Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)

autoreview

Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)
Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)Mercedes-Benz C 200 Luxury Line (2021)

Signalement

UitvoeringC 200 Luxury Line
Versnellingen9, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst61.986 km
Lezerswaardering: 39%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aflevering

  • 14 km

Tijd om afscheid te nemen van de W205. Op 25 juni hebben wij de na een uitgebreide proefrit de W206 besteld. Het wachten duurde langer dan dat vooraf was aangegeven. Op deze vrijdag de 19e was het tijd voor een feestje. Aan mijn vrouw de eer om het tipje van de sluier die over de hele auto lag op te lichten en voorzichtig onder het éénstemmig tatatata van de spiegelende lak af te nemen. De vorige Benz was een perfecte auto, we zijn benieuwd of deze de successtory gaat vervolgen.

14 dagen verder

  • 1.157 km

Inmiddels staat er 1157 op de maagdelijke kilometerteller en zijn we 14 dagen verder. Het geurt allemaal nog heerlijk nieuw. Tijdens het inrijden van de eerste 1.500 km, ja dat staat in het instructieboekje dat je dit moet doen, was het écht wennen in die eerste week. De één doet dat sneller dan de ander maar het komt goed. Wat enorm verbeterd is ten opzichte van de W205 is de werking van het start/stop systeem. De vorige vond ik toch niet prettig rijden in de Economy stand, dat doet deze veel beter. Ook bij lang uitrollen blijft het start/stopsysteem beter werken. Wat ook fijn is, ik heb het idee dat de ruiten van het privacyglas beter doorzichtbaar zijn. Bij de W205 bleef ik aan het ruiten poetsen om het doorzicht te verbeteren. Wat ik minder vind is de bediening van de cruisecontrole met die aanraak/swipe knopjes op het stuur. Doe mij maar de hendel op de stuurkolom. Dat adaptieve is leuk, maar minder bruikbaar op de snelweg, misschien is het gewenning, maar op een 80 km weg werkt het juist perfect. Wat ik beslist heb aangevinkt op de optielijst is het Digital grootlicht. Dan krijg je er wel weer andere dingen bij, maar goed, het is in deze tijd toch wel een heel fijne optie. Je hebt met dit systeem, citylicht, bochtlicht, dynamisch dimlicht en een dynamisch supergrootlicht. Rijd je op een weg met veel verlichting met lagere snelheid, bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom dan heb je een breed lichtbeeld zonder die bekende taartpunt van licht aan de rechterkant van de weg. Kom je dan fietsers tegen, die op het fietspad aan de verkeerde kant van de weg, je tegemoet komen rijden, dan worden deze niet verblind. Rijd je op een 80 weg met straatverlichting, dan komt die taartpunt aan licht erbij. Is er geen straatverlichting schakelt het dynamisch grootlicht automatisch in. Een geweldige vinding, de weg en bermen wordt breed en ver verlicht, behalve de auto’s die voor je rijden of tegenkomt. Zelfs voor fietsers met licht “aan” wordt er gedimd. Er is één maar bij, dit is niets voor luie mensen die nooit of zelden hun voorruit en koplampen schoonmaken. Het lichtsysteem is door Mercedes-Benz goed beveiligd, vieze ruit? Het systeem wordt uitgeschakeld en je rijdt alleen met dimlicht.

Ruim een maand verder

  • 2.268 km

Inmiddels heeft de winter zijn intrede gedaan, heeft ze al een paar keer de zoutstrooier op de snelweg moeten meemaken die een aanslag op haar zwarte uitstraling probeert te doen. Wanneer je de auto goed in de wax hebt staan, is de handwasbox met hogedrukreiniger een uitkomst. Al in oktober had ik geïnformeerd of de winterwielen van de W205 ook zouden passen op de W206, het antwoord was: nee, die passen niet. Dat was tegenstrijdig met mijn vergelijking tussen de gegevens van de 17 inch velgen van beide typen. Die kwamen namelijk gewoon overeen. Het zou moeten kunnen. Begin december hebben we het bij de Mercedes-Benz dealer gewoon gepast. Dat deed het, alleen werden de RDK ventielen niet herkend, dat is een week later snel aangepast door de juiste RDK ventielen te installeren. De originele velgen met nog nieuwe zomerbanden liggen nu te wachten op de tijd dat het voorjaar weer gaat aanbreken.

Wanneer krijg je je nieuwe C-klasse?

  • 3.905 km

Eén van de eerste vragen die de autoverkoper van Wensink bij het nabellen aan mij stelde was: hoe reageert je omgeving op de nieuwe C-Klasse? Het was een ronduit teleurstellend antwoord dat ik hem moest geven. Het waren slechts reacties met de vraag: wanneer krijg je nu je nieuwe auto terwijl ze vrijwel met de neus tegen de auto aangedrukt stonden! Lijken de W205 en de W206 nu zo op elkaar? Kennelijk wel, wat fijn voor de nieuwe eigenaar van mijn W205 die inmiddels weer rijdt. Alleen kenners zien de duidelijke verschillen. Verschillen? Het is zelfs een compleet andere auto! Een vriend van mij die ik er mee liet rijden heeft zelfs spijt van zijn eerdere aanschaf en de keus voor een ander merk. Reed de vorige C-klasse fantastisch, wel dynamischer dan deze, maar qua comfortabel Mercedes rijden overtreft de nieuwe duidelijk de vorige.’k Ben nog steeds blij dat ik in juni 2021 niet gekozen heb voor de GLA 250e, de plug in hybrid! Kan op dit moment zelfs niet meer geconfigureerd worden. De GLA 250e reed ook goed, want welke Mercedes doet dat nu niet? Wat dat betreft zijn het tienden van punten in het verschil in het rijden tussen de één en de ander. Deze achterwielaandrijver rijdt gewoon verfijnder, dat is mijn drijfveer geweest!
Inmiddels zijn we 2 maanden verder en staat er bijna 4.000 km op de teller. Alles wat maar ingesteld kon worden naar de persoonlijke smaak staat ingesteld. De feestelijke sfeerverlichting, die je zelfs handig via de Me-app kunt instellen: chromeshine in het donker en Ultramarine overdag. De satellietachtergrond in de navigatie op het grote midden beeldscherm, het is werkelijk schitterend! De complete instelling van de stoelen, hoogte, lengte, diepte, de verstelling van het stuurwiel en de spiegels, alles staat achter een password. Toets je dat in dan wordt alles ingesteld. Dat kan ook met je vingerafdruk of stemherkenning. Er is zelfs een handige uitstaphulp in te stellen, om te voorkomen dat je een SUV moet kopen. Zoals ik al zei het rijden is nog comfortabeler dan de W205! De doos sigaren, kenmerkend voor de Mercedes-Benz rijder uit vroegere tijden ontbreekt, maar het rijdt werkelijk super comfortabel. Wat minder dynamisch dan, maar vooruit dat heb ik er graag voor over. Bij versnellen zie je dat de elektromotor bijzet voor een snellere acceleratie. Snel inhalen is zelfs geen enkel probleem. De vraag is echter of je dat altijd wel wilt. De adeptieve cruisecontrol maakt het rijden heel ontspannend. Ze remt zelfs tot stilstand zelfstandig af. Alleen een duwtje op het gaspedaal is voldoende om de voorligger weer volgen. De afstand tot de voorligger is gemakkelijk naar wens in te stellen. Rijd je op een 80 of 60 weg, dan stel ik een ruimere volgafstand af dan op de snelweg en dan gaat het automatisch afremmen ook wat geleidelijker. De adeptieve cruisecontrole let goed op je voorligger, niet dat je aandacht dan moet verslappen, maar wanneer je ook eens meer kunt genieten, van de omgeving waar je door heen rijdt, is dat wel zo prettig! Die 1:20 heb ik nog niet kunnen halen, dat ligt zeker aan mijzelf, want ik houd niet zo van “zwaan kleef aan riijden” en geef de voorkeur aan ruimte om mij heen. Een 6,6 liter op de 100 km lijkt mij overigens ook geen slechte score voor deze C200, zeker niet bij het gebruik van de Goodyear Blizzak winterbanden die niet bekend staan om lage rolweerstand. Heb wel in de planning staan dat ik hier deze winter wel wat langer mee blijf rijden. De grijs/blank gepolijste velgen staan deze C200 heel goed! Bij een winterbandenwissel in de winter van ‘22-’23 zal ik zeker niet meer voor dit merk kiezen en dat is ook de reden dat ik ze niet direct bij de eerste zucht van het voorjaar wissel naar de zomerwielen. Verder is het iedere minuut in en van deze nieuwe C-Klasse genieten en laat ik een ander maar praten!

4 maanden en 10.000 km later

  • 9.980 km

Het voorjaar is dit jaar 2022 vroeg begonnen, dat betekent dat de winterwielen, waarop ik vanaf 14 dagen na de aflevering in november op heb gereden, eind begin maart heb laten vervangen door de originele Mercedes-Benz wielen met de zogenaamde zomerbanden. Eindelijk kon ik het verschil gaan ervaren tussen de 17 inch rondom en het 18 inch met het voor-en achter breedte verschil in het loopvlak. Het eerste is sowieso dat het nu nog wat strakker rijdt. Het tweede is dat het gemiddelde brandstofverbruik gedaald is van 6,7 naar 6,3 liter op de 100 km. Nu zijn er dagelijks ook ritten, dat de auto rijdend op de snelweg en buitenweg 5,8 ltr. op de 100 km haalt. Dat is dan fifty/fifty en of je dan 105 of 119 rijdt maakt op de snelweg niet zoveel uit. Heb je een stijging in de weg dan zie je al snel dat de elektrische ondersteuning wordt bijgezet. In de praktijk blijkt de rolweerstand van de Pirelli's duidelijk lager te zijn dan de Bridgestone Blizzak winterbanden. Mochten de winterbanden vervangen moeten worden, dan ga ik zeker kijken naar een ander merk dat een lagere rolweerstand heeft. Met Dunlop Wintersport had ik bij eerste C-klasse W204 goede ervaringen. Een onderhoudsbeurt is nog lang niet in het verschiet, maar ik ga binnenkort toch een afspraak maken bij de Mercedes-Benz dealer. Ik hoor regelmatig hinderlijke knappende geluiden van diverse bekledingsdelen van de middenconsole, zeker bij het opwarmen van het interieur. Druk ik hier met mijn hand tegenaan dan hoor ik dat geluid ook. Dat heb je wanneer je als één van de eersten met een nieuw model wilt rijden. Het positieve dat ik te melden heb is dat het voor de rest een heerlijke auto is. Goede en fijne stoelen, de zittingverlengers geven een goede steun onder de bovenbenen, het geheugensysteem in de stoelverstelling is heel praktisch. De in vele kleuren instelbare sfeerverlichting is gewoon een feestje om te ervaren. Bij de lichtkleurige bekleding staat het blauw toch mooier dan rose, groen of geel. Ik mag het mij verbeelden, maar het blauwe licht is minder slaapverwekkend laat op de avond of 's nachts dan het geel of rode licht. De bediening van het panoramadak is even een dingetje, maar wanneer je "Hey Mercedes wil je het schuifdak openen" roept, dan gaat dat ook perfect. Vraag je om de achterruitverwarming aan te zetten, ze doet het. Al een keer eerder vond ze het fijn om bij mij te zijn, tenminste dat zei ze. Hoewel ik in het begin wat twijfels had om te kiezen voor een Luxury en niet voor een AMG uitvoering te gaan, ben ik nu toch helemaal overstag. De Luxury uitvoering maakt de uitstraling aan de voorzijde duidelijk afwijkender van de voorkant van de CLA-klasse en in mindere mate ook van de A-klasse, dat wat meer chroom kan de C-klasse prima hebben. Het maakt mij in ieder geval steeds weer blij wanneer ik naar de auto toe loop en de afstandsbediening op de sleutel indruk. Binnenkort staat er een vakantie naar Duitsland in de planning en ben benieuwd hoe ze zich dan houdt.

15.000 km later

  • 15.183 km

Inmiddels is de C200 Luxury 3 maal in zijn of haar thuisland geweest. 2 vakanties en een dagtrip gemaakt. Wat opvalt is het geweldige comfortabel rijden met de W206. Er is meer deining in het rijden. Wil je dat het allemaal strakker gaat is dat snel te regelen door naar de sportstand te gaan. De demping wordt dan straffer en ook het sturen gaat iets zwaarder. Je kunt het dan vergelijken met de W205 in de comfortstand. Het panoramadak is meer open dan dicht. Wanneer de auto een dag in de hete zon heeft gestaan is het opvallend hoe snel het lichte interieur weer is afgekoeld. Inmiddels is de auto voor een terugroepactie bij Wensink in Harderwijk geweest. Het zou gaan om de motorkap airbag die de motorkap in een hogere stand zet bij aanrijding met een voetganger. Er was niets aan de hand. Nu heb ik al twee maal meegemaakt dat deze W206 zelf ook heel waakzaam is. Beide keren meende ze een aanrijding te moeten voorkomen en deed een noodstop en bracht de auto absoluut binnen zeer korte afstand tot stilstand. Waarschijnlijk zullen dan ook de remlichten etc. geknipperd hebben. Je zult zoals de meeste NL-ers doen maar zeer kort achter rijden. Het brandstofverbruik is inmiddels gedaald naar 6,3 liter op de 100 km. Ze springt zuiniger om met het dure sap, dat benzine heet, dan de W205. Het blijft een geweldig fijne en mooie auto, om naar te kijken en er mee te rijden.

Hoe heeft ze zich 12 maanden lang gehouden

  • 18.618 km

Tijd voor een update. Hoewel de auto de laatste maanden veel minder wordt ingezet, was de W206 kwa tijd toe aan het jaarlijkse onderhoud, een A onderhoudsbeurt. Gelijktijdig werd ook de 2e terugroepactie uitgevoerd en werden de zomerwielen gewisseld voor de winterwielen. De laatste jaren is het achteraf nooit nodig gebleken met winterwielen te rijden, want veel sneeuw valt er tegenwoordig niet meer. In ieder geval is het we een must met een achterwielaandrijver met winterwielen op sneeuw te rijden wil je enigzins fatsoenlijk kunnen blijven rijden in plaats van glijden, vandaar deze voorzorg. Zodra koning Winter in februari aankondigt dat hij het voor gezien houdt wissel ik ze graag weer terug, de remafstand is met zomerbanden aanzienlijk korter en met de winterbanden gebruikt de C-klasse meer brandstof. Op de teller staat tot nu toe 18.618 km. Dat zijn niet heel veel km's in 12 maanden tijd. Da's wel jammer, want ze rijdt écht perfect. Meer rijcomfort zonder te veel na te deinen. Het schitterende lichte interieur in de kleur macchiatobeige en de stoelverwarming zorgen er voor dat je je snel behaaglijk warm voelt op koude dagen. Ook het memorysysteem van de zitinstelling van de voorstoelen is erg handig, zeker wanneer de berijders verschillende stoelafstellingen prefereren. Je kunt zelfs een instelling kiezen die bij het uitstappen de bestuurdersstoel hoger zet en het stuurwiel richting het dashboard trekt om gemakkelijker te kunnen uitstappen. Een hogere auto met dito instap? Nee gelukkig niet nodig! De adaptieve cruisecontrole staat op drukke 60 en 80 km wegen altijd aan en zorgt voor relaxed rijden. Remt een voorligger af, zelfs tot stilstand toe, dan doet de Mercedes-Benz dit op de juiste afstand keurig mee. Zo lang het groene lampje van de cruisecontrole blijft knipperen, rijdt ze ook zelf weer zelfstandig weg en anders is een voorzichtige aanraking van het gaspedaal voldoende om de zaak weer in beweging te krijgen. Het rijden over donkere wegen is met het adaptieve grootlicht geweldig. De camera signaleert snel fietsers die je tegemoet komen op het vrijliggende fietspad aan de rechterzijde van de weg en dekt deze dan zo af dat ze niet verblind worden. Een vereiste is dan wel dat ze met fatsoenlijk licht aan rijden. Dat betekent wel dat je met die kleine fietslampjes je wel handmatig moet dimmen, maar verder voor de rest worden tegenliggers en de voor je rijdende bestuurders goed afgeschermd voor het grootlicht en blijven bermen zeker ook met rijden over wegen door bosachtige omgeving mooi uitgelicht. Het niet geregeld grotere afstanden rijden geeft wel extra zorg met de 12v accu. Daar is met moderne auto's niet aan te ontkomen. Een deel van het elektrische systeem van de C-klasse blijft altijd stroom vragen, denk hierbij o.a aan het alarm, het altijd via de Me-app verbonden zijn met je auto doet een aanslag op de accuspanning. Navigatie etc. bijvoorbeeld wordt tijdens stilstand geüpdatet net zoals andere verwennerij die kunt kopen in de Me-store. Dat betekent dat je op de duur, na 14 dagen stilstaan via je Me-app gemeld wordt dat de accu vrijwel leeg is. De Mercedes-Benz dealer gaf aan dat een druppellader een oplossing is wanneer er niet regelmatig grotere stukken mee gereden wordt. Zo hangt de C200 dus ook af en toe aan de stroom. Op stroom rijden doet de C200 hybride ook regelmatig, bij hellingen oprijden bijvoorbeeld, of bij stevige tegenwind dan zie je de elektrische motor de brandstofmotor ondersteunen. Perfect systeem. De C200 is geen dorstige kostgangster. Rijd je lange afstanden, zie je vaak na het aftanken dat je 1100 tot 1200 km zonder tanken kunt rijden. Probeer dat maar eens met een elektrische auto.

Facelift voor de C-klasse W206

  • 42.131 km

De nieuwste Mercedes-Benz C-klasse is inmiddels ruim 2,5 jaar op de markt. In juni 2021 werd besloten niet voor een GLA 250e, maar voor de nieuwe C-klasse te gaan. De mooiste extra's werden aangevinkt op de optielijst. Opties die het rijplezier met deze automobiel extra's plezierig maken. Deze extra's zorgen steeds dat iedere rit weer een feestelijke trip is. Toch is het niet altijd feest. Al een aantal keren vallen die handige hulpsystemen uit. Het hele middenscherm viel kort geleden uit. Helaas is er dan geen radio of navigatie te bedienen. Zelfs je voorruitverwarming aanzetten is er niet bij. Nu het weer begint te kriebelen te kijken naar wat anders, mede door dit soort storingen weet ik nu al dat ik mij niet meer zal verleiden tot het aanvinken van extra opties. Het panoramaschuifdak zal zeker blijven, ook de geheugeninstelling voor de stoelverstelling en de stoelverwarming. Het digitale grootlicht is ook een optie die aangevinkt wordt, de rest maar niet. Een andere reden is dat Autoweek de zeker niet onware boodschap aan je doorgeeft dat de tijd dringt. 2024 is het jaar om nog een keuze te maken. De overstap van benzine naar elektrisch te maken, of nu het nog kan je bolide voor een benzineauto in te ruilen. In Duitsland heeft men rigoureuze maatregelen genomen en de subsidie bij aanschaf van een elektro-automobiel afgeschaft. Mercedes-Benz zal zich zeker nog achter de oren krabben of men wel door moet gaan op de ingeslagen elektrische weg. Al ruim 42.000 km rolden onder de wielen door. In september was het tijd voor de B onderhoudsbeurt en verder is er niets bijzonders te melden. Eind 2023 gaat de C-klasse nog een keer de werkplaats in voor een fabrieksactie waarbij mij gevraagd is de brandstoftank zover mogelijk leeg te rijden. De belangrijkste reden waarvoor de C-klasse naar de werkplaats gaat is dat het tijd wordt voor een facelift aan de voorzijde van de auto! Vanaf de eerste foto's vind ik die al niet zo en dat is in werkelijkheid nog steeds zo. Kijken of ik van die nieuwe grille blijder wordt.

Bijna 50.000 km

  • 48.589 km

Voor de C-klasse is voor het modeljaar 2025 een facelift te verwachten, dat zal wel weer een iets andere indeling van de achterlichten worden, wellicht een andere grille. Meestal gaat het model er niet op vooruit. Dat is ook de achterliggende reden geweest om direct bij het verschijnen van dit model een nieuwe auto te kopen met het plan deze W206 een langere tijd te houden. Inmiddels staat er nu bijna 50.000 op de kilometerteller en iedere rit start met een glimlach wanneer de vriendelijke begroeting uit de speakers klinkt. Sinds het vervangen van de standaard grille eind vorig jaar voor een Panamericana grille krijg ik alleen nog maar complimenten over deze zwarte verschijning. Achteraf lijkt het net alsof Mercedes-Benz de verkeerde grille in de Luxury line gemonteerd heeft want de belijning van de nieuwe Panamericana grille komt exact overeen met de buitenste roosters in de voorbumper. Over de pittige bedrag ben ik lang heen. Nu de zomerbanden op de met de zwarte met blank gepolijste spaken velgen ook weer teruggeplaatst zijn, is het plaatje helemaal compleet. Deze Mercedes is een lust voor het oog en fantastisch om mee te rijden.

Laatste update?

  • 61.986 km

Dat de kilometerstand van 62.000 kilometer voor de volgende onderhoudsbeurt eerder bereikt zouden worden dan de tijdsinterval van 12 maanden was al helder in het voorjaar: Na de B beurt volgde er geen C beurt, maar gewoon weer een A- beurt. Eventueel aangevuld met bijzonderheden. Het is al eens gezegd: wat een saai verhaal, het had in de Story kunnen staan. Mijn verhalen over de Ford Mondeo als lesauto's waren inderdaad een stuk spectaculairder. De enige bijzonderheid dat als extra op de factuur stond was een setje ruitenwisserbladen. De winter en het voorjaar van 2024 kenmerkte zich door heel veel regen dus die nieuwe ruitenwisserbladen waren geen overdreven luxe. Na een aantal updates blijkt ook deze C-klasse (W206) weer een betrouwbare reisgenoot te zijn die je comfortabel overal heen brengt, waar je maar heen wilt en je iedere keer weer verbaasd bent, ongeacht hoe groot de afstand ook is, dat je er al bent. Mevrouw Mercedes zorgde al die tijd voor een perfecte begeleiding naar welke bestemming dan ook. Ook zorgt niet alleen de brandstofmotor in combi met elektrische ondersteuning ervoor dat inhaalmanoeuvres binnen enkele seconden voorbij zijn, maar ook dat het totale verbruik met 6,2 liter/100 km een plezierige bijkomstigheid is. Het grote infotainmentscherm met navigatie met reality informatie zorgt voor een ontspannen reis naar onbekende verten. Wanneer je onderweg van bestuurder wisselt is de stoelinstelling met geheugen ideaal. Het systeem kan zelfs je stoel en stuur instellen op basis van je lichaamslengte. De C- klasse parkeren is met 360 graden camerazicht een peulenschil. Deze week heb ik haar maar eens voor een keer zelf laten parkeren in de parkeergarage. De instuurmomenten zijn niet zo scherp wanneer je dat zelf doet, echter wanneer achteruit inparkeren niet je sterkste punt is kan ze dat heel goed zelf. Verbazingwekkend, ze stopt op tijd, schakelt zelf weer vooruit, stopt en schakelt ook weer keurig achteruit. Hoepelt het stuur bik stilstand rond dat het een lust is. Werkelijk vermakelijk. Gelukkig zijn dat in ieder geval geen zaken waar een abonnement voor noodzakelijk is. Het laatste abonnement dat ik deze zomer bij Mercedes-Benz afsloot was voor de projectie lichtfunctie van de led koplampen. Er verschijnen dan bij dreigend gevaar waarschuwingen in het lichtbeeld van de koplampen op het wegdek. Achteraf blijkt deze functie in Nederland niet toegestaan, dus Mercedes-Benz heeft mij gewoon verkeerd voorgelicht. Dat geld had ik beter op zak kunnen houden. In november kreeg ik meldingen dat, wil ik weer opnieuw van bepaalde luxes genieten, dat er dan een behoorlijk bedrag à € 350,00 geschoven moet worden. Heb nu een maand zonder die extra luxe gereden en mis ze niet eens en eigenlijk vind ik het nog wel net zo prettig. Of we nog winterse ongemakken gaan beleven? Geen idee, in ieder geval ligt het winterrubber weer op de velgen dankzij een nul euro actie van een plaatselijke Bosch dealer. Laat koning winter nu maar komen, een onverwachts ritje naar Duitsland is nu ook geen probleem.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.