Mercedes-Benz C 270 CDI Avantgarde Combi (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C 270 CDI Avantgarde Combi |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 210.000 km |
KM-stand laatst | 267.000 km |
De nagel aan mijn doodskist!
- 267.000 km
Omdat er aan mijn V70 Classic nogal wat kosten zaten aan te komen voor de nakende keuring (vering, db-riem, en voorruit gescheurd) en gezien de algemene staat en gezegende km-stand van 380.000 km toch eens op zoek gegaan naar een waardige vervanger voor deze laatste...
Dus mijn oog laten vallen op de C270 cdi, een lekkere 5-cylinder in het vooronder (ben nogal fan van de 5-cylinders...) en een vermogen van 163 pk.
Na heel wat speurwerk één gevonden in de buurt met niet gek veel km's en in de Avantgarde uitvoering, niet goedkoop, maar hey, het is een Benz, en daar doe je veeeeeeeeeeeel probleemloze kilometers mee... .
Van dat idee ben ik dus ook af...
de wagen was dealeronderhouden met ingevuld onderhoudsboek, van de eerste eigenaar en sliep altijd binnen.
na volle tevredenheid gereden te hebben de eerste 2 weken, noodloop...
ok, kan gebeuren, naar de garage gesukkeld:
verdict: inlaatspruitstuk stuk €1300 aan reparatiekosten.
hersteld, de 270 gaat terug als een trein, beter dan ooit!
we vertrekken op vakantie richting zuidfrankrijk, de ganse weg op cruise met een gemiddeld verbruik van 4.9 liter per 100 km -en dat voor een 2700cc!!!-
ter plaatse redelijk wat gereden, tot, de automaat kuren begint te vertonen, met als gevolg immobilisatie en repatriëring via touring.
terug in België: herstelling €982... kleppenhuis defect,
schakelt terug als een nieuwe
ok, een 2-tal weken later terug richting frankrijk om een ter plaatse gekocht Citroën Dyane op te halen. op de heenweg geen centje pijn met de (lichte) autotrailer erachter.
in het terugkeren ben ik welgeteld 52km ver geraakt... Ik denk dat ze bij touring mijn gsm-nr al beginnen kennen.
Nu na slechts 57.000 km al terug verkocht voor amper €2000, mag hij het leven van een Rus zuur gaan maken... ik blij dat ik er vanaf ben!
Had ik mijn V70 maar laten herstellen...
Defecten:
- inlaatspruitstuk
- Kleppenhuis automaat
- koppelomvormer
- VREET banden, ondanks uitlijnig
- er zat een demper muurvast, gevaarlijk rijgedrag
- airco valt soms uit zonder reden
- radio werkt perfect met de BOSE installatie, als hij zin had...
- rammels in het vooronder
- immobilisator die plots geen zin meer heeft om te werken
- lek in turbo-circuit= noodloop
- Luchtmassa meter
En vooral:
ROEST!!! bij mij staat de wagen buiten, nog nooit een wagen zo zien achteruit gaan op 6 maanden tijd... ongelooflijk, rondom roest die te voorschijn kwam...
ik snap heel goed het spreekwoord nu:
Liever een ster in de voorruit dan één op de motorkap...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.