdealer. Perfecte auto voor de lange afstand. Bewust gekozen voor de handbak icm de 170 pk 4 cilinder. Hiervoor meerdere mercedessen gehad met automaat en 1 jaartje een prius.

+ Auto is zeer zuinig. Verbruikcijfers op de langafstand van rond de 4,8 liter zijn geen uitzondering. Gemiddeld over de afgelopen 170.000 km rond de 5 liter (5,1 -5,2).

+ Auto is zeer snel. Niet vanaf 0 maar vanaf 40-50 kmuur trekt deze razendsnel op.

+ Auto is goedkoop in onderhoud.

Extra onderhoud over de afgelopen 170.000 km buiten olie en banden om:

Thermostaat vervangen van 60 euro

Achterremklauwen bij 210.000 km. Remmen bleven aanlopen na plaatsen nieuwe schijven en blokken. Totaal rond de 400 euro

Brandstofpomp moest vervangen worden bij 200.000 km. Heeft totaal rond de 1000 euro gekost. Dit was feitelijk de enige tegenvaller maar goed je kunt soms pech hebben.




grote beurt

  • 246.000 km

Het was weer tijd voor de grote beurt met apk. Geen olie hoeven bijvullen gedurende to deze beurt. Auto heeft verder geen gebreken. Lekt geen olie, geen roest. Grote beurt inclusief nieuwe remschijven en blokken voor kostte mij 640 euro. Iets duurder dan anders.
Banden zijn van achter naar voren gewisseld. Ik was benieuwd hoe lang ze er al opzaten. Bleken er al 84.000 km op te zitten (voor 5,5 mm en achter 4,5 mm) en kunnen nog een 25.000 km mee volgens de garage. Dit is dan de eerste auto waarmee ik meer dan 100.000 km met een set banden kan rijden.

grote beurt

  • 266.000 km

Weer een jaar verder. Minder gereden door de crisis maar nog wel aardig wat mooie ritten. Dit jaar rondom nieuwe banden. Konden nog wel 10.000 km mee. Weer voor continental gekozen. Hopelijk gaan deze ook weer 104.000 km mee. Verder APK en beurt zonder opmerkingen. Wel wat vliegroest bij de achteras, dit even met een staalborstel verwijderd en in de hammerite gezet. Tja wat moet je er verder over zeggen. Hij rijdt maar door en door. Auto is nu 7 jaar in mijn bezit. Rijdt nu meer dan 20 jaar Mercedes, dit is zeker de beste!

Alle reparaties in de afgelopen 7 jaar

  • 266.000 km

Gekocht met 60.000 km op de teller in 2013. 220 cdi handgeschakeld, 170 ps, classic voor 15.000 euro.
Reparaties beurten in meer dan 200.000 km zijn:
1. Kabelbreuk in draad bij achterklep. 10 euro
2. Thermostaat: 50 euro
3. Nieuwe schrijven en blokken rondom en remklauwen achter
4. Druksensor egr: 60 euro?
5. Nieuwe delphi hogedrukpomp 750 euro op ebay. De enige tegenvaller.
6. Set nieuwe banden
7. Verder filters en olie srikt volgens schema.
8. Alleen maar merkdiesel getankt.

Bijna 10 jaar in bezit, 300,000 km

  • 300.000 km

Bijna 300.000 bereikt. Rijdt nog als nieuw, geen roest etc. vebruik 5.1 liter over afgelopen 40000 km. Vandaag APK. Twee reparaties laten uitvoeren:

* spanrol vervangen en vrijloop dynamo.
* druksensor

Op naar de 400.000.

APK perikelen

  • 345.000 km

Weer 2 jaar probleemloos verder. Geen kosten. Voor het eerst nieuwe accu. Auto kwam helaas niet door de APK door te hoge roetuitstoot. Roetfilter laten wegschrijven, nu wel 15 procent fijnstoftoeslag. Niets aan te doen en ook wel vreemd want er komen geen roetpluimen uit. Dus maar weer verder rijden naar de 400.000 kilometer.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.